וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני מפחד": המוקדנית לא שלחה אמבולנס - החולה מת מהתקף לב

1.1.2015 / 16:15

רופאה של "נטלי", חברת שירותי רפואה וחירום, שוחחה עם י' שעות ספורות לפני שמת. אף שהוא מנה את הסימפטומים המתאימים להתקף לב, המוקדנית החליטה להסתפק בשליחת רופא לביתו, אך זה היה מאוחר מדי. האזינו לשיחה

צילום: גלובס, עריכה: גדי וינסטוק

"הלב שלי, אני מפחד שאני אקבל התקף לב, לא מרגיש טוב" - כך אמר י', חולה בן 72, למוקדנית של חברת נטלי, חברה פרטית לשירותי רפואה וחירום, בבוקר של חודש אוקטובר לפני ארבע שנים – היום שבו מת לאחר שלא הגיע בזמן לבית החולים. י' התקשר למוקד, והסביר כי הוא סובל כבר כשבע שעות מכאבים חזקים בחזה ונשמע חלש ומבולבל. במקום לשלוח אליו אמבולנס ולפנותו לבית החולים, שלחה המוקדנית, רופאה במקצועה, רופא לביתו של י'. הרופא, שהגיע כעבור שעתיים, מצא את י' ללא רוח חיים.

אתמול (רביעי) הגישו בני משפחתו של י' תביעה נגד חברת נטלי, בטענה כי "הצוות הרפואי התרשל בתפקידו, תוך שפעל בניגוד לסטנדרטים הרפואיים הבסיסיים ביותר". לתביעה, שהגיש עורך הדין אסף עוזירי ממשרד מרקמן את טומשין, מצורפת חוות הדעת של פרופסור דן צבעוני, מנהל המחלקה הקרדיולוגית בבית החולים שערי צדק. "לעתים רחוקות מאד שומעים סיפור כל כך מרשים וכל כך מתאים להתקף לב, כפי שציין י'", כותב פרופסור צבעוני בחוות הדעת וקובע: "ניתן היה למנוע את פטירתו".

עוד בוואלה! חדשות:
"פרי גליל" בסכנת סגירה: "אין לנו איך להאכיל את הילדים"
6 נפגעים בשריפה שפרצה בבניין ביפו, בהם אישה במצב אנוש
"גנץ לא עודכן בהחלטה - והקפיא הוצאת הלוחמים מעוטף עזה"

אילוסטרציה. ShutterStock
"לעיתים רחוקות מאד שומעים סיפור כל כך מתאים להתקף לב"/ShutterStock

המקרה אירע באוקטובר 2010 ובשעה 8:37 התקבלה במוקד שיחת החרום מ-י'. "אני לא מרגיש טוב", הוא אמר למוקדנית. "אני מרגיש, לא מרגיש טוב... עכשיו אני מרגיש שהלב שלי לא בסדר. אני מפחד שאני אקבל התקף לב". "מה בדיוק יש לך, כאבים או קוצר נשימה?", שאלה המוקדנית. "כאבים בחזה חזקים", הוא השיב לה. "אני צריך עזרה". לשאלת המוקדנית, כמה זמן חש י' כאבים, הוא השיב: "שש שעות, שבע שעות". "שבע שעות כואב?" חזרה על דבריו. "כן, מהלילה אני לא מרגיש טוב בכלל אני צריך עזרה", הוא השיב וחזר על קריאתו.

לאחר מכן, המשיכה הנציגה לנסות ולסייע ל-י' טלפונית. "אתה לבד בבית? אני יכולה לדבר עם מישהו?", שאלה. "אני לבד, אין לי אף אחד", הוא השיב. בשלב הזה שמה אותו הנציגה בהמתנה, ובינתיים י' נשמע נאנק ומשתעל. לאחר שחזר פעם נוספת על כך שהוא חש כאבים חזקים בחזה וכי התרופות שהוא נטל לא עזרו לו, היא אמרה לו שתזמין רופא לביתו וכי הוא יגיע בתוך שעתיים. לאחר שהודיעה לו על הזמנת הרופא, שאלה: "אתה רוצה להתפנות מיד לבית חולים?" ועל כך השיב לה: "לא יודע. שהרופא יחליט". כאן, הסתיימה השיחה בין השניים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"'נטלי' מעלה בצורה קשה בתפקידה"

הרופא הגיע לביתו של י' בשעה 10:46 ומצא אותו ללא הכרה, דופק או נשימה, וקבע את מותו במקום. "כאשר גבר בן 72 מתלונן על כאבים חזקים בחזה, ההסתברות שמדובר באירוע לב חדש הנה גבוהה ביותר, בסדר גודל של 80%-90%", כתב פרופסור צבעוני בחוות הדעת שהוגשה לבית המשפט. "מקומו של כל גבר כזה הוא בחדר מיון. הדבר ידוע לכל רופא בקהילה, כל רופא פנימי וכמובן כל קרדיולוג. מעבר לזה, חייב לדעת זאת כל מי שמטפל במקרה חירום, היות שמקרי החירום הדחופים ביותר, הם כאלה הקשורים למחלות לב".

הרופא הקרדיולוג הוסיף בחוות דעתו כי "גם אם חשבו הרופאים שלא מדובר בהתקף לב, הרי שמדובר באירוע מאיים ביותר". בהמשך, קבע נחרצות: "נטלי מעלה בצורה קשה ביותר בתפקיד העיקרי שלה - להביא מקרה חירום לבבי לבית החולים במהירות האפשרית. אם הייתה מוזעקת ניידת מיד עם התקשרותו של י', בהסתברות של יותר מ-80% ניתן היה להגיע למר י' לפני שפיתח את פרפור החדרים, להביאו לבית חולים או לטפל בו בניידת ובכך למנוע את פטירתו".

בתביעה נגד מוקד נטלי, נכתב כי בחברה "בדקו את המנוח באופן כושל אשר התאפיין בחוסר מקצועיות, העניקו לו טיפול רפואי לקוי ויצרו מצג שווא כלפי המנוח כאילו מצבו הרפואי אינו מצריך העברה לטיפול בבית החולים". י' הותיר אחריו בת אחת, אשר הגישה את התביעה בעניין. "מותו של המנוח הכה בתובעת, בעלה וילדיהם כרעם ביום בהיר, וגרם להם לצער עצום ורב על לכתו של אהוב ליבם", נכתב בתביעה שבמסגרתה לא צוין סכום פיצויים ספציפי.

מחברת נטלי נמסר בתגובה: "מדובר באירוע שהתרחש לפני ארבע שנים וחצי. על פי דוח האירוע, המטופל שוחח עם רופאה במוקד נטלי, והיא שקיבלה את ההחלטות הרפואיות על פי שיקול דעתה באותה העת. המידע המצוי ברשותנו נמסר למשפחה ולרשויות המוסמכות לקבלו על פי חוק אנו מנועים מלהתייחס לפרטים נוספים מטעמי סודיות רפואית. חברת נטלי שירותי רפואה, מציבה את איכות ובטיחות הטיפול כערך עליון ומשכך אנו מפיקים, לומדים, מתפתחים ומשתכללים באופן יזום ומחדדים נהלים והנחיות כדבר שבשגרה ובאופן שוטף במטרה לספק שירותי רפואה ברמה הגבוהה ביותר עבור 100 אלף לקוחותינו".

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • נטלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully