וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פרי גליל" בסכנת סגירה: "אין לנו איך להאכיל את הילדים"

1.1.2015 / 11:32

עובדי "פרי גליל" התאספו מחוץ למפעל במחאה על החופשה הכפויה שאליה יצאו הבוקר. יו"ר ועד העובדים: "אם זה לא יסתיים בצורה מכובדת אני לא רוצה להגיד לאן זה יכול להגיע". ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה

צילום: חמד אלמקת-ג'יני, עריכה: יאיר דניאל

עשרות מעובדי מפעל "פרי גליל" שבחצור הגלילית התאספו הבוקר (חמישי) מחוץ לשערי המפעל במחאה על איומי הסגירה שמרחפים מעל מקום עבודתם. "כרגע אנחנו לא עושים שום צעד מחאה כי עמיר פרץ נמצא כאן יחד עם יו"ר ההסתדרות", אמר יו"ר ועד העובדים, מוטי חזיזה. "התחייבנו שכרגע לא נעשה שום פעילות, אבל אם זה לא יסתיים בצורה מכובדת אני לא רוצה להגיד לאן זה יכול להגיע". לדבריו, הוא ניסה להיפגש עם שר הכלכלה נפתלי בנט ונענה בסירוב. "ביקשתי מעוזרו של השר בנט להיפגש איתו, אבל אני לא שר ולא מנכ"ל, אני בסך הכול עובד ייצור, אז את מוטי חזיזה הוא לא יכול לקבל".

זמן קצר לאחר מכן הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה. לדברי ההסתדרות, בעקבות ההחלטה להוציא את העובדים לחופשה כפויה, משכורותיהם צפויות להיפגע. יונה פרטוק, יו"ר מרחב גליל עליון בהסתדרות, שמלווה את העובדים, אמר היום כי "ההסתדרות לא תאפשר שעובדי המפעל ישמשו כלי משחק בוויכוח בין ההנהלה למדינה. אנו נלווה ונתמוך בעובדים, כל הדרך עד אשר ההיגיון והשכל הישר יגברו על המלחמות הפוליטיות והכספים יועברו לטובת המשך קיום המפעל".

ח"כ עמיר פרץ בהפגנה של עובדי פרי גליל, ינואר 2015. ג'יני
מאשים את בנט. עמיר פרץ ועובדי המפעל, היום/ג'יני

220 עובדי המפעל יצאו הבוקר לחופשה כפויה ללא הגבלת זמן, לאחר שמשרד הכלכלה לא חידש את רישיון העסק של המפעל לשנת 2015. מנהל המפעל אושיק אפרים טוען כי ההנהלה הפסיקה להשקיע במרכיבים המהווים תנאי לחידוש רישיון העסק בגלל מצוקה כלכלית. לדבריו, משרד הכלכלה לא הזרים למפעל תשעה מיליון שקלים שלהם הוא התחייב בשנת 2009 כחלק מהתחייבותו לסייע למפעל שעמד בפני סכנת סגירה. "מה לנו העובדים ולכל המשחקים האלה בין משרד הכלכלה לבין הבעלים של המפעל?" הוסיף חזיזה.

עוד בוואלה! חדשות:
מפעל "פרי גליל" ייסגר: "משרד הכלכלה הפר ההסכם"
תביעה נגד פרי גליל: "הפרה הסכם ברגל גסה"

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ח"כ עמיר פרץ בהפגנה של עובדי פרי גליל, ינואר 2015. ג'יני
ראש המועצה: "אני קורא מכאן לבעלים לקחת אחריות"/ג'יני

ח"כ עמיר פרץ, שביקר היום במפעל ונפגש עם העובדים, הפנה גם הוא אצבע מאשימה כלפי בנט וטען כי הוא לא עושה די על מנת לסייע לערי הפיתוח. "לצערי שר הכלכלה מחזק את המדיניות שמפקירה את ערי הפיתוח ומאמצת התנחלויות. אילו היה זה מפעל בהתנחלות, אין לי ספק שבנט היה מסייע להם מזמן".

רינה סעדיה, העובדת במפעל חמש שנים, תקפה את פרץ ואמרה: "לא מתייחסים אליי. אני אמא לחמישה ילדים ואיש לא מסתכל עליי. אני עובדת פה בשביל 25 שקל לשעה. יש אנשים שעובדים כאן 40 שנה עם השכר המבזה הזה. הבחירות לא מעניינות אותי, מה שמעניין אותי עכשיו זה עובדי פרי הגליל. נותנים לנו 25-30 שקל לשעה ועושים לנו טובה? לי אין בעיה, בעלי עובד ואין לי בעיה גדולה בפרנסת המשפחה, אבל יש פה אנשים עם חמישה, שבעה ועשרה ילדים ואין להם כסף להאכיל את הילדים שלהם".

ח"כ עמיר פרץ בהפגנה של עובדי פרי גליל, ינואר 2015. ג'יני
"נותנים לנו 25-30 שקל לשעה ועושים לנו טובה?"/ג'יני

למקום הגיע גם ראש המועצה המקומית חצור הגלילית שמעון סויסה, וקרא לבעלי המפעל לעמוד בתנאים שהציב לו המשרד להגנת הסביבה. "בארבע השנים האחרונות הרחיב המפעל את קווי הייצור שלו, הגדיל את מספר העובדים ועבר לפסים של רווח. בשנים האחרונות - כמו בכל מפעל - הוא נדרש לעמוד בתקנות שמחייבות כל מפעל על מנת לקבל רישיון לעסק". לדבריו, בשנתיים האחרונות ביקש המפעל בכל שלושה חודשים ארכה נוספת לעמידה בתנאי רישיון העסק, אך עד היום בעלי המפעל לא מילא את הדרישות. "כידוע, בתוך המפעל יש 15 טונות של אמוניה. זה חומר מסוכן שמאיים על התושבים, ולכן כראש רשות אני חייב קודם כל בשלומם של התושבים", אמר סויסה. "אני קורא מכאן לבעלים לקחת אחריות, להשקיע במה שצריך להשקיע, לפתוח את המפעל ולא להפוך את העובדים לבני ערובה".

ממשרד הכלכלה נמסר: "בהתאם לנוהל, התבצעה ביקורת כספית על כספי המענק שניתנו למפעל על ידי המדינה עד כה – 4.5 מיליון שקלים. נוהל זה מתבצע בכל מתן מענק מכספי המדינה. בביקורת עלו ממצאים בעייתיים המחייבים קבלת חוות דעת משפטית. עד לסיום הבדיקה, הוקפאה העברת יתרת המענק". עוד נמסר כי במשרד רואים בחומרה את התנהלות המפעל שקיבל עד כה מיליוני שקלים מהמדינה "בצורה צינית על גבם של העובדים", וכי בכוונתו לבחון צעדים לנוכח התנהלות חמורה זו.

ממפלגת יש עתיד נמסר כי "מפעל פרי גליל עומד להיסגר בגלל שהממשלה לא עומדת בהתחייבויות שלה. עובדי המפעל נמצאים במצב בלתי נסבל שבו הם לא יודעים האם תהיה להם עבודה. לא יכול להיות שממשלה לא תעמוד בהתחייבויות שלה. מישהו צריך לנער את משרד הכלכלה והעומד בראשו ולגרום להם להבין שמעבר לפריימריז ולמנדטים, יש גם אנשים שרוצים לדעת שיש להם עבודה יציבה ואת היכולת לפרנס את המשפחות שלהם". עוד נמסר מהמפלגה כי "ח"כ קארין אלהרר, חברת ועדת כלכלה, יזמה דיון דחוף בוועדת כלכלה במטרה לדרוש משר הכלכלה נפתלי בנט להתייצב לדיון, לקבל ממנו הבהרות ולדרוש ממנו לפעול באופן מיידי כדי למנוע את סגירת המפעל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully