וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפעל "פרי גליל" ייסגר: "משרד הכלכלה הפר ההסכם"

1.1.2015 / 1:46

220 מעובדי המפעל שבחצור הגלילית יצאו החל מהבוקר לחופשה כפויה ללא הגבלת זמן. זאת, משום שלטענת המנהל אושיק אפרים המפעל לא קיבל 9 מיליון שקלים שאליהם התחייב המשרד ב-2009. בהסתדרות תקפו: "שימוש ציני בעובדים"

פרי גליל. ג'יליס
הפגנה נגד סגירת המפעל בשנת 2012/ג'יליס

220 מעובדי מפעל "פרי גליל" שבחצור הגלילית יצאו החל מהבוקר (חמישי) לחופשה כפויה ללא הגבלת זמן. לטענת מנהל המפעל, אושיק אפרים, הדבר נובע מכך שמשרד הכלכלה לא הזרים תשעה מיליון שקלים שלהם הוא התחייב בשנת 2009, כחלק מהתחייבותו לסייע למפעל שעמד בפני סכנת סגירה.

"משרד הכלכלה הפר את ההסכם שלו אתנו", אמר אפרים לוואלה! חדשות. "חתמנו על העסקת 110 עובדים, אבל ארבעה התפטרו. משרד הכלכלה אמר לנו שהוא לא מסכים לזה והפסיק להעביר את התשלומים החודשיים כבר בחודש פברואר. הוא מתעלם מהעובדה שהיום אנחנו מעסיקים 220 עובדים – כפול ממספר העובדים שהתחייבנו להעסיק". לדבריו, "מאחר שהמשרד לא העביר את מלוא הסכום שהוא התחייב, הפסקנו להשקיע במרכיבים שהיינו זקוקים להם לטובת חידוש רישיון העסק שלנו לשנת 2015. כרגע אין לנו רישיון עסק לשנה החדשה ולכן אנחנו נאלצים לסגור את שערי המפעל".

מנגד, יו"ר ההסתדרות במרחב הגליל העליון, יונה פרטוק, תקף את אפרים. "אני דואג, כי זאת הפעם השישית שאנחנו חוזרים ונתקלים בטענה הזאת שמשרד הכלכלה לא העביר את מלוא הסכום הנדרש", הבהיר פרטוק. "זה חמור מאוד כי יש פה שוב שימוש ציני בעובדים. הופכים אותם לבני ערובה ובקלות בלתי נסבלת אומרים להם פשוט 'מחר אל תבואו'".

ח"כ עמיר פרץ בטקס חניכת המטה ביגאל אלון. ראובן קסטרו
"אילו זה היה מפעל בהתנחלות, אין לי ספק שבנט היה מסייע להם מזמן". ח"כ עמיר פרץ/ראובן קסטרו

ח"כ עמיר פרץ, שיבקר היום במפעל ויפגש עם העובדים, הפנה אצבע מאשימה כלפי שר הכלכלה נפתלי בנט וטען כי הוא לא עושה מספיק על מנת לסייע לערי הפיתוח. "לצערי שר הכלכלה מחזק את המדיניות שמפקירה את ערי הפיתוח ומאמצת התנחלויות. אילו זה היה מפעל בהתנחלות, אין לי ספק שבנט היה מסייע להם מזמן".

ח"כ הרב משה גפני (יהדות התורה) שוחח אתמול בערב עם יו"ר ועד העובדים מוטי חזיזה והבטיח לו ש"יילחם בכל כוחו למנוע את סגירת המפעל גם כעת". לדבריו, "המדינה לא יכולה להרשות לעצמה בשום אופן מצב שבו מפעל עוגן של חצור הגלילית ייסגר בגלל בעיות בירוקרטיות כאלו ואחרות". גפני הבטיח כי ישוחח גם עם בנט על מנת למצוא פתרון למשבר.

עוד בוואלה! חדשות
בעקבות החקירה: קירשנבאום הורחקה ממשרד הפנים לחודש
גורם בש"ס על דרעי: "ההתפטרות שלו היא מהלך טקטי"
פלסטיני חמוש בסכין גדולה נעצר בסמוך למערת המכפלה

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully