וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: השופט שנחקר ברשות המיסים הוא משה גלעד

30.12.2014 / 16:33

לאחר החשיפה בוואלה! חדשות על כך שהשופט נחקר בשבוע שעבר באזהרה, בעקבות חשבון בנק פרטי שניהלה אשתו בסתר בבנק השוויצרי, הודיע השופט על יציאה לחופשה. רשות המסים ממשיכה לחקור את הפרשה ועד כה נעצרו חשודים רבים

השופט משה גלעד. מערכת בתי המשפט, אתר רשמי
הודיע על יציאה לחופשה. השופט משה גלעד/אתר רשמי, מערכת בתי המשפט

הותר לפרסום: שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, משה גלעד, הודיע היום (שלישי) על יציאה לחופשה לאחר שנחקר באזהרה בשבוע שעבר ברשות המיסים. זאת, בעקבות החשד לפיו אשתו, אביבה גלעד, סגנית ראש עיריית עכו, ניהלה בסתר חשבון מזומנים פרטי בבנק השוויצרי UBS – כפי שנחשף אתמול לראשונה בוואלה! חדשות.

גלעד ואשתו הם אלה שהודיעו כי לא יתנגדו להסיר את צו איסור הפרסום. לחקירת שופט באזהרה משמעות רבה, שכן אם לא ייסגר התיק נגדו מחוסר אשמה, הוא לא יוכל לחזור לכהונת שיפוט. כך למשל, שופט בית המשפט העליון יורם דנציגר, שנחקר באזהרה בפרשת לחיאני, חזר לכהן כשופט לאחר שתיקו נסגר מחוסר אשמה – מהלך שעורר גלי ביקורת בזמנו.

השם של השופט גלעד כבר עלה בעבר בהקשרים בעייתיים: לפני שכיהן כשופט היה גלעד עו"ד פלילי שייצג בין היתר את העבריין מיכאל מור מנהריה ואת ראש המאפיה הקווקזית בקריות שימי איסקוב. כמו כן, במהלך דיוני הוועדה למינוי שופטים במועמדותו של גלעד לכהונת שופט מחוזי, התנגדה פרקליטת מחוז חיפה למינויו בטענה כי הוא בעל קשרים מפוקפקים עם עבריינים,ו כי בקבוק תבערה אף הושלך למשרדו בזמן שכיהן כעורך דין. עם זאת, לבסוף החליטה הוועדה למנותו.

עוד בוואלה! חדשות:
בקשת ההתפטרות של דרעי: ניסיון להפוך אותו לקורבן?
אותרה טיסת אייר אסיה: גופות ומזוודות נמצאו באזור ההתרסקות
דיפלומטים במערב: ההצעה להכרה בפלסטין לא תעבור באו"ם

הבנק UBS בציריך, שווייץ. רויטרס
על פי החשד, אשתו של השופט משה גלעד ניהלה חשבון מזומנים פרטי בבנק השוויצרי. בנק UBS בציריך/רויטרס

עורכי הדין יעקב וינרוט ועמית חדד שמייצגים את הזוג גלעד מסרו בתגובה: "אנו סמוכים ובטוחים כי בתום החקירה יתברר שלא נפל דופי בהתנהגותם של מרשינו. יחד עם זאת, החליט השופט גלעד לצאת לחופשה עד שהעניין יתברר עד תום. אנו מצפים שרשויות החקירה יסיימו אותה מהר ככל האפשר נוכח הנסיבות האמורות".

מהנהלת בתי המשפט נמסר כי "השופט משה גלעד יצא לחופשה לבקשתו, על רקע החקירה המתנהלת. מעבר לכך וכל עוד הנושא מצוי בחקירה, אין תגובה נוספת".

החקירה בפרשת החשבונות המוחזקים על ידי ישראלים בבנקים שוויצריים מתנהלת זה תקופה ארוכה. ממידע ומרשימות שהתקבלו ברשות המסים עלה החשד כי בנקים גדולים בשוויץ מנהלים חשבונות של אלפי ישראלים, בהיקף המסתכם במאות מיליוני אירו, כשרובם המכריע של הכספים אינו מדווח לרשות המסים בישראל.

עד כה נעצרו במסגרת החקירה חשודים רבים. הפרשה התפוצצה בחודש יוני האחרון, אז נעצר בתל אביב יועץ השקעות בכיר מבנק UBS המטפל ישירות בחשבונות בנק של ישראלים. כפי שעלה בחקירה, במסגרת תפקידו הוא היה מגיע לישראל למפגשים חשאיים עם לקוחות שנמנעים מהעברת הוראות ומסמכים לבנק בטלפון, במייל ובפקס. זאת, מחשש לחשיפת היותם בעלי חשבונות בבנק השוויצרי.

היועץ שנעצר הגיע לישראל יום קודם למעצרו. למחרת נפגש עם לקוחות ישראלים בליווי עובד בכיר מהבנק. הפגישות נערכו תחת מעקב חשאי של חוקרי רשות המסים. בין היתר, השניים קיימו פגישה במלון פאר בתל אביב, שבסיומה נעצרו כל המשתתפים בה. חשודים נוספים הגיעו מרשימותיו של אותו יועץ השקעות.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully