וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישיות משפטית בכירה נחקרה במסגרת פרשת הבנק השוויצרי

29.12.2014 / 10:57

פרסום ראשון: רשות המסים חקרה בשבוע שעבר דמות בכירה בעולם המשפט, בחשד כי מקורב לה ניהל בסתר חשבונות בבנק UBS. מהחקירה עולה כי בנקים שוויצרים ניהלו מאות מיליוני אירו של אלפי ישראלים, שלא דיווחו על כך לרשויות בישראל

הבנק UBS בציריך, שווייץ. רויטרס
על פי החשד, מאות מיליוני אירו לא דווחו לרשות המסים. בנק UBS בציריך/רויטרס

אישיות משפטית בכירה נחקרה בשבוע שעבר במסגרת חקירה שמנהלת רשות המסים בעניין הבנק השוויצרי UBS. זאת, בשל החשד כי מקורב לה, שנחקר אף הוא בעבר, ניהל בסתר חשבונות בנק במדינה האירופית.

מדובר בחקירה שמתנהלת זה תקופה ארוכה בפרשת החשבונות המוחזקים על ידי ישראלים בבנקים שוויצרים. ממידע ומרשימות שהתקבלו ברשות המסים עלה החשד כי בנקים גדולים בשוויץ מנהלים חשבונות של אלפי ישראלים, בהיקף המסתכם במאות מיליוני אירו, כשרובם המכריע של הכספים אינם מדווחים לרשות המסים בישראל.

עד כה נעצרו במסגרת החקירה חשודים רבים. הפרשה התפוצצה בחודש יוני האחרון, אז נעצר בתל אביב יועץ ההשקעות בכיר מבנק UBS, המטפל ישירות בחשבונות בנק של ישראלים. כפי שעלה בחקירה, במסגרת תפקידו הוא היה מגיע לישראל למפגשים חשאיים עם לקוחות שנמנעים מהעברת הוראות ומסמכים לבנק בטלפון, במייל ובפקס. זאת, מחשש לחשיפת היותם בעלי חשבונות בבנק השוויצרי.

היועץ שנעצר הגיע לישראל יום קודם למעצרו. למחרת ניפגש עם לקוחות ישראלים בליווי עובד בכיר מהבנק. הפגישות נערכו תחת מעקב חשאי של חוקרי רשות המסים. בין היתר, השניים קיימו פגישה במלון פאר בתל אביב, שבסיומה נעצרו כל המשתתפים בה. חשודים נוספים הגיעו מרשימותיו של אותו יועץ השקעות.

כתבות נוספות בוואלה! חדשות:
השחיתות בישראל ביתנו: "לפחות עוד 15 חשודים ייעצרו"
8 משפחות פונו מגבעת עמל: "אנשים על סף התאבדות"
שני מאסרי עולם למיכל אלוני שרצחה את שתי בנותיה הקטנות

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully