וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני מאסרי עולם למיכל אלוני שרצחה את שתי בנותיה הקטנות

29.12.2014 / 9:27

בית המשפט גם גזר על אלוני, שביצעה את המעשה בבית סבתן ברעננה, לשלם חצי מיליון שקל כפיצויים לאביהן. השופטים דחו את בקשתה לנשיאת שני מאסרי העולם בחופף בשל מצבה הנפשי הקשה

צילום: דוד קורן, עריכה: גדי וינסטוק

בית המשפט המחוזי מרכז בלוד גזר הבוקר (שני) שני מאסרי עולם על מיכל אלוני שרצחה את שתי בנותיה הקטנות, נטלי בת השש ורוני בת הארבע, בבית סבתן ברעננה בנובמבר 2010. בית המשפט דחה את בקשת עורכת דינה של אלוני לשאת את שני מאסרי העולם בחופף בשל מצבה נפשי הקשה. כמו כן נגזר עליה לשלם פיצוי של חצי מיליון שקלים לבעלה לשעבר ואבי בנותיה, עמוס אלוני.

עוד בוואלה! חדשות:
החל פינוי 8 משפחות מגבעת עמל: "אנשים על סף התאבדות"
הורחק? "ראש העיר זינגר ממשיך לשלוח את זרועותיו הפליליות"
דאעש טוען שהפיל מטוס קרב בעיראק ושבה את הטייס

מיכל אלוני בעת קבלת גזר הדין בבית המשפט המחוזי בלוד, דצמבר 2014. דוד קורן, צילום מסך
מצבה הנפשי לא סייע לה להביא להפחתה בעונשה. מיכל אלוני, היום/צילום מסך, דוד קורן

השופטים רות לורך, צבי דותן ועירית וינברג נוטוביץ הסבירו את החלטתם להטיל על אלוני שני מאסרי עולם - ולא אחד. "הנאשמת רצחה את בנותיה הקטנות באכזריות, על ידי חניקתן באמצעות גרב", כתבו בגזר הדין. "חניקתה של רוני ז"ל בוצעה תחילה, כאשר רוני התנגדה למעשים ואף שרטה את הנאשמת. נטלי ז"ל שהייתה עדה לרצח אחותה, ביקשה להטיל מימיה אך הנאשמת לא אפשרה לה זאת והיא הטילה את מימיה במיטה. בהתאם לשחזור שערכה הנאשמת, לאחר חניקתה של רוני, יצאה הנאשמת מן החדר, הסתובבה בדירה וחיפשה את אחיה דני. רק לאחר שחזרה אל החדר רצחה את נטלי, חרף התנגדותה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"שני מעשי המתה אכזריים". נטלי ורוני אלוני/מערכת וואלה!, צילום מסך

"נוכח תיאור עובדתי זה של האירוע, אנו קובעים כי אין מדובר במעשה המתה אחד אלא בשני מעשים אכזריים, שנעשו תוך הפעלת כוח בשני מועדים סמוכים אך נפרדים, כנגד שתי ילדות קטנות וזכות. ברי כי בחינת הדברים מנקודת מבט מוסרית- מהותית, וכן תוך התחשבות בשיקולי הרתעה, מביאים למסקנה דומה".

"עמוס שבור לגמרי"

התובעת בתיק, עורכת הדין תמי זנגו גרשון, בירכה על החלטת השופטים. "בית המשפט קבע למעשה שהנאשמת אינה זכאית לענישה מופחתת ודחה טענותיה על מצב נפשי ולכן גזר שני מאסרי עולם מצטברים נוכח האכזריות שתוארה בגזר הדין", אמרה. "בית המשפט הגיע להחלטה נכונה והגונה בנסיבות המקרה".

עורכת הדין רותי אלדר, שמייצגת את אבי הבנות מטעם הסיוע המשפטי של משרד המשפטים, אמרה בעקבות ההחלטה: "עמוס אינו מגיע לדיונים בשנים האחרונות. הוא החליט להישאר בבית, להמתין להודעה ולא להגיע ולהיות נוכח. הפיצוי אינו מנחם, אך אולי יאפשר לו להתחיל לשקם את חייו. הוא במצב קשה מאוד, שבור לגמרי".

בעלה ועו"ד של מיכל אלוני. דרור עינב
"הפיצוי אינו מנחם". עמוס אלוני/דרור עינב

בינואר 2013 הורשעה אלוני ברצח, על פי הודאתה. כתב האישום נגד אלוני הוגש בדצמבר 2010 רק לאחר שבדיקה פסיכיאטרית קבעה שאלוני כשירה לעמוד לדין. על פי כתב האישום, לאחר שחנקה את בנותיה, בסביבות השעה 11:00, "השכיבה הנאשמת את גופותיהן של שתי בנותיה, זו לצד זו, על מיטתה וכיסתה אותן בסדין, עד לצוואריהן". לאחר מכן, נכתב באישום, יצאה אלוני מן החדר, חלפה על פני דלת החדר של אחיה דניאל, "אך לא פנתה אליו ולא אמרה לו דבר ובשעה 13:10 התקשרה אל בעלה עמוס והודיעה לו כי חנקה את שתי בנותיהן למוות".

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully