וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורחק? "ראש העיר זינגר ממשיך לשלוח את זרועותיו הפליליות"

29.12.2014 / 9:05

בית המשפט הורה להרחיק מהעירייה את ראש עיריית רמת גן, החשוד בין היתר בשוחד ל-15 יום, אולם עובדים מספרים שהוא פשוט מנהל את העניינים מרחוק. עוד הלינו: "יש תחושה של פחד במסדרונות וחשש מחיסול חשבונות על ידו"

ישראל זינגר ראש עיריית רמת גן מובא להארכת מעצר בבית המשפט ראשון לציון. דרור עינב
זינגר בבית המשפט/דרור עינב

ראש עיריית רמת גן, ישראל זינגר, החשוד בין היתר בקבלת שוחד בפרשת השחיתות הגדולה בעירייה, צפוי לחזור לתפקידו ביום רביעי עם תום ההרחקה שהורה בית המשפט. יום קודם לכן מתוכננת ישיבה - וכדי לא לעבור על הצו, הוחלט להעביר את ישיבת המועצה ל"בית דורון", כדי שראש העיר יוכל להשתתף בה ולאשר העברת 25 מיליוני שקלים למינויים שבוצעו בעירייה על ידו. מחר תבקש המשטרה להאריך עוד את ההרחקה מהעירייה.

בעירייה אמרו כי אחרי פיצוץ הפרשה ומעצר הבית שבו הושם ראש העיר התחושה היא לא רק של פחד אלא גם של חשש מחיסול חשבונות. לדברי כמה עובדים, זינגר לא חדל מלנהל את ענייני העיר והמשיך "לשלוח את זרועותיו הפליליות לכל עבר". זינגר עוכב בשבוע שעבר לחקירה בחשד לשורת עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, מינויי קרובים ועוד. בין היתר נודע כי העבריין שלום ימיני חשוד שסייע לזינגר בגיוס קולות בבחירות המקומיות.

עוד באותו נושא
העבריין החשוד בגיוס קולות ברמת גן: שלום ימיני
בשל החקירה: ישראל זינגר מבקש לעכב הליך אזרחי נגדו
הרישום שחושף: ניר קיבל מהעירייה פרויקטים בעשרות אלפים

"במהלך כל תקופת מעצר הבית של ראש העיר, הייתה אליו נהירה המונית ועלייה לרגל של מרבית חברי הקואליציה", אמר לוואלה! חדשות ליעד אילני, חבר מועצת העיר ומבכירי האופוזיציה. "אני מתאר לעצמי שהם הגיעו אליו לא כדאי לדבר על מזג האוויר או כדי לדון בשאלה מי תרד ליגה השנה בכדורגל. כוונת השופט הייתה להרחיק אותו מכל מגע עם אנשי העירייה, שחלקם נחקרו אף הם, כדי לוודא שאין כל חשש לשיבוש הליכי חקירה. למרות זאת, ראש העיר עשה כבשלו מבלי לתת דין וחשבון".

עוד אמר אילני: "העובדים נמצאים בחוסר ודאות גדולה מאוד, יש תחושה של פחד במסדרונות, זינגר מבין שהוא צריך לבצע שינויים תכופים כדי להצדיק את המשך ישיבתו על כיסא ראש העירייה. יש פקידים בעירייה שחוששים שכעת הם יהיו השעיר לעזאזל, דווקא כי הוא ינסה עכשיו להוכיח את עצמו".

"הוראה שמי שידבר עם חברי מועצה והנהלה יפוטר"

על ההתנהלות בעירייה ועל אווירת הפחד סיפר גם עובד באגף ההנדסה. לטענתו, אלה מבין העובדים שלא לקחו חלק במערכת המושחתת לכאורה עלולים לשלם בכסאם. "מה שקורה עכשיו זה חיסול חשבונות עם האנשים שהיו שומרי הסף, אלו ששמרו על החוק, פשוט מחסלים איתם חשבונות", אמר וסיפר כי אחד מעמיתיו שנעצרו אמור לחזור לעבודה ביום שלישי. "הוא אדם ישר שתפרו לו תיק - זו האווירה". הוא הוסיף כי "מאז פרסום הפרשה מהנדסת העיר מטילה פחד ואימה על העובדים, בהם עובדי הפיקוח". לדבריו, "ישנה הוראה שמי שידבר עם חברי מועצה והנהלה יפוטר". עובד ההנדסה אמר אף הוא כי על אף שזינגר הורחק מהעירייה, הוא עדיין מגיע לפגישות - "הוא פשוט מנהל אותן מחוץ לעירייה".

למרות הרחקתו של זינגר, ביום חמישי האחרון התקיימה ישיבת הנהלת העיר בבניין של אגף החינוך של העירייה אשר נמצא בשכונת מרום נווה בעיר. אלא שזינגר נכח בישיבה ועסק בנושאים הקשורים לה. בעמוד הפייסבוק שלו, העלה האחרון את שירו של אריק איינשטיין "עיתונאי קטן" ותקף את התקשורת על סיקור המשפט. לפוסט היו תגובות רבות, חלקן תומכות וחלקן מבקרות, להן השיב זינגר בביטחון: "שיהיה ברור, שאני כמובן ממשיך (לא הפסקתי לרגע) להיות ראש עיר ולנהל את העיר".

דני גולדשטיין, חבר מועצת העיר, היה חבר הקואליציה היחיד שפרש מהנהלת העיר מאז התפוצצות הפרשה. "פרשתי בייחוד לאחר שראש העיר הגיש את ספר התקציב ל-2015 שבו דרש תוספת של 25 מיליון שקלים לאגף כוח האדם, כדי לממן את עשרות המשרות שהצטרפו לעירייה בשנה האחרונה, וזאת למרות פרסום הפרשה. אני לא יכולתי להמשיך ולהישאר בקואליציה כאשר ישנה עננה כבדה המרחפת מעל הנהלת העיר, רק כדי להישאר בתפקידי".

בניסיון ראשון של הקואליציה בעיר "לטהר" את האווירה, הוקמה ועדה שנועדה לבחון את המינויים שייתכן והיו בלתי-חוקיים, כמו גם את התפקידים וההתקשרות עם היועצים בעירייה ובתאגידים שנעשו בשנה האחרונה. ההחלטה תמוהה שכן מי שעומד בראש הוועדה הוא משה (מוקי) אברמוביץ', מחזיק תיק כוח האדם בעירייה, אשר במידה רבה היה אחראי לאותם מינויים בגינם נעצר ונחקר ראש העיר. "ועדה שחברים בה רק חברי הנהלה, לא יושב בה שום גורם אופוזיציוני אינה אלא כסת"ח - ניסיון של גורמים פוליטיים להצדיק בעיני הציבור את המשך ישיבתם בקואליציה ואחיזתם במנעמי השלטון", אמר אילני.

אם לא די בכך - ביום חמישי האחרון, יממה אחרי שסיים את מעצרו הבית שלו, נראה זינגר מחנה את מכוניתו באדום-לבן כשהוא יוצא לפגישה במסעדה עם עוזרו ג'קי אביטל. את עברו הפלילי של אביטל חשפה הכתבת אפרת לכטר בתוכנית אולפן שישי, שם תוארו קשריו לגורמים עבריינים, הרשעתו בניהול קזינו לא חוקי ושחרורו מתפקידו במשטרה לאחר שמסר מידע מודיעיני לגורמים עבריינים. למרות כל זה, המשיך זינגר להעסיק את אביטל כעוזרו.

מהעירייה נמסר: "הטענות המוצגות בכתבה הינן המשך ישיר לפרסומים מגמתיים וחסרי שחר שנפוצו בתקשורת מאז החלה חקירת המשטרה ומטרתן לפגוע בראש העיר ובהתנהלותה התקינה של העירייה. עובדי העירייה ובראשם ראש העיר משתפים פעולה עם החקירה באופן מלא וימשיכו לעשות כן ככל שהדבר יידרש. לצד חקירת המשטרה תמשיך העירייה להוציא אל הפועל את חובותיה ולהקפיד כי כללי המנהל התקין וניקיון הכפיים יחייבו את כלל עובדי העירייה. דאגה זו, גם אם תוביל להכפשות ולהתקפות מצד אלה החשים מאוימים מכך, לא תרתיע אותנו.

"בכל הנוגע לוועדה שהוקמה לבחינת המינויים, הרי זו הוקמה לבקשתם של חברי הקואליציה וחבריה נבחרו על ידי חברי הקואליציה עצמם. הטענה בדבר כהונתו של מחזיק תיק כ"א כיו"ר הוועדה היא משוללת כל יסוד וזה כלל לא לקח חלק בישיבותיה. הצגת הדברים כאילו מדובר במחטף או בניסיון להסתיר היא שקר מוחלט מאחוריו עומדים, ככל הנראה, בעלי עניין הפועלים מתוך שיקולים זרים".


לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.co.il

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום הפוסט של זינגר ובו תגובתו/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully