וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחיתות ברמת גן: עבריין בכיר חשוד שסייע לראש העיר להיבחר

16.12.2014 / 8:37

לוואלה! חדשות נודע כי המשטרה חוקרת חשד שלפיו בפרשה המסועפת מעורב יעד מודיעיני מוכר, שהשתייך בעבר לארגון הפשע של ריקו שירזי. לפי החשד, הוא קיבל עבודות מישראל זינגר אחרי שסייע לו לגייס קולות בבחירות

צילום: דוד קורן, עריכה: ניב פוקס

החשד לשחיתות בעיריית רמת גן: לוואלה! חדשות נודע כי היחידה הארצית לחקירות הונאה של המשטרה חוקרת חשד שלפיו בפרשה המורכבת מעורב גם יעד מודיעיני מוכר של המשטרה, שהשתייך בעבר לארגון הפשע של ריקו שירזי. בחקירת האירוע עלה חשד לכך כי האיש, יחד עם כמה מחבריו, קיבל עבודות בתחומים שונים. זאת, כך לפי החשד, לאחר שהוא סייע לראש העירייה, ישראל זינגר, לגייס תמיכת קולות בבחירות המקומיות.

במשטרה ממשיכים בחקירה וצפויים בימים הקרובים לזמן את העבריין לחקירה על מנת לבחון את החשדות שעלו נגדו. גורמים המעורים בפרטים מספרים כי מאז שנבחר זינגר לראשות העירייה באוקטובר שעבר, נוהגים עבריינים מארגוני פשע שונים לפקוד את משרדי העירייה.

פרשת השחיתות ברמת גן - עוד כותרות:
השחיתות ברמת גן: ראש העיר ישראל זינגר בין החשודים
מכרזים תפורים ובחישה מבחוץ: החשדות בעיריית רמת גן
החשד לשחיתות בעיריית רמת גן: "הייתה אווירה של פחד"

ישראל זינגר ראש עיריית רמת גן מובא להארכת מעצר בבית המשפט ראשון לציון. דרור עינב
עבריינים נוהגים לפקוד את בניין העירייה. ראש העיר רמת גן, ישראל זינגר/דרור עינב

אתמול, בתום חקירה סמויה וממושכת של יחידת להב 433, עיכבה המשטרה לחקירה יותר מ-20 עובדים בעירייה בחשד לביצוע עבירות של שוחד, שוחד בחירות, מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות מס. אנשי יחידת להב 433 ערכו חיפושים במשרדי העירייה, בבתי החשודים ובמשרדיהם.

אחד החשודים המרכזיים הוא ראש העירייה זינגר, שלו מיוחסות עבירות של מרמה והפרת אמונים, קבלת שוחד, קבלת דבר במרמה, תיווך בשוחד, שוחד בחירות, עבירות לפי החוק לאיסור הלבנת הון, עבירה של חוק מימון בחירות, העלמת מס ועבירות לפי חוק מס ערך מוסף. הוא נשלח למעצר בית של שבעה ימים והורחק מהעירייה למשך 15 ימים.

חשוד מרכזי נוסף בפרשה הוא איש הפרסום נמרוד ניר - בנה מנישואים קודמים של אשת התקשורת ג'ודי ניר מוזס שלום ובנו החורג של השר סילבן שלום. בין החשדות המיוחסים לו: מתן שוחד, קבלת דבר במרמה, שוחד בחירות ורישום כוזב במסמכי תאגיד. על פי החשד, הוא ניהל את הקמפיין של זינגר לראשות העירייה ובתמורה קיבל מהעירייה עבודות בתחום הפרסום. גם הוא שוחרר למעצר בית של שבעה ימים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
כרמל שאמה הכהן בדיון חרום בכנסת על מצוקת הדיור, יולי 2011. עומר מירון
החקירה התחילה בעקבות תלונה שהגיש במשטרה. ח"כ לשעבר שאמה הכהן/עומר מירון

חקירת הפרשה החלה בעקבות תלונה שהגיש במשטרה חבר הכנסת לשעבר מהליכוד כרמל שאמה הכהן, שהתמודד על ראשות העיר נגד זינגר והפסיד. בתלונה נטען כי בעיריית רמת גן מקדמים אנשים שאינם עובדי עירייה למשרות בתוך העירייה, בין אם למשרות זוטרות או למשרות מזדמנות, וזאת בניגוד לנוהל התקין ובמה שנראה כמו שוחד בחירות. לפי החשד, חלק מהמשרות ניתנו באמצעות מכרז תפור וחלקן באמצעות מינויי אמון שניתנו על ידי אנשי העירייה. בכמה מאותן עבודות זכה משרד הפרסום "דה בריף", שבראשו עומד נמרוד ניר. המשרד פעל לקדם את העירייה באופן בלתי חוקי, מה שגרם לבחירה של חלק מהמועמדים בבחירות המקומיות בשנה שעברה. ניר ניסה גם להיבחר לעירייה, אך זה לא עלה בידו.

לפי המשטרה, את ההתמודדות של אחד הצדדים בבחירות לראשות העירייה קידמו בעלי עניין חיצוניים באמצעות תמיכה פוליטית בקמפיין ואף על ידי ארגון חוגי בית. לאחר הבחירות, כך נטען, הגורמים החיצוניים קיבלו את מבוקשם. חלקם התברגו בתפקידים המקורבים - הן לראש העיר זינגר והן באגפים חשובים. כך, למשל, נמצא ששתי עובדות זכו להתברג במשרות מרכזיות בעירייה, כשאחת מהן היא בת זוגו של אחד מבכירי העירייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully