וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחיתות ברמת גן: ראש העיר ישראל זינגר בין החשודים

15.12.2014 / 17:05

בית משפט השלום בראשון לציון התיר לפרסם כי ראש העיר חשוד, בין השאר, בקבלת שוחד ובשוחד בחירות. הוא נשלח ל-7 ימי מעצר בית והורחק מהעירייה ל-15 יום. חשוד נוסף: נמרוד ניר, בנה של ג'ודי ניר מוזס שלום

צילום: דוד קורן, עריכה: ניב פוקס

ראש עיריית רמת גן, ישראל זינגר, הוא אחד החשודים המרכזיים שעוכבו הבוקר (שני) לחקירה על ידי המשטרה בחשד למעורבות בפרשת השחיתות הכבדה בעיר - כך התיר לפרסם אחר הצהריים בית משפט השלום בראשון לציון. לזינגר מיוחסות עבירות של מרמה והפרת אמונים, קבלת שוחד, קבלת דבר במרמה, תיווך בשוחד, שוחד בחירות, עבירות לפי החוק לאיסור הלבנת הון, עבירה של חוק מימון בחירות, העלמת מס ועבירות לפי חוק מס ערך מוסף. הוא נשלח למעצר בית של שבעה ימים והורחק מהעירייה למשך 15 ימים.

חשוד מרכזי נוסף בפרשה, ששמו הותר לפרסום, הוא איש הפרסום נמרוד ניר - בנה מנישואים קודמים של אשת התקשורת ג'ודי ניר מוזס שלום ובנו החורג של השר סילבן שלום. בין החשדות המיוחסים לו: מתן שוחד, קבלת דבר במרמה, שוחד בחירות ורישום כוזב במסמכי תאגיד. על פי החשד, הוא ניהל את הקמפיין של זינגר לראשות העירייה ובתמורה קיבל מהעירייה עבודות בתחום הפרסום. ניר, שקביל אישור מיוחד לא לנכוח בדיון היום בבית המשפט, שוחרר למעצר בית של שבעה ימים.

ארבעה חשודים נוספים ששוחררו למעצר בית בן שבעה ימים הם אריאל למפל עו"ד ויועץ פוליטי, אלי צמח חסון, סגן מנהל אגף תברואה בעירייה, יעקב ג'קי סבן, קבלן ויוסי מזרחי, עובד אגף הפיקוח.

פרשת השחיתות ברמת גן - כותרות נוספות:
חשד לשחיתות בעיריית רמת גן: יותר מ-20 עצורים, בהם בכירים
מכרזים תפורים ובחישה מבחוץ: החשדות בעיריית רמת גן
החשד לשחיתות בעיריית רמת גן: "הייתה אווירה של פחד"

ישראל זינגר ראש עיריית רמת גן מובא להארכת מעצר בבית המשפט ראשון לציון. דרור עינב
חשדות כבדים. ראש עיריית רמת גן, ישראל זינגר, בבית המשפט, היום/דרור עינב

פרקליטו של ישראל זינגר, עו"ד ינון סרטל, מסר בשיחה עם וואלה! חדשות כי ראש העירייה "מסר את גרסתו וענה לכל השאלות שנשאל". לדבריו, "הוא ימשיך לשתף פעולה מתןך אמונה שהמשטרה תחשוף את האמת ותגיע למסקנה שלא נפל רבב במעשיו. הוא אדם נקי כפיים ולא מושחת. במוקדם ובמאוחר הדברים יתבררו".

הבוקר, בתום חקירה סמויה וממושכת של יחידת להב 433, עיכבה המשטרה לחקירה יותר מ-20 עובדים בעירייה בחשד לביצוע עבירות של שוחד, שוחד בחירות, מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות מס. אנשי יחידת להב 433 ערכו חיפושים במשרדי העירייה, בבתי החשודים ובמשרדיהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
נמרוד ניר. אביב חופי
לפי החשד הוא חבר במשרד פרסום שקידם את העירייה בניגוד לנהלים. נמרוד ניר/אביב חופי

האינדיקציות לחשדות הפליליים התקבלו לפני כשנה. במשטרה קיבלו אז מידע מודיעיני שלפיו בעיריית רמת גן מקדמים אנשים שאינם עובדי עירייה למשרות בתוך העירייה, בין אם למשרות זוטרות או למשרות פרילאנס מזדמנות, וזאת בניגוד לנוהל התקין ובמה שנראה כמו שוחד בחירות.

לפי החשד, חלק מהמשרות ניתנו באמצעות מכרז תפור וחלקן באמצעות מינויי אמון שניתנו על ידי אנשי העירייה. בכמה מאותן עבודות זכה משרד הפרסום "דה בריף", שבראשו עומד נמרוד ניר. המשרד פעל לקדם את העירייה באופן בלתי חוקי, מה שגרם לבחירה של חלק מהמועמדים בבחירות המקומיות בשנה שעברה. ניר ניסה גם להיבחר לעירייה, אך זה לא עלה בידו.

אחד החשדות: ניתנו אישורי בנייה בתמורה לשוחד

לפי המשטרה, את ההתמודדות של אחד הצדדים בבחירות לראשות העירייה קידמו בעלי עניין חיצוניים באמצעות תמיכה פוליטית בקמפיין ואף על ידי ארגון חוגי בית. לאחר הבחירות, כך נטען, הגורמים החיצוניים קיבלו את מבוקשם. חלקם התברגו בתפקידים המקורבים - הן לראש העיר ישראל זינגר והן באגפים חשובים. כך למשל, נמצא ששתי עובדות זכו להתברג במשרות מרכזיות בעירייה. אחת מהן, לפי החשד, היא בת זוגו של אחד מבכירי העירייה.

עוד נדבך שעלה במסגרת החקירה קשור למחלקת הבנייה בעירייה. במשטרה חושדים כי אנשי מחלקת היתרי הבנייה נתנו אישורים לא כשרים לאיש נדל"ן שמעוניין בפרויקטים בעיר – זאת בתמורה לשוחד.


פרקליטו של אחד מעובדי העירייה החשודים בפרשה, עו"ד קובי בן שעיה מסר: "מרשי מכחיש מכל וכל את החשדות המיוחסים לו. בפעילותו הפוליטית מעולם לא דבק רבב ואין לי כל ספק שהוא יצא מהפרשה ללא כל דופי".


לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully