וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכרזים תפורים ובחישה מבחוץ: החשדות בעיריית רמת גן

15.12.2014 / 14:03

כבר לפני שנה התקבל במשטרה מידע שלפיו בעיריית רמת גן מקדמים אנשים למשרות בתוך העירייה בדרכים חשודות. "בעלי עניין" קידמו את בחירתו של אחד המתמודדים בבחירות, וזכו לכאורה בהטבות. אחת מהן, בת זוגו של אחד מבכירי העירייה

צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל

מתן בלעדיות לקמפיינים של משרד פרסום בראשותו של בנה של דמות בכירה, קידום אנשי עסקים וקידום מקורבים בתמורה למשרות בתוך העירייה – אלה רק חלק מהחשדות הכבדים המיוחסים לבכירים בעיריית רמת גן, שעוכבו הבוקר (שני) בידי המשטרה. בסך הכל עוכבו כ-20 אנשים, שחלקם יובאו אחר הצהריים להארכת מעצר בבית משפט השלום בראשון לציון.

האינדיקציות לחשדות הפליליים התקבלו לפני כשנה. במשטרה קיבלו אז מידע מודיעיני שלפיו בעיריית רמת גן מקדמים אנשים שאינם עובדי עירייה למשרות בתוך העירייה, בין אם למשרות זוטרות או למשרות פרילאנס מזדמנות, וזאת בניגוד לנוהל התקין ובמה שנראה כמו שוחד בחירות.

לפי החשד, חלק מהמשרות ניתנו באמצעות מכרז תפור וחלקן באמצעות מינויי אמון שניתנו על ידי אנשי העירייה. בכמה מאותן עבודות זכה משרד הפרסום, שבראשו עומד בן של אישיות בכירה. המשרד פעל לקדם את העירייה באופן בלתי-חוקי, מה שגרם לבחירה של חלק מהמועמדים בבחירות המקומיות בשנה שעברה. אותו אדם ניסה גם להיבחר לעירייה, אך זה לא עלה בידו.

לפי המשטרה - את ההתמודדות של אחד הצדדים בבחירות לראשות העירייה קידמו בעלי עניין חיצוניים באמצעות תמיכה פוליטית בקמפיין ואף על ידי ארגון חוגי בית.

עוד ידיעות בנושא
גורמים בעירייה: "הייתה אווירה של פחד"
חשד לשחיתות בעיריית רמת גן: יותר מ-20 עצורים, בהם בכירים

עיריית רמת גן, דצמבר 2014. ראובן קסטרו
בניין העירייה/ראובן קסטרו

לאחר הבחירות, כך נטען, הגורמים החיצוניים קיבלו את מבוקשם. חלקם התברגו בתפקידים המקורבים הן לראש העיר ישראל זינגר והן באגפים חשובים. כך למשל, נמצא ששתי עובדות זכו להתברג במשרות מרכזיות בעירייה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

אחת החשודות: בת זוגו של בכיר בעירייה

אחת מהן היא - לפי החשד - בת זוגו של אחד מבכירי העירייה. תלונה בעניין הגיש לפני יותר מחצי שנה ח"כ כרמל שאמה-הכהן, לשעבר יו"ר האופוזיציה בעירייה. עוד נטען כי במהלך מערכת הבחירות היא לקחה חלק מרכזי בקמפיין.

בנוסף לכך, במשטרה חושדים כי חשודים אחרים הצליחו לקבל מכרזים חיצוניים לטובת קידום עסקיהם.

במהלך החקירה עלה גם חשד שלפיו אנשיו של העבריין עמיר מולנר, שבינתיים עזב את ישראל, ניסו לקדם הקמת שוק סיטוני ברמת גן. מידע מודיעיני על אודות מהלך זה הגיע לידי המשטרה והדבר סוכל במהרה. במשטרה אמרו כי במהלך החקירה הקרובה חלק מן המעורבים בפרשה יישאלו על נושא זה – אף שלא מדובר בפרט המרכזי בפרשה.

עוד נדבך שעלה במסגרת החקירה קשור למחלקת הבנייה בעירייה. במשטרה חושדים כי אנשי מחלקת היתרי הבנייה נתנו אישורים לא כשרים לאיש נדל"ן שמעוניין בפרויקטים בעיר – זאת בתמורה לשוחד.

החשודים נחקרים במשרדי להב 433 ומיוחסים להם עבירות של שוחד, שוחד פוליטי, הפרת אמונים, הלבנות הון ועבירות מס. בהמשך היום שישה מהם יובאו להארכת מעצר. העבירות לכאורה נחשפו בידי חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה), בראשותו של תת-ניצב אפרים ברכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully