וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשד לשחיתות בעיריית רמת גן: "הייתה אווירה של פחד"

15.12.2014 / 9:01

אחרי שהבוקר עוכבו לחקירה יותר מ-20 עובדים, בהם בכירים, בחשד שביצעו בין היתר עבירות שוחד והלבנת הון, סיפרו גורמים במקום על האווירה בעירייה. "היו עשרות מינויים פוליטיים ועבריינים פועלים במקום"

צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל

אחרי שהבוקר (שני) עוכבו לחקירה יותר מ-20 עובדים בעיריית רמת גן, בהם בכירים, בחשד לביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות מס, גורמים בעירייה מספרים על האווירה במקום.

"בחודשים האחרונים הייתה תחושה של פחד בעירייה", סיפרה אחת מעובדות העירייה, שעובדת במקום מזה 20 שנה. לדבריה, "בעירייה הסתובבו כל הזמן גורמים מפוקפקים וכולם דיברו על זה כל הזמן. זה השיח ששלט. כולם שאלו מי מנהל את העירייה".

בכיר בעיריית רמת גן אמר כי "בתחילת הקדנציה הייתה תחושה שיש עבודה ומשנים אווירה". הוא הוסיף כי "האווירה הייתה טובה, אבל אז נפרץ הסכר – היו עשרות מינויים פוליטיים והיו כמה החלטות שהתקבלו בצורה קצת מוזרה".

עוד בוואלה! חדשות
פגישה גורלית: ישראל תאבד את תמיכת ארה"ב באו"ם?
הפלסטינים: נדרוש מהאו"ם הכרה בפלסטין ביום רביעי
אלדד יניב יתמודד בעבודה: "רוצה להיות חלק מתיקון"

עיריית רמת גן. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
עיריית רמת גן/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

לדברי הבכיר, "השיח בעירייה מזכיר את תקופתו של צבי בר (ראש העיר הקודם שנגדו הוגש כתב אישום בגין מעשי שחיתות – ד"י), מתברר שהשינוי לא היה משמעותי. יש עבריינים שהיו מעורבים במערכת הבחירות ומבצעים עבירות בנייה, שאף אחד לא אוכף אותן". לדברי הבכיר, "התחושה היא שלמרות ההתרעות, היד הקשה שהובטחה בעבר לא באה לידי ביטוי. העבריינים ומוקדי הכוח שעזרו לבר היו צריכים להיערך מחדש, וככל הנראה הם הצליחו לעשות זאת גם בתקופתו של ראש העיר הנוכחי ישראל זינגר".

ליעד אילני, חבר במועצת העיר שהתפטר מהקואליציה לפני ארבעה חודשים בטענה כי קיימת התנהלות לא תקינה הגובלת בפלילים, סיפר כי "כל מי שהסתובב בחודשים האחרונים בעיריית רמת גן, ראה שראש העיר איבד שליטה ולא מנהל בעצמו את העסק". אילני המשיך ואמר כי "מונו אנשים שאין להם את הכישורים הנכונים, ונראה שהחוק אינו נר לרגליו של ראש העירייה בכל הנוגע למינויים שונים שהוא ביצע. הלכנו לבחירות האחרונות כדי להביא נורמות אחרות של שלטון ומנהל תקין, ולצערי הרב, אחרי שנה מהבחירות, אנחנו נמצאים איפה שאנחנו נמצאים".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ראש עיריית רמת גן צבי בר בעת הקראת הדין בעניינו בבית המשפט המחוזי בת"א, פברואר 2013. דרור עינב
ראש העיר הקודם של רמת גן צבי בר, במהלך משפטו/דרור עינב

עובדי העייריה עוכבו לחקירה בתום חקירה סמויה וממושכת של יחידת להב 433 (היחידה הארצית למלחמה בשחיתות ובפשע המאורגן). אנשי יחידת להב 433 ערכו חיפושים במשרדי העירייה, בבתי החשודים ובמשרדיהם. מדובר בחקירה שנמשכה לאורך השנה האחרונה, ושבמהלכה לקחו יחידות המודיעין והחקירות של להב 433 ואנשי היחידה הארצית לחקירות הונאה. החקירה נפתחה בעקבות מידע שהעביר ח"כ כרמל שאמה הכהן, שהיה עד לאחרונה יו"ר האופוזיציה בעירייה.

על פי החשד, "גורמים בעירייה הבטיחו משרות בעירייה לגורמים שונים וכן הבטיחו לספק לגורמים נוספים עבודה עבור העירייה - בתמורה לסיוע בקידום בחירתו של אחד המועמדים לראשות העיר בבחירות האחרונות לרשויות המקומיות, אשר התקיימו באוקטובר 2013", נמסר מהמשטרה. כמו כן, לפי המשטרה, במהלך החקירה הסמויה נמנע ניסיון חדירה לעירייה של גורמים עברייניים.

הבוקר, כאמור, הוחלט להוציא לפועל את גל המעצרים החריג בגודלו. היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ומפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו עודכנו בפרטי החקירה, שמנוהלת תוך ליווי צמוד של ראש להב 433 ניצב רוני ריטמן ושל ראש אגף החקירות תת-ניצב אפרים ברכה.

מהמשטרה נמסר כי ההחלטה בדבר מעצרם או הארכת מעצרם של החשודים תתקבל בהמשך בהתאם להתפתחות החקירה.

לפניות לכתב דנה ירקצי: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully