וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה בפשעי שנאה בבריטניה; מסגדים הוצתו בשוודיה

"הנתונים שלנו הראו כי נשים סובלות יותר מפשעי שנאה, והם הפכו יותר אגרסיביים", סיפרה מנהלת ארגון המנטר פשעי שנאה נגד מוסלמים בבריטניה. התחזקות למפלגה נגד מהגרים בשוודיה: "ההסלמה מדאיגה מאוד"

רויטרס

שיעור פשעי השנאה נגד נשים מוסלמיות בבריטניה עלו בכ-10% ב-18 החודשים האחרונים – כך עולה מנתונים שפרסם היום (שני) ארגון "Tell MAMA", הפועל לניטור פשעי שנאה נגד מוסלמים, לרשת "סקיי ניוז". על פי הנתונים, בשנתיים האחרונות הוכפלו התקריות בהן הותקפו נשים אשר עוטות ניקאב, כיסוי פנים.

פיאז מוראל, מנהלת הארגון, הוסיפה: "בשנתיים האחרונות, הנתונים שלנו הראו כי נשים סובלות יותר מפשעי שנאה, והפשעים האלה הפכו יותר אגרסיביים". עם זאת, מוראל אמרה כי לא מן הנמנע שחלק מהעלייה בנתונים קשור לשיפור בדיווח על מקרים כאלה.

לדבריה, "הרעלה גורמת לאובדן הנשיות של אותה אישה בעיני התוקף. הם התקבעו על זה – במקום על האדם, על האישה, שמאחורי הרעלה". מוראל הוסיפה: "היה שינוי עצום בשפה של מקרי השנאה נגד מוסלמים. תקריות במדינה ובמדינות אחרות קובעות את האופן בו נרטיבים נקבעים".

עוד בוואלה! חדשות:
ארה"ב: ה-FBI חוקר חשד לפשע שנאה נגד מוסלמי
צלבי קרס רוססו על בית עלמין ביוון: "פשע בלתי נתפס"
חקירת התקיפה בפריז: "אבא שלך יהודי, יש לכם כסף"

נערה עוטה חיג'אב. AP
"הם התקבעו על זה – במקום על האדם, על האישה, שמאחורי הרעלה"/AP

שאלינה ליט, תושבת בירמינגהם, סיפרה כי היא נפלה קורבן להתעללות מילולית ברחוב. "אנחנו אמהות, אנחנו בנות, אנחנו אחיות", אמרה. "אני באמת מקווה שכל האמהות, כל הבנות, יוכלו לדבר עם בניהן ולהגיד שזה לא בסדר, ושאנחנו חייבים לשנות גישה".

בתוך כך, מסגד הוצת הלילה בעיר אסלוב שבדרום שוודיה. על פי הדיווחים בכלי התקשורת במדינה, לא נפגע אדם בשריפה, וכוחות הכיבוי השיגו שליטה על האש. דוברת המשטרה המקומית, מארי קייסמר, מסרה כי החוקרים פועלים לבירור נסיבות המקרה, ומעריכים כי מדובר בהצתה מכוונת.

"זה מכוון נגדנו", טען האימאם סמיר מוריק, "מאז ליל כל הקדושים, המקום הושחת פעמיים – ועכשיו זה. ההסלמה מדאיגה מאוד". סקרים אחרונים במדינה מצביעים על התחזקות המפלגה הדמוקרטית, אשר פועלת לבלימת מבקשי מקלט הנכנסים למדינה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מסגד שהוצת בשוודיה. רויטרס
זירת המסגד שהוצת, היום/רויטרס

בשבוע שעבר, בליל חג המולד, חמישה בני אדם נפגעו באירוע נוסף החשוד כהצתה של מסגד בעיר אסקילטונה שממערב לשטוקהולם. שניים מהפצועים סבלו משאיפת עשן, שניים מחתכים ואחד נפצע ברגלו. החמישה טופלו בבית חולים אליו פונו בידי צוותים רפואיים שהגיעו למקום. דובר המשטרה, לארס פראנזל, מסר כי כעשרים בני אדם היו במבנה כשפרצה השריפה. לדבריו, עד ראייה הבחין באדם שזרק חפץ דרך חלון בית התפילה, ולאחר מכן פרצה השריפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully