וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: ה-FBI חוקר חשד לפשע שנאה נגד מוסלמי

6.12.2014 / 15:56

תושב קנזס סיטי בן 34 נעצר בחשד שדרס למוות נער בן 15 ממוצא סומלי בקנזס סיטי. בבולשת חוקרים אם מדובר בפשע שנאה, אך סירבו לפרט. בקהילה דיווחו כי לאחרונה נסע באזור רכב שטח עם הכיתוב המאיים: "איסלאם גרוע מאבולה"

.

עבדיסמאד שייח חוסיין, נער בן 15 ממוצא סומלי, שנהרג בתאונת פגע וברח בקנזס סיטי, ארה"ב. AP
"עף באוויר". עבדיסמאד שייח חוסיין, שנדרס למוות בקנזס סיטי/AP

תושב קנזס סיטי בן 34 נעצר אתמול (שישי) בחשד לדריסת נער בן 15 ביום חמישי מחוץ למרכז הקהילה הסומלית בעיר. כיוון החקירה המרכזי של הרשויות הפדרליות הוא כי מדובר בפשע שנאה, ובפני החשוד, אחמד אדן, עומד אישום של רצח מדרגה ראשונה, אם אכן יימצא כי הוא דרס את הצעיר, עבדיסמאד שייח חוסיין, בכוונה תחילה, בהתאם לחשד.

לטענת התביעה, אדן נהג במכונית שפגעה בנער, ועד ראייה שהיה במקום טען כי הוא "עף באוויר". לאחר מכן, על פי החשד, הנהג דרס אותו בשנית. רגליו כמעט נקטעו והוא הובהל לבית החולים, שם מת מפצעיו. עוד נטען כי לאחר הדריסה, יצא החשוד מכלי הרכב כשהוא אוחז בסכין.

עוד סיפורים מהעולם:
במהלך חקירת חטיפה: צלב קרס התגלה בבריכה באחוזה בברזיל
בארה"ב אישרו: העיתונאי השבוי בתימן נהרג בניסיון חילוץ
לראשונה מאז נפילת החומה: סוציאליסטים ישלטו במחוז בגרמניה

אדן טען בתחילה כי הוא איבד שליטה על המכונית, וכי היה מדובר בתאונה. עם זאת, מאוחר יותר הוא טען כי הוא פגע בנער מכיוון שחשב כי מדובר באדם שאיים עליו כמה ימים לפני כן. עדי ראייה מסרו כי הוא הניף מחבט בייסבול ואקדח בזירה, והזהיר אנשים מלהתקרב אליו.

דוברת ה-FBI, ברידג'ט פאטון, מסרה כי סוכנים פדרליים מסייעים בחקירת המקרה, והוסיפה כי המקרה נבדק כפשע שנאה אפשרי. עם זאת, היא סירבה לפרט בנוגע לנסיבות המקרה.

מנהיגי הקהילה המוסלמית בעיר קראו לפתיחת חקירה בחשד לפשע שנאה כבר בשישי בבוקר. זאת, לאחר שבשבועות שלפני מותו של שייח חוסיין, חברי הקהילה ראו רכב שטח שחור, עליו נכתב מסר מאיים, שהסתובב באזור המרכז הקהילתי. אחד מהמסרים שהופיע על אותו כלי רכב היה "איסלאם הוא גרוע יותר מאבולה", כך לפי מוחמד אחמד, תושב קנזס סיטי בן 13.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully