וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במהלך חקירת חטיפה: צלב קרס התגלה בבריכה באחוזה בברזיל

שוטרי מחוז סנטה קטרינה שבברזיל הופתעו לגלות את הסמל המזוהה עם הנאצים בקרקעית בריכה פרטית. עם זאת, בעל האחוזה לא צפוי להיעצר, שכן לדברי המשטרה המקומית הוא "אינו מקדם אידיאולוגיה נאצית"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תיעוד צלב הקרס מהמסוק המשטרתי בסנטה קטרינה, ברזיל/מערכת וואלה!, צילום מסך

מסוק משטרתי שהשתתף בחקירת מקרה חטיפה בדרום ברזיל, תיעד במחוז סנטה קטרינה אחוזה ובה בריכה שבקרקעיתה צלב קרס גדול. גורמים במשטרה המקומית סיפרו לרשת CNN כי כפי הנראה, הסמל המזוהה עם המפלגה הנאצית נמצא במקום זה 13 שנה. עם זאת, בעלי האחוזה לא צפוי להיעצר, שכן לדברי המשטרה המקומית "אין בכך קידום אידיאולוגיה נאצית".

לעיירה פומרדה, שבה נמצאת האחוזה, היגרו במאה ה-20 אירופאים רבים, ובייחוד גרמנים ואוסטרים. לאחר מלחמת העולם השנייה, קצין האס-אס פרנץ שטנגל, אוסטרי שפיקד על מחנה ההשמדה טרבלינקה, נמלט לסאו פאולו ונעצר בשנת 1967.

צלב הקרס היה בשימושן של דתות וקבוצות אתניות רבות במזרח, ובמרכזן הינדואיזם, בודהיזם וג'ייניזם, שבהן הוא מסמל בין היתר מזל, גלגול נשמות ואת ההרמוניה האוניברסלית. בהינדואיזם, למעשה, מדובר בסמל השני בקדושתו והוא מעטר מקדשים רבים. גם ביהדות נעשה שימוש בסמל בעבר, והוא עיטר מבנים יהודיים בירושלים בתקופת בית המקדש השני מדרום להר הבית וליד שערי חולדה. בבית הכנסת העתיק בעין גדי נמצא הסמל מצויר על פסיפס, כאשר ההערכה בקרב הארכיאולוגים היא כי הסמל אומץ מתרבות המזרח בתקופת גלות בבל כסמל להצלחה ולשפע.

מאז מלחמת העולם השנייה, ולאחר שהופקע על ידי הנאצים והפך שם נרדף לפאשיזם, הפך הסמל לטאבו במערב. כיום, חל בגרמניה איסור מוחלט על הצגת צלב קרס בפומבי, למעט שימושיים אקדמיים. גרמניה אף ניסתה לקדם איסור הצגת הסמל בכל אירופה, אולם מאמץ זה כשל באיחוד האירופי.

עוד בוואלה! חדשות
נפילת הפעוטה מרכב נוסע: נבדקת רשלנות מצד הנהג
הרצוג: "אהיה ראש הממשלה"; לבני: "בכיף, רק לא נתניהו"
הפיליפינים: בן ערובה שוויצרי נמלט משבי ארגון ג'יהאד
אסור לפספס: 10 התמונות שעשו את השבוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully