וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז נפילת החומה: סוציאליסטים ישלטו במחוז בגרמניה

בודו רמלאו, נציג מפלגת "די לינקה", ששורשיה במפלגת השלטון בגרמניה המזרחית, ימשול במדינת תורינגיה. הוא גינה את פשעי הקומוניזם, אך רבים חוששים. מרקל: "קרל מרקס נכנס למשרד המושל, זה לא הגיוני"

הסוציאליסט בודו רמלאו, מושל מדינת תורינגיה, גרמניה, לאחר בחירתו לתפקיד, 05 בנובמבר 2014. רויטרס
מחזיק בעמדות פרו-רוסיות. בודו רמלאו לאחר בחירתו לתפקיד, אתמול/רויטרס

לראשונה מאז קריסת גרמניה המזרחית, עומד סוציאליסט בראש אחת המדינות המרכיבות את הפדרציה הגרמנית. בודו רמלאו, מנהיג איגוד מקצועי בעבר, נבחר אתמול (שישי) להנהיג את הקואליציה במדינת תורינגיה, שבמזרח גרמניה.

רמלאו, בן 58, חבר במפלגת "די לינקה" ("השמאל"), ששורשיה במפלגה הסוציאליסטית ששלטה במזרח גרמניה. הוא מחזיק בעמדות פרו-רוסיות ואנטי-נאט"ו ובחירתו מעוררת חשש בקרב מנהיגי גרמניה ותושבי תורינגיה.

ממשלתו של רמלאו אושרה בסיבוב שני בהצבעה בפרלמנט שיושב בעיר ארפורט לקול מחיאות כפיים רועמות. הקואליציה השמאלית, שכוללת את "די לינקה", את מפלגת הירוקים ואת המפלגה הסוציאל דמוקרטית, הביאה לסיום 24 שנות שלטון של השמרנים בתורינגיה. יש מי שרואה בממשלה מקומית מודל שעשוי להצליח גם אחרי הבחירות הפדרליות בגרמניה, שיתקיימו בעוד פחות משלוש שנים. "די לינקה" צוברת אהדה הולכת וגוברת במזרח גרמניה ואף חברה לכמה קואליציות באזור, אך, כאמור, רמלאו הוא המושל הראשון מטעמה.

עוד ידיעות מהעולם
גורמים בממשל ארה"ב: השגנו מאיראן ויתורים משמעותיים
הפיליפינים: בן ערובה שוויצרי נמלט משבי ארגון ג'יהאד
ארה"ב: מהנדס הואשם במכירת מידע מסווג לסוכן מצרי

הפגנות נגד הממשלה הסוציאליסטית בתורינגיה, גרמניה, 04 בנובמבר 2014. רויטרס
הפגנות מחוץ לבניין הפרלמנט בעיר ארפורט, בחמישי/רויטרס

עם זאת, רבים האשימו את רמלאו שמפלגתו לא התנערה מספיק מעברה הקומוניסטי ואלפים, רבים מהם עריקים מהמשטר הקודם, הפגינו מחוץ לפרלמנט בלילה שלפני ההצבעה. המפגינים צעקו "הפושעים חזרו לשלטון" ו"שטאזי החוצה", בהתייחסותם למשטרה החשאית של גרמניה המזרחית, כמו גם "הסוציאל-דמוקרטים בגדו בנו" – בעבר סירבה המפלגה בכל תוקף לשתף פעולה עם הסוציאליסטים, אולם ירידה תלולה בפופולריות לטובתם גרמה להם לבצע פשרות פוליטיות.

מערכת הבחירות הסוערת חצתה את גבולות תורינגיה, כשהקנצלרית אנגלה מרקל והנשיא יואכים גאוק לא הסתירו את חרדתם מ"הרוחות הישנות" שמנשבות במדינה. "קרל מרקס הולך להיכנס למשרדי ממשלה", השוותה מרקל, הקנצלרית הראשונה שנולדה במזרח המדינה בין רמלאו להוגה הגרמני, שנחשב לאחד מאבות הקומוניזם. "זה לא הגיוני", הוסיפה הקנצלרית. הנשיא גאוק, שגדל אף הוא במזרח וערק ממנו, חרג מתפקידו הסמלי והתייחס לסערה הפוליטית. "אנשים בגילי, שחיו תחת המשטר הקומוניסטי, יתקשו להסכים למצב הזה", אמר.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

רמלאו, מצדו, ניסה להרגיע את הרוחות. "אני לא הנציג של המשטר במזרח וגם חברי המפלגה שלי לא לוקים בנוסטלגיה ורוצים להחיות אותו", הצהיר בנאום שנשא בפרלמנט לאחר היבחרותו. "אנחנו חייב להישאר ביחד". הוא אף טען כי "משרדו יהיה פתוח" לכל המפלגות והתנצל על אי-הצדק שאפיין את המשטר הקומוניסטי. הקואליציה שלו הבטיחה לסייע לנפגעי המשטר הישן, להעניק טיפול רפואי חינם לילדים ואף לנקוט צעדים שיפחיתו את כוחות סוכנויות המודיעין של המדינה לגייס מודיעים לשורותיהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully