וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צלבי קרס רוססו על בית עלמין ביוון: "פשע בלתי נתפס"

27.12.2014 / 15:49

בית הקברות היהודי בעיר לריסה שבמרכז המדינה הושחת בערב חג המולד. בין היתר, רוססו כתובות גרפיטי "עוד שישה מיליון" וסמל האס-אס. שר החוץ היווני גינה את האירוע

בית הקברות בעיר לריסה שביוון הושחת, דצמבר 2014. מטוויטר, צילום מסך
על שערי בית העלמין רוססו צלבי קרס וסמל האס-אס/צילום מסך, מטוויטר

פורעים אנטישמיים השחיתו בית קברות יהודי ביוון בערב חג המולד. בין היתר, רוססו צלבי קרס וכתובת גרפיטי "עוד שישה מיליון" על שערי בית העלמין. שר החוץ היווני, המשמש גם סגן ראש הממשלה, גינה את האירוע ואמר כי זהו "פשע בלתי נתפס".

בית הקברות היהודי הושחת ביום רביעי האחרון בעיר לריסה שבמרכז המדינה. המשחיתים ריססו כמה כתובות, בהם הסמל של פלוגות האס-אס הנאצי והמילה "יהודי", וחתמו בשם "גלוחי הראש של לריסה".

לקריאה נוספת:
חקירת התקיפה בפריז: "אבא שלך יהודי, יש לכם כסף"
שר הפנים של צרפת: המלחמה באנטישמיות - מטרה לאומית
הפגנה במנהטן: "אופרה אנטישמית מצדיקה את הטרור"

הקהילות היהודיות במדינה גינו את האירוע. "אנטישמיות אינה מהווה איום על יהודים בלבד, אלא על הדמוקרטיה כולה", נכתב. הארגונים היהודיים דרשו מהרשויות במדינה לעצור את הפורעים ולהביא אותם לדין בהקדם.

בתחילת החודש שעבר הושחתה אנדרטה לזכר השואה הממוקמת בבירה אתונה, בפעם השנייה השנה. על הגלעד ההיסטורי התגלו כתובות גרפיטי עם הסמל של מפלגת "השחר הזהוב" הניאו-נאצית. אריה מקל, שכיהן עד לפני כמה חודשים כשגריר ישראל באתונה, אמר לוואלה! חדשות לאחר האירוע כי זהו "מקרה חמור". לדבריו, "האנדרטה הוקמה רק לפני כחמש שנים ליד בית הכנסת באתונה לזכר קורבנות. הקהילה היהודית מונה כיום רק כ-5000 בני אדם, והם מודאגים. אנו מצפים מממשלת יוון ללכוד את מחללי האנדרטה ולהעמידם במהירות לדין".

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully