וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מ"צוק איתן": סוחרים ישראלים ועזתים נפגשו

29.12.2014 / 17:33

30 סוחרי פירות פלסטינים נפגשו עם חקלאים ישראלים בקיבוץ יד מדרכי על מנת לדון בחידוש המסחר בין הצדדים. "המצב בעזה קשה, להרבה אנשים אין פרנסה", אמר אחד המשתתפים מהרצועה. עזה קולטת 15% מיצור הפירות בישראל

צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק

לראשונה מאז תום מבצע "צוק איתן" נפגשו היום (שני) כ-30 סוחרי פירות פלסטינים מעזה עם חקלאים ישראלים בקיבוץ יד מרדכי על מנת לדון בחידוש המסחר בין הצדדים. המפגש היה מרגש עבור חלק מהמשתתפים, אחרי שלא ראו את עמיתיהם מאז השנה שעברה.

אורי מדר, מתאם חקלאות במנהלת תיאום פעולות הממשלה בעזה, אמר במהלך הכנס כי מטרתו היא "לבנות תכנית משותפת לשיווק פרות לרצועת עזה לשנת 2015". לדבריו, "במסגרת המפגש הציגו הקניינים הפלסטיניים את הצרכים של האוכלוסיה בעזה בתחום הפירות על מנת שהמגדלים ידעו להתכונן לעונת הפרות הקרובה".

במהלך האירוע סיפרו הנוכחים על השפעות המלחמה בקיץ והביעו תקווה שהשקט יימשך ויאפשר את מעבר הסחורות ללא הפרעה. "המצב בעזה קשה, להרבה אנשים אין פרנסה, יש אנשים שאין להם מה לאכול. חייבים להקל על העברת הסחורות", אמר אחד הסוחרים העזתים והוסיף כי יש לחדש את אשרות העבודה של פועלים פלסטינים בישראל.



עוד ידיעות בוואלה! חדשות
המבקר: חלק ממערך המילואים אינו מוכן למלחמה הבאה
האקר גרמני שיכפל את טביעת האצבע של שרת ההגנה – לפי תמונה
אישום: הצית דירת זוגתו וילדיהם - כי חשד שבגדה בו

טנקים של צה"ל חולפים על פני שדה כרוב בדרך לגבול עזה במסגרת מבצע צוק איתן – 10 ביולי 2014. רויטרס
טנקים חולפים על פני שדה כרוב במהלך "צוק איתן"/רויטרס

מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות, איציק כהן, אמר שלמפגש חשיבות רבה בהידוק הקשרים האישיים והמסחריים בין הצדדים. "השוק העזתי חשוב למגדלים והוא קולט כ-15% מייצור הפירות בישראל. זה מרכיב מרכזי בביטחון התזונתי של תושבי הרצועה, וזו הסיבה שכולם עושים מאמץ לשמירה על רציפות אספקת הפירות, גם בימים של מתיחות ביטחונית", אמר.

המפגש היום מגיע אחרי שרק אתמול אסר חמאס על 37 ילדים פלסטיניים שאיבדו את הוריהם (חלקם פעילי חמאס) במהלך "צוק איתן" - לביקור שתוכנן בישראל ובגדה המערבית. הילדים הוזמנו לביקור בישראל למשך שבוע, שבמהלכו היו אמורים להיפגש עם ילדים ישראלים, לבקר ביישובי מערב הנגב ולהיפגש עם אבו מאזן ברמאללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully