וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת הטיולים השנתיים: מאות תלמידים הקימו אוהלי מחאה

29.12.2014 / 18:48

בהמשך להחלטת מועצת התלמידים הארצית בשבוע שעבר להשבית את הלימודים אם לא יוחזרו הטיולים לאלתר, החלו תלמידים למחות בתוך בתי הספר ברחבי הארץ. "עושים את העיצומים על גבינו, אפשר היה להגיע לפתרון"

תלמידים מוחים על שביתת הטיולים השנתיים, תיכון מקיף נשר, דצמבר 2014. שחר סממה,
התלמידים נקלעו למאבק בין המורים למשרד החינוך. אוהלי מחאה בתיכון מקיף בנשר, אתמול/שחר סממה

מחאת הטיולים השנתיים עולה שלב: מאז הכריזה מועצת התלמידים הארצית בשבוע שעבר כי ישביתו את הלימודים ב-14 בינואר אם לא יוחזרו הטיולים השנתיים, מקיימים מאות תלמידים ברחבי הארץ מחאות אוהלים בבתי הספר - כל יום בתיכון אחר. ביום חמישי הקרוב ישבתו התלמידים בתיכון "אורט גבעת רם" בירושלים, שאחד מתלמידיו טבע למוות בטיול שנתי לפני חמש שנים והצית את הפרשה.

יו"ר ארגון המורים, רן ארז, הכריז לפני כחודש כי הוא משבית את הטיולים השנתיים. זאת, במחאה על החלטת הפרקליטות להעמיד לדין גורמים במוסד החינוכי בירושלים בגין גרימת מוות ברשלנות במקרה שבו טבע למוות התלמיד נתנאל אירני בן ה-16 בטיול שנתי ב-2009. לאחר פרסום ההחלטה הודיע ארז לראשונה על השבתת הטיולים השנתיים בחטיבות הביניים ובתיכונים, אולם חזר בו יום לאחר מכן בשל התערבותו של שר החינוך לשעבר שי פירון. שבועיים מאוחר יותר, לאחר שראה כי לא הושגה התקדמות במשא ומתן בין הצדדים, הורה ארז על חידוש השביתה מיד לאחר חג החנוכה.

לקריאה נוספת:
"מורי בתי הספר המקצועיים הם שבויים של משרד הכלכלה"
סטודנטים בחיפה: "מכשילים בכוונה, זו מגרפת כסף"
בשל מאבקי מימון: בית הספר הייחודי לנכים בסכנת סגירה

תלמידים מוחים על שביתת הטיולים השנתיים, תיכון מקיף נשר, דצמבר 2014. שחר סממה,
לטענת התלמידים, ניתן היה להגיע כבר לפתרון. תיכון מקיף נשר, אתמול/שחר סממה

הסתדרות המורים הצטרפה לשביתה שעליה הכריז ארגון המורים. אנשי הארגונים נועדו כמה פעמים בשבוע שעבר עם מנכ"לית משרד החינוך מיכל דהן, במטרה להסדיר את הנושא. בפגישה האחרונה הוחלט כי הצדדים יפנו ליועץ המשפטי של משרד החינוך למתן חוות דעת שתעניק למורים חסינות בטיולים השנתיים, ובכך להביא לסיום השביתה. הצדדים קבעו להיפגש שוב בעוד כשבועיים כדי לדון בממצאים. במקביל, פנו פורום ועדי ההורים היישוביים כדי לגשר בין המורים למשרד החינוך, אולם טרם נקבעה פגישה בין שלושת הצדדים.

השבתת הטיולים השנתיים וטיולים - למעט ימי שדה במסגרת שיעורי של"ח וידיעת הארץ, תיאטראות, מוזיאונים, הכנה לטיסה ויציאה לפולין ותחרויות ספורט - פוגעת בציבור מדריכי הטיולים, חברות הסעות ועובדי אכסניות, שאף הביעו את מחאתם בנושא, כפי שפורסם בוואלה! חדשות. לצדם, המתנגדים החריפים ביותר למהלך הם התלמידים, שהשביתה פוגעת בפעילות שלה הם מחכים חודשים ארוכים - הטיולים השנתיים.

בשבוע שעבר פנתה יו"ר מועצת התלמידים הארצית, גל יוסף, במכתב פתוח לראש הממשלה בנימין נתניהו, שמשמש כשר החינוך מאז התפטרותו של פירון, וקראה להתערבותו. במקביל יצאו במועצת התלמידים בהכרזה כי ישביתו את הלימודים ב-14 בינואר אם לא יוחזרו לאלתר הטיולים השנתיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
בית הספר אורט גבעת רם, ירושלים. טלי מאייר
בית הספר "אורט גבעת רם" בירושלים/טלי מאייר

התלמידים, שנקלעו בעל כורחם למצב הבעייתי, טוענים כי כבר ניתן היה להגיע לפתרון שישביע את רצון הצדדים. "אנחנו כועסים שעושים את העיצומים האלו על חשבוננו, זה כבר הפך לשיטה", סיפרה גל יוסף לוואלה! חדשות. "אנחנו מבינים כמה זה חשוב, המחאה צודקת, אבל הדרך שלה בעייתית וזה ממש לא קרוב לסיום. נתנו להם שלושה שבועות עד למועד ההשבתה, וזה זמן ריאלי למצוא פתרון".

"במצב האבסורדי הקיים אנחנו מעורבים בדיונים האלו. עלתה הצעה להביא קצין ביטחון שיוריד את האחריות מהמורים, ובדיקה שלנו העלתה כי עלות המהלך מסתכמת ב-2 מיליארד שקלים בשנה", הוסיפה יוסף. "זה נשמע הרבה, אבל השנה משרד החינוך החזיר לממשלה 18 מיליארד שקלים. אני לא מומחית לתקציבים, אבל אם רוצים פתרון - מוצאים. אנחנו מקווים שראש הממשלה יתערב בהקדם כי אנחנו פשוט מתוסכלים".

התלמידים: "אנחנו בעד המורים"

עד שיפעילו את איומם להשבתה כוללת של מערכת החינוך, החלו השבוע מחאות ספונטניות של תלמידי תיכון בארץ. כך, הקימו תלמידי התיכונים "חוגים" בחיפה, "מקיף" בנשר ו"אמי"ת רננים" ברעננה אוהלי מחאה ברחבות בתי הספר בזמן ההפסקות. התלמידים פרשו שקי שינה ומחצלות, הפעילו מוזיקה והצטיידו בשלטי מחאה, כדי לדמות את אווירת הטיולים השנתיים שבוטלו. בהמשך השבוע יצטרפו אליהם תלמידי התיכונים "רמון" ו"רוטנברג" בהוד השרון, שנוסף על אוהלי המחאה ישביתו את הלימודים. זאת ועוד, כלל התיכונים בהרצליה, חמישה במספר, ישביתו מחר את הלימודים.

"היינו צריכים לצאת אמש ל'מסע ישראלי', אך זה בוטל בגלל השביתה. אנו מוחים כי אנחנו נפגעים מהמאבקים בין משרד החינוך למורים, וזה לא צריך להיות ככה", אמרה עדי וקס, תלמידת י"א בתיכון רמון בהוד השרון. "אנחנו אולי לא נצליח להחזיר את 'מסע ישראלי' לתיכון שלנו, כי אלו תאריכים קבועים בשנה, אבל אנחנו מקווים שבתי ספר אחרים לא יפגעו ושנצליח להציל את הטיולים השנתיים שלנו בבית הספר".

גם גלעד ברק ממועצת התלמידים העירונית בהרצליה סיפר כי המחאה בעיר נועדה להפעיל לחץ ציבורי, שיוביל לפתרון המצב לטובת כל הצדדים. "אנחנו לא נגד המורים, ההיפך. אנחנו קוראים למציאת פתרון צודק ומידי, כי המחאה שלהם לא צריכה להיות על הגב שלנו", אמר.

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully