וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדריכי טיולים נגד עיצומי המורים: "פוגעים לנו בפרנסה"

17.12.2014 / 18:29

יו"ר ארגון המורים הודיע על חידוש האיסור של מורים לצאת לטיולים לאחר שהפרקליטות החליטה להעמיד לדין גורמים חינוכיים בגין טביעתו למוות של תלמיד בטיול שנתי. המדריכים זועמים: "אנחנו אנשים שקופים"

יו"ר ארגון המורים רן ארז. גדעון צנטנר
הורה על חידוש השביתה - ועורר את מחאת מדריכי הטיולים. ארז/גדעון צנטנר

אגרת ששלח בתחילת השבוע יו"ר ארגון המורים רן ארז לכלל בתי הספר בארץ סימנה את חידוש איסור היציאה לטיולים שנתיים. זאת, במחאה על החלטת הפרקליטות בחודש שעבר להעמיד לדין גורמים במוסד חינוכי בירושלים בגין גרימת מותו ברשלנות של התלמיד נתנאל אירני בטיול שנתי בשנת 2009. לאחר פרסום ההחלטה הודיע ארז לראשונה על השבתת טיולי חטיבות הביניים והתיכונים, אך ביטל את האיסור יום לאחר מכן עקב התערבותו של שר החינוך לשעבר, שי פירון. כעת, משלא הושגה התקדמות במשא ומתן, לדבריו, חידש את השביתה.

"על מורי חטיבות הביניים והתיכונים אין לקיים כל טיול אחרי חופשת החנוכה", הודיע ארז לפני שלושה ימים באגרת ששלח. "משרד החינוך קיבל מאתנו ארכה של חמישה שבועות ומאז לא נקבעה ולו ישיבה אחת בנושא, למרות פנייתנו למנכ"לית ולשר החינוך. לאור זאת, לאחר חנוכה לא נצא לטיולים מכל סוג שהוא, למעט ימי שדה של של"ח, תיאטראות, מוזיאונים, הכנה לפולין ויציאה לפולין ותחרויות ספורט".

ציבור המורים אולי שבע רצון מהמהלך אך יש מי שנפגע ממנו אנושות והוא ציבור העובדים בטיולים - מדריכי טיולים, נהגי הסעות ועובדי אכסניות בארץ. "אנחנו תומכים במאבק המורים וצריכים לספק להם חסינות אבל גל הפגיעה הוא עצום", אמר מוטי שוחט, מדריך טיולים בארץ, לוואלה! חדשות. "אנחנו לא מדברים רק על ציבור מדריכי הטיולים אלא על עובדי קבלן, עובדי שכר מינימום כמו נהגים בחברות אוטובוסים, מנקי אכסניות ומאבטחים. לא יודע אם הציבור יודע כמה הם מביאים הביתה אבל אלו אנשים שאם מפסיקים להם את העבודה אין להם כסף".

עוד בוואלה! חדשות:
אחרי 54 שנים של נתק: ארה"ב וקובה בדרך לחידוש היחסים
פרסום ראשון: המג"ד החשוד בהטרדה מינית יוצא לחופשה
מיוחד: כיצד ישפיע המשבר ברוסיה על הכיס שלכם?

לדברי שוחט, "מבחינתנו שביתה זה לא להביא אוכל הביתה. וזה פוגע במאות אם לא אלפי אנשים שקופים במדינה הזאת שאף אחד לא שם עליהם קצוץ".

נתנאל איראני, בן 16, שטבע למוות בבריכת גופרית בחמי טבריה בטיול שנתי. באדיבות המשפחה
נתנאל אירני, שטבע למוות בטיול שנתי ב-2009/באדיבות המשפחה

שוחט, העובד כמדריך טיולים 14 שנה, מספר כי נתח העבודה העיקרי שלו הוא בבתי ספר ומוסדות חינוך. "העבודה הזו היא שליחות עבורנו. לעבוד עם נוער מקסים ולגרום לו להכיר את הארץ היפה הזו. אנחנו עובדים בשעות מטורפות, בקושי רואים את המשפחות שלנו ובסוף המאבק הזה על חשבוננו", אמר שוחט. "אין לנו הסתדרות או גוף חזק כמו ארגון המורים שיכול להרשות לעצמו כל יומיים לעשות מה שהוא רוצה ולהכריז על שביתה".

שוחט מסביר כי תקופה זו של השנה מהווה שיא עונת הטיולים השנתיים. בחודש ינואר מדריכי טיולים עובדים עם מוסדות חינוך 12 ימים בממוצע, וכמות העבודה עולה עוד יותר בפברואר. הוא וחבריו חוששים שבשל התפטרות השר פירון והקיפאון במשרדי הממשלה, הם יישארו מחוסרי עבודה לפחות עד הבחירות ואולי אף אחריהן.

"כולנו פרילנסרים, והפגיעה היא מידית. עיקר נפח העבודה הקבוע הוא עם מוסדות החינוך. עונת התיירות מתחילה בקיץ כך שעכשיו זו פגיעה בפרנסה של כולנו, לא רק של המדריכים", הוסיף אילו ליבנה, מורה דרך בארץ. "כשמורה שובת הוא מקבל את המשכורת שלו אבל אותנו אפשר לבטל מהיום למחר ואין לנו דרך למחות או להתפרנס מיום כזה. אנחנו דורשים ממשרד החינוך להגיע לפתרון מידי של הסוגיה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"סוכם על שיתוף פעולה עם נציגי חברות הטיולים"

ארגון המורים מסר הערב בתגובה לדברים: "זה עתה הסתיימה פגישה בין רן ארז לנציגי חברות הטיולים וההסעות ובמהלכה הם קיבלו הסבר מפורט על מטרת העיצומים. למרות הפגיעה הכלכלית בחברות אלה, נציגיהן הבינו את הסיבות לעיצומים ומשכך תמכו בהם. הם בקשו שארגון המורים ישתף אותם במאבק, על מנת שיהיה קצר ככל האפשר ושמטרותיו יושגו. סוכם על שיתוף פעולה וצעדים משותפים".

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully