וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיוחד: כיצד ישפיע המשבר ברוסיה על הכיס שלכם?

מייצוא מוצרים של חקלאים ישראלים ועד קרנות הפנסיה שחשופות לשוק הרוסי, המשבר הכלכלי ברוסיה עלול להשפיע על הכיס של כל אחד מאתנו. וגם: האם מדובר בתחילת סופו הפוליטי של פוטין? צפו במהדורה

מערכת וואלה!

אחרי שאתמול התרסק הרובל בשיעור של 20% והמסחר בבורסה במוסקבה ננעל כשדולר אחד שווה 72 רובל, התחיל היום (רביעי) הבנק המרכזי ברוסיה למכור דולרים בניסיון להתמודד עם המשבר הכלכלי במדינה. בינתיים מסתמנת הצלחה למהלך שמנסה להשיג יציבות במשבר הכלכלי המחריף במדינה, ולעת עתה צניחת הרובל נבלמה.

עבור רוב הישראלים, המשבר ברוסיה נשמע כמו הדהוד רחוק שאינו בהכרח משפיע על מצבם הכלכלי, אולם לא כך הם בהכרח פני הדברים. מייצוא מוצרים של חקלאים ישראלים לחו"ל ועד קרנות הפנסיה שחשופות לשוק הרוסי, המשבר הכלכלי ברוסיה עלול להשפיע על הכיס של כל אחד מאתנו.

עוד על המשבר ברוסיה:
דרמה לילית ברוסיה: הבנק המרכזי הקפיץ את הריבית ל-17%
המטבע הרוסי מתרסק: "גרוע מהסיוטים הכי נוראיים שלנו"

שלטים המציגים את שער הרובל, מוסקבה. רויטרס
שער הרובל הנמוך מוצג בדוכן להמרת מט"ח במוסקבה, אתמול/רויטרס

גורם מרכזי במשבר הכלכלי הנוכחי הוא כמובן הנשיא ולדימיר פוטין, שהחלטתו להעלות את הריבית אתמול באישון לילה הכניסה את המערכת במדינה לסחרור והובילה לשחיקה הנוספת בערכו של הרובל. אתמול חזו חלק מהפרשנים במדינה כי המשבר הנוכחי מסמן את תחילת התהליך שיביא לסוף דרכו הפוליטית, אולם ישנן עדויות רבות לכך שהציבור הרוסי עדיין לא התייאש מפוטין, מאמין כי הוא האיש שיכול להציל את הכלכלה ומאשים את המערב בגרימתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully