וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש העיר רמת השרון לשעבר הורשע במרמה והפרת אמונים

28.12.2014 / 8:44

יצחק רוכברגר, שהשעה את עצמו מתפקיד באפריל, הואשם שקיבל כ-120 אלף שקלים מהקרן להשתלמות של עובדי רשויות מקומיות בזמן שכיהן כראש עיר, אותם הוציא בין היתר על קניות ומסעדות. "פעל באופן אקטיבי להטעיה והסתרה"

צילום: יותם רונן, עריכה: יאיר דניאל

בית משפט השלום תל אביב הרשיע הבוקר (ראשון) את יצחק רוכברגר, ראש עיריית רמת השרון לשעבר, בעבירות של מרמה, הפרת אמונים רישום כוזב במסמכי תאגיד וזיוף מסמך.

רוכברגר הואשם שקיבל שלא כדין כ-120 אלף שקלים מהקרן להשתלמות של עובדי רשויות מקומיות בזמן שכיהן כראש עירייה. על פי כתב האישום, בין השנים 2007-2003 כיהן רוכברגר כיו"ר הקרן להשתלמות של עובדי רשויות מקומיות במקביל לכהונתו כראש עיריית רמת השרון. על פי חוק, אסור היה לרוכברגר לקבל שכר על עבודה מעבר לתשלום עבור כהונתו כראש העיר. לטענת הפרקליטות, כדי לעקוף את האיסור, רוכברגר ובכירים בקרן סיכמו כי הוא יקבל סכום הוצאות מוגדל, וכך הוא יקבל 6,000 שקלים בחודש במקום 500 שקלים.

לקריאה נוספת:
מושעה? רוכברגר מציג עצמו כראש עיריית רמת השרון
הפרקליטות: להשעות ראש העיר רמת השרון הנאשם במרמה
ערב פתיחת משפטו: ראש העיר רוכברגר "יוצא לחופשה"

יצחק רוכברגר לשעבר ראש עיריית רמת השרון שמואשם בעבירות מרמה, ביהמ"ש השלום תל אביב. ניב אהרונסון
רוכברגר לפני הכרעת הדין, הבוקר/ניב אהרונסון

עוד נטען, כי רוכברגר המציא חשבוניות וקבלות בגין הוצאותיו האישיות, שהוצגו על ידו כאילו היו קשורות לכיסוי עלויות בהן נשא במסגרת תפקידו בקרן, בעוד שלמעשה כלל לא היו קשורות לתפקידו. בין השאר נטען כי רוכברגר הגיש לקרן קבלות וקיבל החזרים עבור שיעורי אנגלית לבתו, עבור נסיעה של בתו לספרד במסגרת משלחת נוער ועבור קניות פרטיות ומסעדות. בסך הכול הגיעו ההוצאות ל-118 אלף שקלים. רוכברגר החזיר את הכסף לפני שהוגש נגדו כתב אישום.

לאחר הגשת כתב האישום נגדו בחודש ספטמבר 2013, הדיח בג"ץ את רוכברגר מתפקידו, אך לא אסר עליו להתמודד בבחירות המקומיות כחודש לאחר מכן, בהן ניצח רוכברגר ברוב גדול. בחודש אפריל האחרון לאור בקשת הפרקליטות להשעותו, הודיע רוכברגר על נבצרות מתפקידו עד לסיום המשפט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
עו"ד ליאור אפשטיין בבית משפט השלום ראשון לציון. ניב אהרונסון
פרקליטו של רוכברגר, עו"ד ליאור אפשטיין/ניב אהרונסון

בהחלטתו, נקט השופט עידו דרויאן במילים קשות נגד רוכברגר. "הנאשם פעל באופן אקטיבי להטעיה והסתרה", כתצב דרויאן, "הן כאש דיווח באופן שגרתי על הוצאות פרטיות לחלוטין של צריכה ביתית כעל הוצאות 'כיבוד', 'אירוח', 'ציוד משרדי' ועוד; הן כאשר שינה כיתובים על קבלות; הן כאשר שינה כיתובים על קבלות; הן כאשר ענה תשובות שקריות ומטעות, בכתב ובעל פה, כשנשאל למהותן של הוצאות פרטיות מסוימות; והן כשחרג אפילו מהכללים העמומים שקיבל על עצמו לדבריו, והוציא מהקרן סך ניכר תוך שימוש בחשבונית עבור אירוע של גיסו".

התובעת, עו"ד פיה גלבר מפרקליטות מחוז תל אביב, אמרה לאחר פרסום ההחלטה כי "היום יוצא מכאן מסר שכל מי שנושא תפקיד בכיר בתאגיד חייב להיזהר בכספי הציבור ולא להשתמש בו לצרכיו הפרטיים. נקרא את פסק הדין ונשקול רכיבי ענישה ראויים".

פרקליטו של רוכברגר, עו"ד ליאור אפשטיין, אמר לאחר הכרעת הדין כי "השאלה היא אם היה מותר או אסור לקבל את הכסף. רוכברגר אומר שמותר, בית המשפט קבע שהיה אסור". "לגבי העונש", הוסיף, "מתחם ההרשעה מאפשר עונש מאסר. עם זאת, חלוף השנים והנזק הראייתי מאובדן הראיות בוודאי ישחקו תפקיד".

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully