וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב פתיחת משפטו: ראש העיר רוכברגר "יוצא לחופשה"

גלעד גרוסמן

30.10.2013 / 0:01

ראש עיריית רמת השרון, שנבחר מחדש לתפקיד בשבוע שעבר, החליט לעזוב את תפקידו באופן זמני, עד שיסתיים המשפט נגדו בגין מרמה והפרת אמונים. אם יורשע, הוא צפוי להתפטר

ראש עיריית רמת השרון החדש-ישן, יצחק רוכברגר, צפוי להודיע היום (רביעי) עם פתיחת משפטו על כוונתו לצאת לחופשה עד שיסתיימו ההליכים המשפטיים נגדו. בתקופה זו צפויה סגניתו לעמוד בראשות העירייה. צעד זה מגביר את הסיכויים שבג"ץ לא ידיח את רוכברגר, מכיוון שהוא אינו מכהן כעת, אלא ישוב לתפקיד רק אם יזוכה. אם יורשע וייקבע כי יש בעבירה שביצע קלון, רוכברגר ייאלץ להתפטר בכל מקרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חשוד שהגיש חשבוניות על לימודי אנגלית לבתו כהוצאות אישיות. רוכברגר/מערכת וואלה!, צילום מסך

רוכברגר נאשם בעבירות של מרמה והפרת אמונים, לאחר שלטענת הפרקליטות קיבל במרמה כ-120 אלף שקלים מהקרן להשתלמות של עובדי רשויות מקומיות, בזמן שכיהן כראש עירייה. על פי כתב האישום נגדו, בין השנים 2004-2006 כיהן רוכברגר כיו"ר הקרן להשתלמות של עובדי רשויות מקומיות, במקביל לכהונתו כראש עיריית רמת השרון. על פי חוק, אסור היה לרוכברגר לקבל שכר על עבודה מעבר לתשלום עבור כהונתו כראש העיר. לטענת הפרקליטות, כדי לעקוף את האיסור, רוכברגר ובכירים בקרן סיכמו כי הוא יקבל סכום הוצאות מוגדל, וכך הוא יקבל 6,000 שקלים בחודש במקום 500 שקלים.

עוד נטען, כי רוכברגר המציא חשבוניות וקבלות בגין הוצאותיו האישיות, שהוצגו על ידו כאילו היו קשורות לכיסוי עלויות בהן נשא במסגרת תפקידו בקרן, בעוד שלמעשה כלל לא היו קשורות לתפקידו. בין השאר נטען כי רוכברגר הגיש לקרן קבלות וקיבל החזרים עבור שעורי אנגלית לבתו, עבור נסיעה של בתו לספרד במסגרת משלחת נוער ועבור קניות פרטיות ומסעדות. יצוין כי רוכברגר החזיר את הכסף לפני שהוגש נגדו כתב אישום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בג"ץ הדיח אותם, התושבים בחרו אותם מחדש. לחיאני, רוכברגר וגפסו/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כחודש הורה בג"ץ על הדחתו של רוכברגר, אולם השופטים קבעו כי לא ניתן למנוע ממנו להתמודד שוב. עם זאת, בית המשפט קבע כי אם ייבחר יהיה על מועצת העיר לדון פעם נוספת בהעברתו מתפקידו. לפני שבוע זכה רוכברגר פעם נוספת בראשות העירייה, ובעקבות זאת הוגשה לבג"ץ עתירה נוספת הקוראת להדחתו. כעת, אם רוכברגר אכן ייצא לחופשה, מאמינים בסביבתו כי הדבר עומד בהנחיות שקבע בג"ץ באשר להמשך כהונתו.

בתוך כך, שר הפנים, גדעון סער, הודיע אמש כי יביא לאישור הממשלה תזכיר חוק שיבקש להסדיר את סוגיית השעייתם של ראשי ערים אשר הוגש נגדם כתב אישום. על פי ההצעה - שצפויה לחול גם על ראשי הערים הנאשמים שמעון גפסו, שלומי לחיאני ורוכברגר - ראשי ערים אשר נגדם הוגש כתב אישום חמור יושעו מתפקידם. ההשעיה תחול במהלך המשפט, ואם יימצא שראש העיר זכאי - הוא ישוב למלא את תפקידו בתום המשפט. הפרקליטות צפויה להציג את תזכיר החוק בדיון הבא של בג"ץ בסוגיה, ולטעון שלאור החוק המוצע אין מקום בשלב זה להדיח את ראשי הערים המכהנים, אלא לחכות לאישור החוק ולהשעייתם למשך משפטם.

עוד בנושא:
התכנית: ראש עיר שהוגש נגדו כתב אישום חמור יושעה
הפתרון להדחת ראש עיר שהואשם: להכריז על נבצרות
הציבור גבר על בג"ץ: ראשי הערים המודחים ניצחו

לפניות לכתב גלעד גרוסמן: gilad_g@walla.net.il

(עדכון ראשון: 21:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully