וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב הסעודית: אישה שנתפסה נוהגת תואשם ב"טרור"

פעילת זכויות הנשים הסעודית מיסא אל-עמודי ניסתה להיכנס לממלכה כשהיא מאחורי ההגה, בניגוד לחוק במדינה. התיק שלה ושל עיתונאית שהגיעה למעבר הגבול על מנת לתמוך בה "יועברו לבית הדין לטרור"

צילום מסך

שתי פעילות סעודיות שנעצרו בתחילת החודש לאחר שנתפסו נוהגות, חרף האיסור הגורף על נשים לנהוג בממלכה האיסלאמית, יופנו לבית דין לפשעי טרור – כך מסרו היום (חמישי) פעילים למען זכויות נשים לסוכנות הידיעות הצרפתית, בתום הדיון בעניינן של הנהגות בבית המשפט באל-אחסא, שבמזרח ערב הסעודית. לוג'ין הד'לול נעצרה ב-1 בדצמבר לאחר שניסתה לעבור במכוניתה את הגבול מאיחוד האמירויות הערביות השכנה.

מיסא אל-עמודי, עיתונאית הפועלת באיחוד האמירויות הערביות, הגיעה למעבר הגבול על מנת לתמוך בהד'לול, ונעצרה אף היא בידי הרשויות הסעודיות. "התיקים של שתיהן יטופלו בידי בית הדין לטרור", מסר פעיל המעורה בפרטי התיק. הוא הוסיף כי פרקליטה של הד'לול צפוי לערער על ההחלטה.

עוד בוואלה! חדשות:
עם כאפייה וחרב ביד: הנסיך צ'רלס פצח במחול בסעודיה
השגריר באו"ם לשגריר סעודיה: "תנו לנשים לנהוג"
סעודיה: האישה חצתה את הגבול? הגבר יעודכן במסרון

עזיזה יוסף נוהגת, ערב הסעודית. AP
עזיזה יוסף, אזרחית ערב הסעודית, מאחורי ההגה, במסגרת קמפיין מחאה לביטול האיסור/AP

ערב הסעודית היא המדינה היחידה בעולם האוסרת לחלוטין על נשים לנהוג. הפעילים סירבו לפרט בנוגע לאישומים העומדים נגד שתי הפעילות, אולם טענו כי החקירה נגדן מתמקדת בפעילותן ברשת החברתית. להד'לול יש יותר מ-228 אלף "עוקבים" ברשת החברתית טוויטר, והיא נוהגת להעלות לחשבון שלה סרטונים, תמונות והודעות התומכות בהסרת האיסור על נהיגת נשים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

התמונות שהעלתה הד'לול: "עכשיו בדרך למכס הסעודי"

בתחילת החודש, חסמו הרשויות בערב הסעודית את חשבון הטוויטר של ארגון זכויות אדם מקומי אשר דיווח בהרחבה על מעצרה של הד'לול בידי כוחות משמר הגבול. בחודש אוקטובר האחרון, עשרות נשים פרסמו ברשתות החברתיות תמונות שלהן מאחורי ההגה, כחלק מקמפיין נגד האיסור. בתגובה לקמפיין, משרד הפנים בריאד הכריז כי "ייושמו בהקפדה" צעדים נגד כל מי ש"יערער את הסדר החברתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully