וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעודיה: האישה חצתה את הגבול? הגבר יעודכן במסרון

השירות החדש מאפשר לתושבים החברים ב"משמר הגברים" לקבל הודעה ברגע שאישה יוצאת מהמדינה המוסלמית. "שלום טליבן, הנה לכם כמה טיפים מהממשל הסעודי", צייצה אזרחית בטוויטר

לאחר שנאסר עליהן לנהוג ולהסתובב בחופשיות ללא הסכמת בעליהן, נשות המדינה המוסלמית ניצבות עתה בפני מחסום חדש. שירות חדש ש"הושק" בסעודיה בשבוע שעבר, מאפשר לגברים המשתייכים ל"משמר הגברים" במדינה לקבל מסרון לטלפון הנייד שלהם בכל פעם שנשים שנמצאות תחת אחריותם יוצאות מגבול המדינה.

תושבי ריאד הולכים בגשם. AP
גבר ואישה בריאד, בירת סעודיה/AP

השירות החדש נודע לציבור לאחר שמנאל א-שריף, שהפכה לסמל הקמפיין שהחל בשנה שעברה וקרא לנשות סעודיה לאכוף את איסור הנהיגה, הפיצה את דבר קיומו בטוויטר. א-שריף קיבלה את המידע מזוג מקומי שסיפר לה כי בעת שחצו יחד את הגבול, הבעל קיבל הודעת טקסט מרשויות ההגירה, בה נכתב כי רעייתו עזבה את שדה התעופה הבינלאומי בריאד.

"הרשויות משתמשות בטכנולוגיה כדי לעקוב אחר נשים", הסבירה בדריה אל-בישר, פעילה מקומית, אשר מתחה ביקורת על "מצב העבדות בו נמצאות נשים" בממלכה השמרנית. מהלך זה של הרשויות זכה לגינויים גם בטוויטר. "שלום טליבן, הנה לכם כמה טיפים מהממשל הסעודי", נכתב באחד הציוצים. משתמשת אחרת, איסרא, צייצה: "מדוע אינכם כופתים את נשותיכם גם עם אזיקים צמודים?". משתמשת אחרת הציעה "להתקין מיקרופון בגופן של הנשים".

גם גברים המתגוררים בממלכה נחלצו לעזרתן של הנשים ה"כלואות". "אם אני צריך לקבל מסרון כדי לדעת שאשתי עוזבת את סעודיה, אז או שאני נשוי לאישה הלא נכונה, או שאני צריך פסיכיאטר", צייץ הישאם.

כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי מה שהוביל לפיתוח השירות החדש ויוצא הדופן, הוא סיפור בריחתה של אישה סעודית שנמלטה לשבדיה בתקופה האחרונה והתנצרה. האישה המדוברת הכחישה את הטענות נגדה ואמרה כי ברצונה לחזור לסעודיה. הצעירה, כבת 30, הכחישה גם כי הופיעה בסרטון יוטיוב שבו הודתה כי המירה את דתה. "אני מוסלמית, אני צמה ברמדאן ולא אמיר את דתי עד יום הדין", אמרה בראיון לעיתון המקומי "היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully