וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם כאפייה וחרב ביד: הנסיך צ'רלס פצח במחול בסעודיה

יורש העצר הבריטי פשט את החליפה, לבש גלימה ערבית ורקד עם נסיכי הממלכה הסעודית לרגל פסטיבל מסורתי. אך לצד הכוריאוגרפיה ומרוצי הגמלים, בממלכה נמשכות הפרות זכויות האדם

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

הנסיך צ'רלס, המסייר בימים אלה במזרח התיכון, זכה להשתתף בטקס ייחודי של בני המלוכה הסעודים: ריקוד החרבות המסורתי. צ'רלס, שביקר אתמול (שלישי) בבירה ריאד, הוזמן לקחת חלק בריקוד ה"ערדה", טקס שבמהלכו מאות גברים ונערים מפזזים במבנים שונים, כשהם מניפים באוויר חרבות ופגיונים.

על הריקוד ניצח הנסיך מוקרין בין עבדולעזיז, שעד לאחרונה עמד בראש סוכנות המודיעין של ארמון המלוכה. כיום הוא מכהן כסגן ראש הממשלה.

הנסיך צ'רלס רוקד עם חרבות. ריאד, ערב הסעודית, פברואר 2014. AP
לרקוד עם חרבות בידיים. הנסיך צ'רלס מתכונן לריקוד/AP
הנסיך צ'רלס רוקד עם חרבות. ריאד, ערב הסעודית, פברואר 2014. AP
הנסיך צ'רלס רוקד עם חרבות. ריאד, ערב הסעודית, פברואר 2014/AP

צ'רלס הולבש בגלימת "ת'וואב" מנומרת מסורתית ובכאפייה אדומה. יחד עמו, רקד בטקס השגריר בערב הסעודית, ג'ון ג'נקניס, ובכירים נוספים בפמליה הבריטית. לדברי פרשנים בבריטניה, ההזמנה לריקוד יחד עם הנסיכים הסעודים היא מחווה עמוקה של כבוד, שתוכננה זמן רב מראש.

הריקוד הוא חלק מפסטיבל "ג'נדרייה", המצוין מדי שנה בערב הסעודית. הפסטיבל נערך סמוך לריאד ומאורגן על ידי הצבא. הוא נמשך כשבועיים וחצי וכולל מרוצי גמלים, הגשת ממתקים מסורתיים וריקודים המוניים.

פרט לריקודים ולחגיגות, צ'רלס נתון בלחץ מצד ארגוני בינלאומיים. בהם אמנסטי, הדורשים ממנו לנצל את הביקור העשירי בריאד כדי לדון עם מנהיגי הממלכה בהפרה השיטתית של זכויות האדם במדינה, בהיעדר מערכת משפט תקינה ובאפליה חמורה נגד נשים.

חדשות נוספות מהעולם
תגובות נזעמות לסרטון ברשת: צעיר חובט בסוס - וצוחק
אסון בוויילס: כלב המשפחה טרף תינוקת בת שבוע
האזינו לרגעי האימה: הקברניט מודיע לנוסעיו - "נחטפנו"

הנסיך צ'רלס רוקד עם חרבות. ריאד, ערב הסעודית, פברואר 2014. AP
מנוחת הלוחם/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully