וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האזינו לרגעי האימה: הקברניט מודיע לנוסעיו - "נחטפנו"

סרטון שצולם על ידי אחד הנוסעים תיעד את הדרמה שהתחוללה בטיסת "אתיופיאן" שנחטפה שלשום על ידי טייס המשנה בדרכה לרומא. גם המשטרה נראית פורצת למטוס: "ידיים על הראש"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד, קריינות: לירון בארי

טייס המשנה שחטף שלשום (שני) מטוס נוסעים מאתיופיה עדיין נתון במעצר בשווייץ, ודורש לקבל מקלט מדיני. 202 הנוסעים שהיו בטיסה לרומא שוחררו בשלום. כמה מהם העידו כי הטייס איים לרסק את המטוס.

דובר משטרת שווייץ, אריק גרנדג'ן, אמר כי הטייס, היילמדחין אברה טגאגן, "החנה את המטוס על המסלול, כיבה את המנועים, פתח את חלון הטייס והשתלשל החוצה בחבל". לאחר מכן רץ לעבר ניידת המשטרה שהמתינה במקום והזדהה כחוטף.

מטוס נוסעים שהמריא מאתיופיה, נחטף ואולץ לנחות בזנ'בה, 17 בפברואר 2014. רויטרס
המטוס החטוף על הקרקע בז'נבה, שלשום. הטייס השתלשל החוצה בחבל/רויטרס

סרטון שצולם בתא הנוסעים של טיסת "אתיופיאן אירליינס" תיעד את רגעי הדרמה בעת החטיפה. קברניט המטוס נשמע כורז לנוסעים ומסביר להם את המצב: "יצאתי לשתי שניות מתא הטייס כדי ללכת לשירותים, וטייס המשנה, שהיה לבד, הצליח להשתלט על המטוס. הוא לא מרשה לי להיכנס בחזרה. כלקח מפיגועי 11 בספטמבר הדלתות משוריינות כעת ואי אפשר להיכנס מבחוץ".

בהקלטה אחרת, נשמע החוטף – טייס המשנה – מנסה לשאת ולתת עם הרשויות בז'נבה, בשיחה עם מגדל הפיקוח. "אנחנו צריכים מקלט מדיני, או הבטחה שלא נועבר לידי ממשלת אתיופיה".

בסרטון נראים הנוסעים כשמסכות החמצן משתלשלות לעברם, וכמו כן מתועד הרגע שבו משטרת שוויץ פרצה למטוס. "לתשומת לבכם", כרז השוטר, "זהו מבצע משטרתי. אנא, אל תזוזו. הישארו רגועים, ושימו את הידיים על הראש. המטוס יפונה מנוסעיו".

(עדכון אחרון 20:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully