וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השגריר באו"ם לשגריר סעודיה: "תנו לנשים לנהוג"

4.12.2013 / 18:12

עצרת האו"ם אישרה ברוב גדול ונדיר הצעה ישראלית להגדלת הנגישות לטכנולוגיות חקלאיות. שגריר ישראל נזף בשגריר הסעודי לאחר שזה מתח ביקורת על הכיבוש: "אל תטיפו"

העצרת הכללית של האו"ם הצביעה היום (רביעי) ברוב גדול לאשר הצעת החלטה ישראלית, אירוע נדיר יחסית באו"ם, שבמשלחת הישראלית לארגון כינו "נס חנוכה". בשולי הדיון על ההחלטה, התפתח עימות בין שגריר ישראל, רון פרושאור, לבין שגרירי סוריה וסעודיה, שמחו על מצב זכויות האדם בשטחים. פרושאור עורר מהומה בעצרת כאשר אמר לעמיתו הסעודי כי במקום להסית נגד ישראל, כדאי לסעודיה קודם כל לאפשר לנשים לנהוג.

ההחלטה שאושרה ע"י עצרת האו"ם, ברוב של 138 מדינות, עוסקת בעידוד הנגישות לטכנולוגיות חקלאיות במדינות מתפתחות, בדגש על מדינות אפריקה. ההחלטה נועדה לסייע למדינות עולם שלישי גישה לטכנולוגיות חקלאיות שיכולות לסייע למאבק בעוני וברעב. מדובר בפעם השלישית בלבד בתולדות האו"ם שהצעת החלטה ישראלית עוברת ברוב קולות בעצרת.

עוד על מצב זכויות הנשים בסעודיה:
האישה חצתה את הגבול? הגבר יעודכן במסרון
מה הקשר בין נשים נוהגות לקיום יחסי מין?
פמיניזם בדרכים: עשרות נשים בסעודיה הפרו החוק ונהגו

היכל עצרת האו"ם בניו יורק. AP
מדובר בפעם השלישית בלבד בה עברה הצעה ישראלית ברוב קולות בעצרת האו"ם. היכל עצרת האו"ם בניו יורק/AP

שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, אמר כי הבנק העולמי מעריך שתחום החקלאות יניב בשנים הקרובות פי 2.5 מכמות ההכנסות של כל ענף כלכלי אחר. הוא הוסיף כי "ההחלטה הישראלית מבטאת הסכמה בינלאומית כי דווקא בעת הנוכחית - של בעיות אבטלה ומחסור במשאבים – הפתרון לאתגרים מצוי בנגישות לטכנולוגיות חקלאיות".

ההצעה הישראלית זכתה אמנם לרוב גדול, אך לא זכתה לתמיכה ממדינות ערב. פרושאור אמר כי "גם הפעם לא החמיצו מדינות ערב הזדמנות להחמיץ הזדמנות. מדינות ערב שוב העדיפו את שימור המאבק בישראל על פני האינטרסים של אזרחיהן". בשולי העצרת התפתח ויכוח מילולי בינו לבין שגרירי סוריה וסעודיה לאו"ם, שתקפו את ישראל על מצב זכויות האדם בשטחים. פרושאור בתגובה אמר לשגריר הסעודי: "לפני שסעודיה מסיטה את הנושא, כדאי קודם שתאפשרו לנשים לנהוג". זאת, על רקע העובדה שבסעודיה לנשים אסור להוציא רישיון נהיגה, ונשים שמנסות לנהוג נשלחות לעונשי מאסר.

לפניות לכתב: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully