וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב אין כתב אישום: נסגר התיק נגד החשוד בהצתת מנזר השתקנים

25.12.2014 / 17:35

המשטרה הודיעה למשה אורבך, תושב בני ברק בן 22, שנחשד בהצתת המנזר שבלטרון ובריסוס כתובות במקום, כי התיק נגדו נסגר מחוסר ראיות. בחודשים האחרונים נסגרו תיקים של כמה חשודים נוספים בביצוע פעולות "תג מחיר"

צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק

(אורבך מובא לדיון בבקשה להאריך את מעצרו)

שוב תיק שנפתח בחשד לפעולת "תג מחיר" נסגר ללא הגשת כתב אישום: כשנה וחצי לאחר שנעצר בחשד להצתת "מנזר השתקנים" בלטרון ולריסוס כתובות "ישוע קוף" ושמות המאחזים "מעוז אסתר", "רמת מגרון" ו"ערבות הדדית", התבשר השבוע משה אורבך כי התיק נגדו נסגר על ידי המשטרה.

אורבך, תושב בני ברק בן 23, נעצר בחודש יולי 2013 בחשד לביצוע המעשה. יוחסו לו עבירות של השחתת פני מקרקעין, הצתה, קשירת קשר ושיבוש הליכי חקירה. הוא פעיל ימין מוכר ביהודה ושומרון שעבר להתגורר בבני ברק לאחר שקיבל צו הרחקה מנהלי על ידי אלוף פיקוד מרכז לשעבר ניצן אלון בחשד למעורבות בפעולות "תג מחיר" אחרות באזור. עיקר פעילותו עסקה בהקמת מאחזים חדשים ולא בפעילות אלימה. בעבר נחקר כמה פעמים בגין חשד למעורבות באירועי "תג מחיר", אולם שוחרר לאחר שהמשטרה לא מצאה ראיות הקושרות אותו למעשים. גם השבוע קיבל את ההודעה על סגירת התיק שנפתח נגדו מחוסר ראיות. בעקבות סגירת התיק שוקל אורבך לתבוע את המשטרה על מעצר שווא.

עוד בנושא "תג מחיר":
עליית מדרגה: העונש החמור ביותר נגזר על מבצעי תג מחיר
"החוקרים דפקו לי מכות": "נערי הגבעות" מדברים למצלמה
התפתחות משמעותית בחקירת הצתת בית הספר הדו-לשוני

הארכת מעצר למשה אורבך, חשוד שביצע פעולות תג מחיר במנזר השתקנים, יוני 2013. יותם רונן
שוקל לתבוע את המשטרה על מעצר שווא. משה אורבך בבית המשפט/יותם רונן

"לאחר מסע ציד חסר אחריות של המשטרה, בקול ענות חלושה מתחילה האמת הכואבת לצאת לאור", מסר פרקליטו של אורבך, עו"ד עדי קידר, שייצג את אורבך מטעם ארגון "חוננו". "מעצרי שווא רבים ומיותרים שנגרמו בעקבות לחץ תקשורתי ופוליטי הסתיימו שוב בלא כלום. אנו תקווה שהמשטרה תפיק את הלקח, ומאמין שתוגש תביעה בנושא".

כמה תיקים נוספים נסגרו בחודשים האחרונים

במהלך החודשים האחרונים נסגרו כמה תיקים שנפתחו נגד חשודים בביצוע פעולות "תג מחיר" מבלי שהוגש נגדם כתב אישום. לפני כשלושה חודשים נעצר חייל בחשד לריסוס כתובות גרפיטי נגד דרוזים בבסיס תל השומר. הוא שוחרר יומיים לאחר שהתברר כי בזמן המעשה בכלל היה עצור בכלא צבאי על עריקות. בחודש מאי, יקיר אשבל, תושב יד בנימין שבשפלה בן 19, היה עצור בחשד לניקוב צמיגי כלי רכב בצפון הארץ. הוא שוחרר ממעצרו לאחר שבועיים. באותו חודש היה עצור ח', תושב ירושלים בן 17, במתקן השב"כ בפתח תקווה בחשד להצתת מנזר. הוא שוחרר לאחר כעשרה ימים כשהתקבלה טענתו כי לא היה במקום.

למרות הקושי בהגשת כתבי אישום נגד חשודים ב"תג מחיר", השבוע נרשם הישג גדול לשירותי הביטחון, לאחר שנגזר עונש המאסר החמור ביותר שהוטל על מורשעים בביצוע פעולות "תג מחיר". בית המשפט המחוזי מרכז שבלוד גזר ביום ראשון 30 חודשי מאסר על שני פעילי ימין שהורשעו בהצתת כלי רכב של פלסטינים בכפר פרעתא בנובמבר 2013. על השניים, יהודה לנדסברג ויהודה סביר, נגזרו גם 12 חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים ותשלום פיצויים בסך 15 אלף שקלים.

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully