וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החוקרים דפקו לי מכות": "נערי הגבעות" מדברים למצלמה

8.12.2014 / 12:35

שבעת הצעירים נעצרו לפני כשבועיים ונחקרו בשב"כ, שהטיל צו איסור פרסום על כל פרטי החקירה. עם זאת, שישה מהם החליטו להיחשף והצטלמו כשהם מספרים על העבירות שבגינן נחקרו. "לא ישנתי ארבעה ימים"

צילום: פורום הסברה, עריכה: קשת סידי

צו איסור הפרסום שהושת על מעצרם של שבעה צעירי "נוער הגבעות" על ידי שב"כ לא הרתיע אותם, ואתמול (שבת) הועלה ליוטיוב סרטון שבו מצטלמים שישה מהם, חושפים את עצמם ומספרים על העבירות המיוחסות להם ועל החקירות שעברו. לדבריהם, הם נעצרו לפני כשבועיים בחשד להשתתפות בכמה פעולות "תג מחיר" שאירעו לאחרונה, ומאז נחקרו בשב"כ אך "לא נשברו".

"איימו עליי, אמרו לי שאני אכנס לכלא", סיפר ר', אחד העצורים. "הייתה חקירה שבה החוקרים השפילו את עצמם וצחקתי עליהם, אז הם פשוט התחילו לדפוק לי מכות. ברוך השם, לא נשברנו". א', עצור נוסף, סיפר: "החוקר ניסה להגיד לי שהחברים שלי כבר דיברו, הוא ניסה שאני אפתח. הוא לא ידע שאלו תרגילים ישנים שהם עושים מחדש, ולא שיתפתי פעולה. אני לא משתף פעולה עם אנשים שנלחמים נגד העם היהודי בארץ ישראל ואני גם לא משתף פעולה עם השלטון הזר בארצנו". גם ש', תיאר כיצד החוקרים "ניסו לשבור לנו את הרוח". לדבריו, "אמרו לנו שאין לנו כוח, אבל לא שיתפנו איתם פעולה".

עוד ידיעות בוואלה! חדשות:
שר הפנים של צרפת: המלחמה באנטישמיות - מטרה לאומית
נסראללה כקבלן משנה: אפשרויות התגובה של אסד לתקיפה
"כל נסיעה היא הימור": מדוע משרד התחבורה לא מטפל ב"כביש המוות"?

נערי הגבעות משחזרים: "החוקרים קראו לי מחבל; לא ישנתי 4 ימים".
"אם בחור בן 14 עבר את זה, כל מי שייעצר יעבור את זה". ארבעה משבעת החשודים

י', עצור נוסף, תיאר את האיומים שניסו להפעיל עליו חוקרי השב"כ. "אחד החוקרים התחיל להגיד לי 'אתה תהרוס את החיים שלך, לא ירצו אותך בצבא'. אבל הוא הצחיק אותי, כי הוא לא מכיר אותי. הייתי כמה פעמים וכבר אמרו לי את הדברים האלו בחקירות קודמות", סיפר. "ברוך השם, אם בחור בן 14 עבר את זה אז כל מי שייעצר יעבור את זה בקלות", חיזק ר' את הבאים אחריו. "העיקר שנהיה חזקים", אמר.

עצור אחר שיחזר גם הוא את מהלך החקירה. "הם טענו שהייתי הנהג", סיפר נ'. "אמרו לי, 'מי זה יכול להיות? השניים האחרים בלי רישיון, אז בטח רק מי שיש לו רישיון נהג ברכב'. זה, למרות שבאותו הזמן לא היה לי בכלל רישיון". הוא המשיך ואמר, "ארבעה ימים ישבתי ולא עצמתי עיניים בכלל, כל הזמן הסתכלתי על הרצפה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"החזית שלנו היא לא רק יהודה ושומרון"

לאחר שתיארו את החקירות, פנו השישה לדבר על השקפת עולמם שמצדיקה, לדבריהם, את העובדה שלא נשברו בחקירה. "אנחנו עבדים רק של הקדוש ברוך הוא – אף אחד, לא מהשב"כ ולא מממסד אחר יכול עלינו", אמר א'. "נמשיך לפעול להקמת מדינה יהודית מתוקנת ולבניין בית המקדש". ש', הוסיף כי הנערים אינם מוכוונים רק לגדה המערבית. "אחרי שהשב"כ לא הצליח להכניס אותנו לכלא, אלוף ניצן אלון נתן לנו הרחקות. אבל החזית שלנו היא לא רק יהודה ושומרון – יש עוד חזיתות בארץ ישראל: בירושלים, בצפון, בדרום ובמרכז".

"יש פיגועים בכל מקום שיש בו ערבים", אמר י', שהטיח ביקורת על התנהלותו של השב"כ מול הטרור. "הם פוגעים ודורסים והמדינה מבליגה, ובמקום זה המדינה עוצרת אותי ועוד שישה חברים בחשד לתג מחיר. במקום להתעסק בערבים ולטפל בבעיה, המדינה מבליגה וביהודים נוקטת יד קשה". הוא הוסיף כי הוא נלחם עבור מטרה גדולה יותר, ולא רק עבור החופש שלו. "זו לא מלחמה בי, ספציפית, אלא מלחמה בתורה ובכל יהודי שקם ואומר שהוא רוצה ביטחון ושהוא לא מוכן שידקרו וידרסו אותו. לא כמו האשליה שהמדינה מוכרת".

שבעה צעירי "נוער הגבעות" חשפו את תהליך החקירה שלהם בשב"כ עקב חשד ל"תג מחיר", דצמבר 2014. פורום הסברה,
"היחס כלפיהם היה מחפיר"/פורום הסברה

אמנם כמה ימים לאחר שנעצרו השבעה הם שוחררו, אך ימ"ר ש"י והשב"כ ממשיכים לחקור ואינם סגרו את תיק החקירה בעניינם. לדבריו של עו"ד חי הבר, שמייצג שניים מהחשודים מטעם ארגון "חוננו", ההתנהגות של חוקרי השב"כ כלפי הנערים הייתה מחפירה. "ראיתי כבר הרבה מעצרים, אבל איך שהתנהגו אל באי כוחי לא ראיתי מעולם", אמר. "היחס כלפיהם היה מחפיר, ואני לא נגד למצות את החקירה. אבל לא בצורה כזו".

מארגון "חוננו", שעורכי דינו מייצגים שישה מתוך שבעת העצורים, נמסר: "התעללות חוקרי השב"כ בנערים יהודים צעירים היא מבישה ומחפירה, והוצאת צו הרחקה מנהלי לנערים שהשב"כ לא הצליח לתפור להם תיקים, היא מעשה נקמני. אנו מציעים לשב"כ ולמשטרה לחדול מרדיפת נערים אוהבי העם והארץ, ולגשת לטפל בטרור הערבי המתגבר".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully