וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כל נסיעה היא הימור": מדוע משרד התחבורה לא מטפל ב"כביש המוות"?

8.12.2014 / 0:46

12 בני אדם נהרגו בעשור האחרון בכביש שבאזור המועצה האזורית זמר, ולא פחות מ-861 נפצעו. אך הפצעתן של הבחירות מעכבת את הזרמת התקציב לתיקון הליקויים בכביש שכבר מכונה בפי התושבים "הרוצח הסדרתי"

שני צעירים נהרגו מפגיעת רכבת משא בעמק חפר, 4 באוקטובר 2013. דוד מחפוד, זק"א
"למרות הבטחות משרד התחבורה, הכביש לא טופל". תאונה אחת, מני רבות וקשות, בכביש 574/זק"א, דוד מחפוד

כביש 574, שעובר במועצה האזורית זמר, הוא אחד מעשרות הכבישים בארץ שעוד נקראים "כביש המוות", לאור תאונות הדרכים הרבות שאירעו בו בעשור האחרון, וגבו את חייהם של 12 בני אדם. כעת, עם הקדמת הבחירות, נתקע התקציב לשיפור תשתיות הכביש – ועמו גם התכניות נתקעו. "כביש 574 הוא רוצח סדרתי", אמר לוואלה! חדשות דיאב גנם, ראש מועצת זמר. "לצערי, למרות הבטחות משרד התחבורה, הכביש לא טופל וממשיך לסכן אותנו בכל יום".

הכביש, שמחבר בין בקה אל גרביה לבין כביש 65, חוצה את המועצה האזורית ומפריד בין שני בתי ספר. לפיכך, התושבים טוענים כי מלבד הסכנה שטמונה לנהגים בכביש הקטלני, גם התלמידים נאלצים "להמר" בכל פעם שהם חוצים את הכביש. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס), בעשור האחרון מלבד 12 ההרוגים בכביש, נפצעו 861 בני אדם.

עוד ידיעות בוואלה! חדשות:
סוריה: ישראל תקפה יעדים של צבא אסד באזור דמשק
מתואמות: נולדו בהפרש של 10 דקות והפכו לאמהות באותו בוקר
שר הפנים של צרפת: המלחמה באנטישמיות - מטרה לאומית

השר ישראל כץ  בישיבת הממשלה, נובמבר 2014. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
12 הרוגים, 861 פצועים - ואין פתרון באופק. שר התחבורה, ישראל כץ/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

זה עשור שתושבי המועצה האזורית, שנמצאת באזור עמק חפר, מלינים על הכביש הקטלני. היום, טוענת חברת נתיבי ישראל כי החברה כבר סיימה את התכנון המוקדם לשדרוג הכביש, שכוללת גם הקמת ארבע כיכרות לאורכו ורק ממתינה לתקציב שיגיע על מנת להוציא את הפרויקט לפועל – אך אין אופק מתקרב עבור התקציב, עם סערת הבחירות הקרבות.

בשנת 2009 נעתר שר התחבורה ישראל כץ לבקשת התושבים, והורה למשרד התחבורה לתכנן מחדש את הכביש ולשקם אותו. לפני כשנה וחצי, משרד התחבורה הודיע לתושבים כי "הצומת הנדון נכלל ברשימת מוקדי הסיכון של חברת נתיבי ישראל. במסגרת זו עתידה החברה לבצע בצומת מעגל תנועה, וכן לבצע מפרדה קשיחה ולשפר עקומות בקטע הסמוך לצומת". עוד נמסר ממשרד התחבורה כי "ביצוע הפרויקט יחל לאחר הקצאת תקציב ל'מוקדי סיכון' למשרד התחבורה, אשר מתעכב עד לאישור תקציב המדינה לשנים 2013-2014". התקציב אמנם אושר כבר, אבל הפתרון עבור התושבים עדיין לא נראה באופק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"לא תמיד הגורם האנושי אשם, גם למדינה יש אחריות"

"אני קורא לשר התחבורה לטפל בכביש המסוכן הזה ולהפוך אותו לבטוח עבור התושבים", אמר גנאם, שפנה גם לשר החינוך כדי למצוא פתרון לבעיה. "כל נסיעה בכביש הפכה להימור על החיים שלנו. אני מבקש משר החינוך לסייע לנו למנוע את הילד ההרוג הבא ולהקצות כסף למען הסעות מסודרות ובטוחות לתלמידים, כדי שלא ילכו ברגל בכביש המסוכן".

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת "אור ירוק" התומכת במאבקם של התושבים להסדרת התשתיות שימנעו את האסון הבא, אמר בנושא: "לא תמיד רק הגורם האנושי אשם, גם למדינה יש אחריות לתאונות הדרכים". לדבריו, "משרד התחבורה לא צריך לחכות שיהיו עוד הרוגים ופצועים בכביש. חייבים להסדיר את הכביש כך שיבטיח את שלומם של התלמידים והנוסעים בו".

לפני כחצי שנה, אירעה בכביש תאונת דרכים קטלנית שבמהלכה נהרגה נהגת בשנות ה-20 לחייה בהתנגשות חזיתית. לאחר התאונה, בוחן תנועה ומומחה לחקר תאונות מטעם "אור ירוק" הכין תחקיר על הבעיות שבכביש. התחקיר העלה תמונת מצב עגומה, שמראה כי לכביש חסרה הפרדה קשיחה בין הנתיבים, כזו שככל הנראה הייתה מונעת את התאונה. עוד עלה מבדיקת בוחן התנועה כי אחת מבין העקומות המסוכנות בכביש היא מסוכנת וחדה במיוחד ואף סמויה בחלקה מהעין, כך שהיא מהווה גורם לתאונות – בנוסף לעובדה שבחלק גדול מהכביש אין תאורת לילה. כמו כן, לאורך הכביש חסרים תמרורים ושלטי אזהרה, כמו גם שלטים על הגבלת מהירות, ושולי הכביש אינם תקניים לעצירות חירום.

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "שר התחבורה פעל במהלך כל התקופה המדוברת, ביקר בשטח, קיים דיונים בנושא והנחה לפתור את הבעיה. הטיפול נמצא בידי חברת נתיבי ישראל, שמקדמת את התיכנון ועם סיומו יעבור לשלבי הביצוע".

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

(עדכון ראשון: 21:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully