וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתואמות: נולדו בהפרש של 10 דקות והפכו לאמהות באותו בוקר

7.12.2014 / 19:24

רזאן ורואן מירושלים, תאומות שנולדו בהפרש של עשר דקות זו מזו, טוענות כי לא תכננו להיכנס להיריון באותו השבוע ואפילו ללדת באותו יום. "גם את הילדים הבאים אנחנו לא מתכוונות לתכנן"

מערכת וואלה!

אמנם בחודשי הסתיו נרשמה בישראל עלייה במספר הלידות, אך בית החולים הדסה הר הצופים בירושלים לא ציפה לצירוף המקרים שמצא את המקום בין הלידות הרבות: תאומות בנות 30, שנולדות בהפרש של עשר דקות זו מזו, ילדו הבוקר (ראשון) בהפרש של פחות משלוש שעות זו מזו. בשעות אלה, רזאן חיו פריג', רוקחת במקצועה, ורואן ברסום, אדריכלית, מתאוששות יחד מהלידות ונרגשות מצירוף המקרים המדהים.

התאומות, תושבות בית חנינא, הרו במקביל מבלי לתכנן זאת. עבור רזאן מדובר בלידה השנייה, ועבור רואן זו הלידה הראשונה. "עברנו את ההיריון יחד", סיפרה רזאן בהתרגשות. "אתמול בכלל לא דיברנו ולא ידעתי מה מצבה של אחותי". עם צירי הלידה שתקפו אמש את רזאן, היא הגיעה יחד עם בעלה לבית החולים ושם התקבלה במחלקת היולדות. בדלפק הקבלה של המחלקה, חיכתה לרזאן הפתעה – אחותה וגיסה הגיעו לשם מעט לפניהם. "פתאום אני רואה את בעלה של אחותי. הייתי בשוק שהגענו כמעט יחד. ישר לקחו אותי לחדר, לפגוש את אחותי שהייתה כבר אחרי ירידת מים".

עוד ידיעות בוואלה! חדשות:
הותר לפרסום: נעצרו חשודים בהצתת בית הספר הדו-לשוני
יום לפני פיזור הכנסת: ליברמן נגד ממשלה חלופית
הקלה לכחלון: התיקון שנועד להגביל גיוס כספים בוטל

רזאן ורואן, תאומות שנולדו בהפרש של עשר דקות וילדו בהפרשה של שלוש שעות בבית החולים הדסה הר צופים, דצמבר 2014. באדיבות המצולמים
המשפחה המאושרת/באדיבות המצולמים

בשלב מסוים נלקחה רואן לחדר הלידה ואילו אחותה נותרה מאחור בחדר, אולם לא לזמן רב. כאשר החלה הלידה, היא נלקחה לחדר לידה צמוד לזה שבו הלידה של אחותה כבר הייתה בעיצומה. "שמעתי אותה צועקת", סיפרה. "מזל שאצלי זאת לידה שנייה, אז ידעתי למה לצפות והצעקות לא הפחידו אותי. דבר אחד בטוח – אותי היא לא שמעה".

בזמן הזה, הבעלים של התאומות המתינו בחוץ. "הם היו יחד, דיברו, עישנו - היה להם כיף", אמרה רזאן בחיוך. בשעה 7:00 בבוקר הגיעה לעולם קטיה, בתה של רואן, וב-9:50 הגיחה בת-דודתה, ג'אנה. התאומות שנולדו יחד, הפכו לאמהות באותו בוקר. "לא תכננו את זה, ונכנסנו להריון באותו השבוע וילדנו באותו היום. גם לגבי הילדים הבאים, אנחנו לא מתכוונות לתכנן".

חודשי הסתיו ידועים בשיא של לידות. בישראל באופן כללי נרשמת עלייה קבועה ומתונה של 2% במספר הלידות מדי שנה, אך השנה נרשמה עלייה נוספת. בבית היולדות ליס שבאיכילוב בתל אביב, לדוגמא, נרשמו יותר מאלף לידות בכל חודש בין החודשים אוקטובר ונובמבר, זאת לעומת כ-900 לידות בתקופה המקבילה אשתקד.

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully