וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהו השכר הממוצע של חיילי הקבע בצה"ל?

25.12.2014 / 6:05

דוח של הממונה על השכר במשרד האוצר לשנת 2013 חושף כי לובשי המדים מרוויחים פחות ממקביליהם בשירות הציבורי. הרמטכ"ל משתכר 81,653 שקלים בחודש – אך הוא לא בעל השכר הגבוה ביותר

לוחמי גדוד הסיור המדברי. דובר צה"ל
השכר בצה"ל נשחק בשנה החולפת/דובר צה"ל

כמה משתכרים חיילי הקבע בצה"ל? דוח של הממונה על השכר במשרד האוצר, עורך הדין קובי אמסלם, חושף את משכורות לובשי המדים, ובכלל זה הרמטכ"ל והדרגות הבכירות. מהנתונים בו עולה כי השכר הממוצע בצה"ל עומד על 12,975 שקלים לחודש.

הדוח אינו כולל התייחסות לחיילים בסדיר, כמו גם למשרתי הקבע הראשוני – קצינים ונגדים בני 21 ומעלה שחתומים על שירות קבע לזמן מוגבל. כך שבפועל, השכר הממוצע בצה"ל אף נמוך יותר. כמו כן, שכרם של משרתי הקבע אמנם נמוך, אך מקביליהם בשירות האזרחי משתכרים לא הרבה יותר מהם. זאת, מאחר שברשותם השכלה אקדמית, כנדרש בתנאי העסקה במגזר הציבורי, ועל כן רף השכר הראשוני שלהם גבוה יותר משל לובשי המדים.

ואולם יש נתונים שמשרד האוצר לא יאהב להבליט. כך, למשל, רבע מהמשרתים בצה"ל נכון לשנת 2013 קיבלו השלמה לשכר מינימום. שכרם הממוצע של מקבלי ההשלמה הוא 6,222 שקלים. כמו כן, השכר בצה"ל נשחק לעומת השנה הקודמת ב-0.23%, לעומת עלייה בשכר אצל עובדי גופים ביטחוניים אחרים.

לקריאה נוספת:
צפו: הלוחמים מדליקים נר עם חברם שנפצע ב"צוק איתן"
"חייל גנב דלק בשווי 400 אלף שקל עם דלקנים צבאיים"
באיזו עיר בארץ אחוזי הגיוס הגבוהים ביותר?

לפי הדוח, הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ משתכר 81,653 שקלים בחודש. בהשוואה לשניים ממקביליו, מדובר במשכורת נמוכה יותר: המפכ"ל רב-ניצב יוחנן דנינו משתכר 85,000 שקלים, ואילו מנכ"ל התעשייה האווירית יוסי וייס משתכר 108,115 שקלים מדי חודש.

דוח הממונה על השכר מפרט את השכר הממוצע לפי דרגות קצונה. כך, אלוף בצה"ל משתכר 60,410 שקלים, תת-אלוף – 49,610 שקלים, אלוף משנה – 38,306 שקלים, סגן-אלוף - 29,883 שקלים, ורב-סרן - 20,120 שקלים.

נתוני השכר אינם כוללים הטבות שונות. בין היתר, מדובר בפרישה מוקדמת לגמלאות בגיל 45 (בשונה מהמגזר הציבורי, שם עובד ממוצע יוצא לפנסיה בגיל 67) ולימודים בזמן שירות, לעתים עם קבלת משכורת במקביל (במגזר הציבורי הלימודים אינם על חשבון המדינה).

למרות אולי מה שנהוג לחשוב, הרמטכ"ל אינו בעל השכר הגבוה ביותר בצה"ל. בקרב לובשי המדים ישנם כמה קצינים בכירים שמרוויחים מעל הממוצע לדרגתם, מאחר שהם בעלי מקצוע ייחודי. כך, למשל, נשיא בית הדין לערעורים והפרקליט הצבאי הראשי.

זאת ועוד, על אף עבודות המטה הרבות, לא יצא אל הפועל התכנית להעלאת שכר החיילים בשירות חובה. נכון לשנת 2014, שכרם עומד על מאות שקלים בחודש. חייל בתפקיד עורפי משתכר בממוצע 350 שקלים בחודש, ואילו חייל קרבי משתכר בממוצע 650 שקלים.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

עוד באותו נושא

בשורה לחיילים: העלאה דרמטית בשכר החל מינואר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully