וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיזורי: שוטר שחש סכנה לחייו ירה למוות בשחור בן 18

24.12.2014 / 14:38

נסיבות הירי טרם התבררו לגמרי. לדברי המשטרה, הצעיר איים באקדח על השוטר אך לא ידוע אם ירה בנשק. התקרית אירעה סמוך לפרבר שבו נהרג מייקל בראון, שמותו הצית מהומות גזעיות ברחבי ארה"ב

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

צעיר שחור נורה למוות במיזורי, לא רחוק מהמקום שבו נהרג בקיץ מייקל בראון, הצעיר שמותו הצית מהומות גזעיות ברחבי הארצות הברית. השוטר הוצא לחופשה למשך החקירה.

המשטרה במחוז סנט לואיס הודיעה כי אנטוניו מרטין בן ה-18 נהרג לפנות בוקר (רביעי) מירי שוטר בעיירה ברקלי, הסמוכה לפרגוסון, משום שכיוון לעברו אקדח. השוטר הוזעק לתחנת דלק שבה שהה מרטין עם שניים מחבריו. "השוטר חשש לחייו וירה כמה פעמים", נמסר בהודעת המשטרה. הסיבה לעימות אינה ברורה עדיין.

עשרות מפגינים שחורים התגודדו במשך שעתיים סביב גופתו של מרטין בשעה שחוקרי מז"פ בדקו את הזירה. שוטרים לבושים בציוד נגד-הפגנות פיזרו אותם ברימוני עשן. כמה מפגינים נעצרו ודווח על צעירים שניסו לפרוץ לבתי עסק סמוכים.

אמו של מרטין, טוני, תועדה זועקת בבכי בזירה אחרי ששמעה על מותו. היא אמרה למקומון "סנט לואיס דיספאטץ'" כי בנה יצא בלילה עם חברתו. "החברה סיפרה לי שהשוטרים מתעסקים איתו. הוא ניסה לברוח והם התחילו לירות", אמרה האם. האם סיפרה כי בנה היה "בחור צעיר וטוב" שניסה לשקם את חייו אחרי שסולק מבית הספר התיכון.

לקריאה נוספת
מילווקי: שוטר לבן ירה 14 פעמים בהומלס שחור – ולא יועמד לדין
וגם בניו יורק: שוטר לבן שחנק רוכל שחור וגרם למותו לא יישפט על מעשיו
עדותו המצמררת של השוטר שהרג: "הנער השחור נראה כמו השטן"

(בסרטון: אמו של מרטין מגיבה למותו)

ירי בצעיר שחור – ברקלין, מיזורי – דצמבר 2014. רויטרס
גופתו של מרטין מפונה לבדיקה משפטית, לפנות בוקר בברקלי/רויטרס

אתמול הודיע משרד התובע הכללי של ארצות הברית כי יבדוק את נסיבות מותו של אדם שחור ולוקה בנפשו, שנורה למוות על-ידי שוטר לבן במילווקי בחודש אפריל. זאת, אחרי שהתביעה במדינת ויסקונסין קבעה כי השוטר, כריסטופר מאני, פעל בהגנה עצמית כאשר ירה 14 פעמים באיש, דונרטיי המילטון, שישן מחוץ לסניף של בית הקפה "סטארבקס".

מאות מפגינים יצאו שלשום לרחובות מילווקי במחאה על ההחלטה שלא להעמיד לדין את השוטר הלבן. המקרה מצטרף לשורה ארוכה של פרשות דומות, שהסעירו את ארה"ב בחודש האחרון והוסיפו למתיחות הגזעית הגואה.

השוטר הוזעק לבית הקפה על ידי אחד העובדים, מבלי לדעת ששני שוטרי סיור אחרים כבר שוחחו עם המילטון – וקבעו כי הוא אינו מהווה מטרד לציבור. לטענתו, הוא ירה בהמילטון משום שהתנגד למעצר, ואף היכה אותו אחרי שניסה לערוך עליו חיפוש. השוטר אמר כי המילטון חטף את האלה שלו, והשתמש בה נגדו. משפחתו של המילטון הצהירה כי הוא סבל מסכיזופרניה ולאחרונה הפסיק ליטול את התרופות שלו. מאני לא הושעה מעבודתו במשטרה, ולא הועמד לדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully