וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטר לבן ירה 14 פעמים בהומלס שחור – ולא יועמד לדין

במה שכבר מסתמן כמגמה קבועה בארה"ב, שוטר שטען כי פעל מהגנה עצמית נוקה מהרג אדם שחור, הפעם במילווקי. מאות יצאו להפגין ברחובות. התובע: "זו טרגדיה, אך אני מחויב לאמת"

מחאה בעיר מילווקי, ויסקונסין, במחאה על הרג צעיר שחור לוקה בשכלו – דצמבר 2014. AP
מאות מפגינים מחו אמש במילווקי על ההחלטה לנקות את השוטר מתיק ההרג/AP

משרד התובע הכללי של ארצות הברית יבדוק את מותו של אדם שחור ולוקה בנפשו, שנורה למוות על-ידי שוטר לבן במילווקי בחודש אפריל. זאת, אחרי שהתביעה במדינת ויסקונסין קבעה כי השוטר, כריסטופר מאני, פעל בהגנה עצמית כאשר ירה 14 פעמים באיש, דונרטיי המילטון, שישן מחוץ לסניף של בית הקפה "סטארבקס".

מאות מפגינים יצאו אמש לרחובות מילווקי במחאה על ההחלטה שלא להעמיד לדין את השוטר הלבן. המקרה מצטרף לשורה ארוכה של פרשות דומות, שהסעירו את ארה"ב בחודש האחרון והוסיפו למתיחות הגזעית הגואה.

השוטר הוזעק לבית הקפה על ידי אחד העובדים, מבלי לדעת ששני שוטרי סיור אחרים כבר שוחחו עם המילטון – וקבעו כי הוא אינו מהווה מטרד לציבור. לטענתו, הוא ירה בהמילטון משום שהתנגד למעצר, ואף היכה אותו אחרי שניסה לערוך עליו חיפוש. השוטר אמר כי המילטון חטף את האלה שלו, והשתמש בה נגדו.

משפחתו של המילטון הצהירה כי הוא סבל מסכיזופרניה ולאחרונה הפסיק ליטול את התרופות שלו. מאני לא הושעה מעבודתו במשטרה, ולא הועמד לדין. התובע הכללי במילווקי, , אמר אתמול כי "הגעתי למסקנה שאין ראיה לעבירה פלילית במקרה הזה". לדבריו, "השימוש שנעשה בכוח היה מוצדק ונבע מהגנה עצמית".

התובע הכללי ג'ון צ'יסהולם - מילווקי, ויסקונסין - דצמבר 2014. AP
השוטר כריסטופר מאני והצעיר השחור, דונטריי המילטון./AP

"ברמה האנושית, כמובן שמדובר בטרגדיה", אמר התובע. "בכל פעם שעליי לבשר למשפחה שאין באפשרותי להביא עבורה צדק, זה טרגי. זה נורא", אמר. "אך העבודה שלנו ייחודית דווקא כי אנו מחויבים לא לומר לאנשים את מה שברצונם לשמוע, אלא כי עלינו לציית לחוק ולאתיקה, ולפעמים זה קשה, אך אנחנו מחויבים לכך".

משרד התובע הכללי בוושינגטון הודיע כי יפתח בהליך אזרחי כדי לבחון את המקרה בוויסקונסין. מוקדם יותר השנה, חבר מושבעים במיזורי החליט שלא להעמיד לדין את השוטר הלבן דארן וילסון, שירה למוות בצעיר השחור מייקל בראון. כתב אישום לא הוגש גם במקרה מותו של אריק גארנר, רוכל שחור שנחנק למוות בעימות עם שוטר בסטאטן איילנד בניו יורק בחודש יולי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully