וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

226 עולים מאוקראינה נחתו בנתב"ג: "סוף סוף בבית"

23.12.2014 / 8:42

עשרות חיילים ובני נוער קיבלו את פני העולים בשדה התעופה, שחלקם נמלטו מאזורי הקרבות במזרח אוקראינה. "אני בסערת רגשות", סיפרה אניה שהתאחדה עם אחותה אחרי 5 שנים, "מחכה כבר לראות את כל ישראל"

עולים מאוקראינה נחתו היום בנתב"ג, דצמבר 2014. דרור עינב
העולים יורדים מהמטוס בנתב"ג, אתמול/דרור עינב

226 עולים חדשים מאוקראינה, חלקם תושבי אזורי הקרבות במזרח המדינה, נחתו אמש (שני) בנמל התעופה בן גוריון בטיסה מיוחדת שזימנו משרד העלייה והקליטה והקרן לידידות. בנמל קיבלו את פני העולים עשרות חיילים ובני נוער ממרכז הקליטה בכרמיאל כשהם מניפים דגלי ישראל, וכן שרת העלייה והקליטה, סופה לנדבר. השנה נרשם גידול משמעותי בעלייה מאוקראינה. מתחילת השנה הגיעו ארצה 5,134 עולים, ובשבוע הבא צפויים להגיע לארץ 200 עולים נוספים.


עוד בוואלה! חדשות:
האינטרנט בקוריאה הצפונית נחסם; הבית הלבן סירב להגיב
צרפת: חשד לפיגוע דריסה בשוק חג המולד בעיר נאנט
החקירה בגבעתי: המג"ד החשוד האריך החופשה עד תום החקירה

עולים מאוקראינה נחתו היום בנתב"ג, דצמבר 2014. דרור עינב
"מקווה שנוכל לעבוד, להתבסס ולהתחיל בחיים חדשים". אחת העולות המאושרות/דרור עינב

"הגענו סוף סוף הביתה לישראל, ההרגשה היא נפלאה", אמרה עם נחיתתה ג'ולוד, אחת העולות. כשאניה, בת 38, ירדה מכבש המטוס, היא לא הצליחה להסתיר את הדמעות שהציפו אותה. היא פגשה באחותה אלכסנדרה, תושבת ישראל שאותה לא ראתה מזה חמש שנים. "הלב שלי לא מפסיק לדפוק, כמו חשמל שזורם לי בכל הגוף, אני בסערת רגשות, כל כך מתרגשת, לא ראינו אחת את השנייה כל כך הרבה שנים. אין לי מילים", אמרה אניה כשהיא מחבקת את אחותה.

על ההחלטה לעלות לישראל סיפרה: "זאת הייתה החלטה קשה כיוון שאמא שלי נשארה שם מאחור. אבל המצב באוקראינה כל כך קשה, הייתה שם מלחמה, המלחמה הזאת נגעה בכולם, בילדים ובהורים, ואנחנו חשבנו על עתיד טוב יותר לילדים שלנו. המדינה שם פשוט משותקת".

גם חנה ואלכסנדר בני ה-30, שעלו לארץ יחד עם בנם בן השנה בעקבות הקרבות באזור מגוריהם, סיפרו על המצב הקשה במדינתם שהוביל אותם לעזוב הכול ולעלות לישראל. "החיים הקודמים שלנו פשוט נהרסו בגלל המלחמה. באוקראינה כבר לא הייתה לנו עבודה, בהתחלה חשבנו שהכול יסתדר, הייתה לנו תקווה אבל אז ראינו שהכול קורס, אז התחלנו בתהליכים לעלות ארצה", סיפרו. "שם היינו בודדים ולבד, פה יש לנו משפחה וחברים. אני רופא ואני מקווה שנוכל לעבוד, להתבסס ולהתחיל בחיים חדשים. ההרגשה פה היא נפלאה וחמה מאוד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
עולים מאוקראינה נחתו היום בנתב"ג, דצמבר 2014. דרור עינב
"החיים הקודמים שלנו פשוט נהרסו בגלל המלחמה"/דרור עינב

המשבר במזרח אוקראינה והמצב הכלכלי הקשה במדינה גרמו לכך שאזרחים רבים הפכו לפליטים. בעקבות כך החליטה הקרן לידידות, בשיתוף משרד הקליטה והעלייה, לעזור במימון העלאת יהודים לישראל. כחלק מהסיוע יקבלו העולים החדשים מענקים כספיים. כל עולה בגיר יקבל אלף דולר ואילו כל ילד יקבל 500 דולר.

לאחר הגעת העולים החדשים אמרה שרת העלייה והקליטה, סופה לנדבר: "אנו עדים השנה לגידול משמעותי בעלייה מכל מדינות העולם ומאוקראינה בפרט. במהלך שנת 2014 ועד כה, הגיעו ארצה 5,134 עולים חדשים מאוקראינה, זהו גידול של 174% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. משרד העלייה והקליטה מברך על מגמה זו ויזם מתן מענק כספי מיוחד עבור עולים הנמלטים מאזורי חירום, וביניהם יהודי אוקראינה. אנו נמשיך לפעול לילות כימים על מנת לאפשר לכל יהודי לעשות את הצעד ולהגיע הביתה".

לפניות לכתבת: danayark@walla.co.il

עולים מאוקראינה נחתו היום בנתב"ג, דצמבר 2014. דרור עינב
עולים מאוקראינה נחתו היום בנתב"ג, דצמבר 2014/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully