וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 תושבי מזרח ירושלים נאשמים בהסתה לטרור: "ציוני, תיזהר"

22.12.2014 / 21:11

לפי כתב האישום, השמונה מואשמים בקריאות ישירות למעשי אלימות וטרור נגד אזרחים וכוחות הביטחון על רקע האווירה הנפיצה בבירה. בין היתר, הם כתבו בפייסבוק: "שאלוהים ייקח את יהודה גליק" ו"נדרוך על היהודים"

יידוי אבנים במהלך הלוויית הנער בן ה 14 שנהרג מאש צה"ל שבוע שעבר, בכפר סילוואד. AP
שיבחו מבצעי פעולות אלימות נגד כוחות הביטחון. ידוי אבנים במזרח ירושלים, אוקטובר 2014/AP

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (שני) לבית משפט השלום בעיר כתבי אישום נגד שמונה תושבי מזרח ירושלים בגין הסתה לאלימות, טרור ותמיכה בארגון טרור. כתבי האישום הוגשו באישורו של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, לנוכח אירועי הקיץ האחרון, ובהם מבצע "צוק איתן", חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים ורצח הנער אבו חדיר.

לקריאה נוספת:
עליית מדרגה: העונש החמור ביותר נגזר על מבצעי תג מחיר
"החוקרים דפקו לי מכות": "נערי הגבעות" מדברים למצלמה
התפתחות משמעותית בחקירת הצתת בית הספר הדו-לשוני

לפי כתב האישום, הנאשמים פרסמו בפייסבוק, כל אחד בנפרד, קריאות ישירות למעשי אלימות וטרור נגד אזרחים וכוחות הביטחון, וכן דברי שבח כלפי מעשים אלו ומבצעיהם. כך, למשל, כתב עומר בן תאוופיק חסן שלבי לאחר הירי ביהודה גליק, פעיל למען עליית יהודים להר הבית: "אלו שעות שאלוהים נענה לתפילות ונבקש שיהיה רע ושייקח את יהודה אליך המתנחל הקיצוני לגיהינום ובדרך ייסורים, מאחל שלא יראה אור בוקר וימיתו אותו כמו כלב". בהתבטאות אחרת כתב: "שאלוהים יגרום לו סבל. אחרי זה שימות, אבל מקווה שלא יקום ממיטתו בעזרת האל".

כמו כן, נאשם נוסף, עודי בן רבחי סונקרוט, כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "היזהרו ממוות טבעי ואל תמותו אלא כשהידים". נאשם אחר, עודי בן מופיד ביומי, פרסם הודעה נגד צה"ל: "כיף, חטיפת החיילים וההתנגדות על הגדר אנחנו נחזור לאשדוד ונדרוך על היהודים". הנאשם הצעיר ביותר, אברהים בן סמיר עאבדין, בן 18, כתב: "ציוני תברח שכן אוטוטו אתם נהרגים על ידי מכונית, הסתכל שמאלה, תיזהר, מכונית מגיחה מכל עבר, אוספת אותך לקבר. רכב זועם דוהר לכיוונך, כה ממהר נוס על נפשך. אתה בחרת אז תישא באחריות, תברח כבר כי אתה עומד למות. ציוני תברח, תברחו ציונים, אתם אוטוטו בכל דרך נהרגים".

בכתב האישום נטען כי הנאשמים פרסמו התבטאויות פוגעניות ומסיתות באופן שיטתי ובהזדמנויות רבות, על רקע האווירה הציבורית הנפיצה. בדברי הסתה אלו היה כדי להביא לעשיית מעשה אלימות או טרור, וללבות את האש והשנאה ששטפו את ירושלים לאחר אירועי הקיץ. לצד כתבי האישום הוגשה בקשה לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully