וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע שזעזע את סוריה: "אסד הורה על חיסול מקורביו"

אף שגורמי אופוזיציה לקחו אחריות על חיסול בכירי המשטר הסורי בשנת 2012, עשרות עדויות שנאספו על ידי "וול סטריט ג'ורנל" מצביעות על כך שהפיגוע בוצע בהוראתו של הנשיא. האופוזיציה: "זה לא אנחנו, היינו אז חובבנים"

מכונית של האו"ם מגיעה לזירת הפיגוע שבו נהרגו שרים ובכירים בממשל הסורי, דמשק, יולי 2012. AP
כוחות האו"ם סמוך לזירת הפיגוע, יולי 2012/AP

הפיגוע במטה הביטחוני בצפון הבירה הסורית דמשק בחודש יולי 2012, שבו נהרגו בין היתר שר ההגנה הסורי, דאוד ראג'חה, וסגנו לענייני מודיעין, אסף שווכת, שהוא גם גיסו של הנשיא בשאר אסד ואחד האנשים המקורבים ביותר אליו, בוצע על ידי מקורביו של אסד – כך דווח היום (ראשון) בעיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל". על פי הדיווח, המתבסס על עדויות של בכירי הממשל לשעבר, הנשיא הורה על ביצוע המתקפה, והטיל את האחריות על כוחות המורדים.

שני ארגוני מורדים, "צבא סוריה החופשית" ו-"ליווא אל-איסלאם" קיבלו בזמנו אחריות על המתקפה במטה של אחת מזרועות המודיעין, במהלך פגישה בין שרים בממשלה לבין ראשי זרועות הביטחון. מבצע הפיגוע, לפי הדיווחים מ-2012, הוא המאבטח האישי של שר ההגנה. לפי דיווחים אחרים, הפיגוע נגרם על ידי מטען חבלה שהוטמן בחדר הישיבות.

עוד בוואלה! חדשות:
מדינה מדממת: יותר מ-200 אלף נהרגו בלחימה בסוריה
אובמה: כדי להביס את דאעש צריך להפיל את משטר אסד
שיתוף פעולה נגד דאעש: "דמשק תומכת במאמצי אובמה"

דיווח: אסד נמלט ללאטקייה - מתכנן תגובה לפיגוע. רויטרס
עשן מיתמר מעל זירת הפיגוע/רויטרס

עם זאת, גורם אופוזיציה מסר ל"וול סטריט ג'ורנל": "אם הייתם שואלים אותי אז, הייתי משקר ומצהיר כי המורדים הגיבורים שלנו עשו זאת, אולם עכשיו אני יכול להגיד, לא, היינו (אז) חובבנים. המתקפה הרימה את המורל של האופוזיציה". על פי העיתון, הדיווח מתבסס על יותר מ-20 עדויות של גורמים שונים, בהם הגנרל הסורי לשעבר מנאף טלאס.

לא ברור מה הרקע להחלטתו החריגה של אסד, כשנה לאחר פרוץ מלחמת האזרחים העקובה מדם בסוריה. הדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל" מתייחס לאפשרות שהתגלע קרע בין אסד לבכירי ממשלו שביקשו לקדם משא ומתן עם האופוזיציה, או שהנשיא רצה למנוע אפשרות של חילופי שלטון.

בתוך כך, הנשיא אסד מסר היום בעת ביקורו של יו"ר הפרלמנט האיראני, עלי לאריג'אני, כי משטרו יפעל ליישום הסכמי "פיוס" במדינה. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הסורית הממלכתית "סאנא", הבהיר אסד כי הכוחות המזוינים "ימשיכו במלחמה נגד הטרוריסטים". עוד דווח כי "הנשיא הדגיש את מחויבותו של העם הסורי למיגור הטרור ולפתיחה במאמצי פיוס לאומיים ברחבי השטח הסורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully