וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: חייל גונב רכוש במהלך חיפוש במשאית של פלסטיני

18.12.2014 / 13:11

בסרטון שצולם בכלי רכבו של סוכן מכירות מחברון אשר הגיע לידי וואלה! חדשות, נראה חייל צה"ל לוקח ציוד מהמשאית ומכניס לתיק. לדבריו, נגנבו ממנו כמה מכשירים חשמליים. "לא האמנתי שחייל שתפקידו לשמור על הביטחון יגנוב ממני"

צילום מסך

סרטון שהגיע לידי וואלה! חדשות מתעד חייל צה"ל שגונב רכוש מכלי רכב מסחרי של פלסטיני, במהלך בידוק במחסום יזום בצומת גוש עציון. לדברי מונתסר טלאל חליל אבו עומר, סוכן מכירות לאביזרי רכב, חייל שעצר אותו כדי לחפש סמים גנב מהמשאית שבבעלותו מכשירי חשמל לכלי רכב, ובהם מכשיר רדיו-דיסק, מטען לסלולרי ותושבת לנייד.

המקרה החמור אירע בשבוע שעבר. אבו עומר, תושב חברון בן 22, נהג במשאיתו מחברון לרמאללה ונעצר לבדיקה בצומת גוש עציון. "חייל העומד בתחנה שבה ממתינים המתנחלים עיכב אותי שלוש פעמים באותו שבוע", אמר אבו עומר. "הוא ערך חיפוש במשאית וטען שהוא מחפש סמים. באחד המקרים אותו חייל גנב מטען לטלפון, תושבת לטלפון וכבלים שונים. גיליתי את הדבר רק לאחר שהבעלים של החברה שבה אני עובד בדק את המצלמה המותקנת במשאית. באחד המקרים הקודמים, החייל ביקש שאתן לו מתנה, אז נתתי לו אריזת בישום לרכב".

כותרות נוספות בוואלה! חדשות:
תיעוד וידאו נדיר: צה"ל מטפל במורדים שנפצעו בסוריה
המג"ד החשוד בהטרדה מינית: סא"ל לירן חג'בי מגבעתי
חמאס טוען: השגנו תיעוד צבאי של חדירה באשכול

חשש לפיגוע דקירה בצומת הגוש, נובמבר 20134. מאיר דויטש, תנועת רגבים, מערכת וואלה! NEWS
צומת גוש עציון, בתחילת החודש/מערכת וואלה! NEWS, מאיר דויטש, תנועת רגבים

לדבריו, זוהי נסיעה שגרתית שהוא נוהג לעשות שלוש פעמים בשבוע. "בשעה 07:20 בבוקר, הגעתי במשאית אל צומת גוש עציון. יחד עמי במשאית היה בן דודי, סאמח אבו עומר, בן 28. אספתי אותו בדרכי אל רמאללה. החייל שאל אותי לאן אני נוסע ואם אני מחזיק סכין או סמים. עניתי לו שאני לא מחזיק דברים כאלה. החייל הוריד אותי ואת סאמח מהרכב וערך עלינו חיפוש גופני. לאחר מכן הוא הוביל אותי אל מאחורי התחנה שבה ממתינים המתנחלים, בצד הימני של הכביש. בזמן שהחייל ערך עלינו חיפוש ועיכב אותנו מאחורי התחנה ושאל אותנו שאלות, ראיתי חייל אחר שנכנס למשאית מהדלת הצדדית מימין", אמר.

למרות זאת, אבו עומר לא הרגיש במשהו חריג. "חשבתי שהוא מבקש לערוך חיפוש", טען. "החייל שהה במשך עשר דקות לערך, ולאחר מכן ירד מהמשאית. ראיתי אותו נכנס למשאית, אבל לא עלה בדעתי שהחייל לקח משם משהו. הוא נשא תיק גב על גבו והלך רחוק מהמשאית. החייל שעיכב אותנו החזיר לנו את תעודות הזהות והורה לנו להסתלק. המשכתי בנסיעה לרמאללה ושכם, חזרתי בערב ולא שמתי לב שמשהו חסר".

עוד באותו נושא

מצ"ח חוקרת 10 פרשיות הונאה, מין וגניבה – באותו גדוד לוחם

לכתבה המלאה

כעבור כמה ימים בדק מנהל החברה של אבו עומר את סרטוני האבטחה במשאית, והתקשר אליו לאחר ששם לב לגניבה. "ביום חמישי הבעלים של החברה צלצל אליי ומסר לי שהוא גילה במהלך בדיקת הצילום, כי החייל שערך חיפוש במשאית ביום ראשון גנב מכשירי חשמל לרכבים, בין היתר טייפים לרכבים ודברים נוספים שלא עלה בידיו לזהות אותם לפי שעה. בשעות אחרי הצהריים המאוחרות הגעתי אל משרד החברה וראיתי בעצמי את הצילום ואת החייל שנכנס לרכב, כשהוא מוריד את תיק הגב, פותח אותו ומכניס לתוכו מכשירים וסחורה. בצילום רואים את אותו החייל סוגר את התיק ותולה אותו על גבו, ולאחר מכן יורד מהרכב ומתרחק", אמר אבו עומר.

לדבריו, הוא שמע בעבר על מקרים דומים, אך מעולם לא חשב שחייל יגנוב ממנו. "הייתי המום בגלל הצילום. לא עלה בדעתי כי חייל, שמשימתו היא שמירה על הביטחון, גונב דברים מהרכב שלי. מקודם שמעתי כי חלק מהחיילים גונבים כספים ודברים מהתושבים, אך הפעם גיליתי זאת בעצמי ועוד עם ראייה חותכת", סיפר.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "לאור הפנייה, המקרה נבדק ותוחקר על ידי המפקדים. מדובר במקרה שאינו עולה בקנה אחד עם ערכי צה"ל ויטופל על ידי המפקדים".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully