וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד וידאו נדיר: צה"ל מטפל במורדים שנפצעו בסוריה

18.12.2014 / 9:36

תחקיר של "וייס ניוז" מתעד חיילים ישראלים מפנים לוחמים שנפגעו בקרבות מעבר לגבול ומעניקים להם טיפול. לפי פרסומי האו"ם, הסיוע הישראלי למורדים מתבטא גם בהעברה של ציוד מסתורי

כוחות צה"ל מחלצים לוחמי ג'יהאד מגבול סוריה – תחקיר של VICE, דצמבר 2014. VICE NEWS, צילום מסך
החיילים מטפלים באחד הפצועים בדרך לבית החולים/צילום מסך, VICE NEWS

תחקיר מצולם של האתר VICE NEWS שופך אור על מערכת היחסים המורכבת שבין מדינת ישראל למורדים הפועלים בסוריה. צוות מטעם האתר, שיצא לרמת הגולן, תיעד את חיילי צה"ל מעניקים טיפול רפואי למורדים פצועים, ומעביר אותם באישון לילה לבית החולים בישראל.

המורדים המופיעים בסרטון טופלו באמבולנסים הצבאיים, כשהם סובלים מפגיעות שונות בכל חלקי גופם. הפציעות ככל הנראה נגרמו בחילופי אש עם הצבא הסורי.

לא ידוע על איזה ארגון נמנים המורדים המופיעים בכתבה. בחודש אוגוסט, מורדים ג'יהאדיסטים מארגון ג'בהת א-נוסרה חטפו עשרות חיילי או"ם מהכוח הפיג'י ברמת הגולן, ושוחררו כעבור חודש בתיווך קטאר, ככל הנראה תמורת כופר של מיליוני דולרים.

התחקיר הקודם של VICE || הצצה נדירה למפלצות של "המדינה האיסלאמית"

לפי פרסומים רשמיים של האו"ם, ישראל הידקה בשנתיים האחרונות את קשריה עם ארגוני המורדים המתונים ברמת הגולן, ומספקת להם סיוע רפואי וציוד לוגיסטי.

מסמכים שפורסמו בחודש יוני בכתב העת "פוריין פוליסי" רומזים כי הסיוע הישראלי מתבטא במובנים נוספים: "באחד המקרים, כוח אונדו"ף הבחין בחיילי צה"ל בצד אלפא (הצד הישראלי) מוסרים שתי תיבות לאופוזיציה החמושה בצד בראבו (הצד הסורי)". תכולת התיבות המסתוריות אינה ידועה.

דובר צה"ל, פיטר לרנר, אמר בשעתו בתגובה כי ישראל סייעה ליותר מ-1,000 סורים בתקופה של 14 חודשים בלבד. "אנו מעניקים סיוע לרפואי לאנשים במצב קשה, מבלי לערוך בדיקה מדוקדקת לגבי הארגון שבמסגרתו הם לוחמים, או האם מדובר באזרחים".

הסרטון הוא הראשון מבין חמישה בסדרה חדשה המתפרסמת בשם "מלחמה מעבר לפינה". על התחקיר אמון סימון אוסטרובסקי, העיתונאי האמריקני-ישראלי שנחטף באוקראינה לפני כחצי שנה, בשעה שסיקר את מלחמת האזרחים מטעם VICE NEWS.

בשנה שעברה הפיק אוסטרובסקי תחקיר על המל"טים שישראל מוכרת למדינות זרות. הכתבה, בשם "הרובוטים הרצחניים של ישראל", זכתה למעל מיליון צפיות ביוטיוב. לצפייה בתחקיר המל"טים:

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully