וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרלמנט האירופי "תומך עקרונית" בהכרה במדינה פלסטינית

17.12.2014 / 15:11

אף שחלק מהמדינות ניסו להוביל להכרה מידית במדינת פלסטינית ללא תנאים, לבסוף התקבלה פשרה בטענה שעל הכרה לבוא רק כתוצר של הסכם עם ישראל. היום צפויים הפלסטינים לפנות לאו"ם

צילום: לע"מ

(צפו בליברמן מתייחס להחלטות האיחוד האירופי)

חרף מאמצים דיפלומטיים מצד ישראל למנוע את המהלך, הפרלמנט האירופי אימץ היום (רביעי) החלטה התומכת באופן עקרוני בהכרה במדינה פלסטינית. ההחלטה שאומצה בסופו של היא פשרה בין עמדות מדינות שונות, שבחלקן אושרו הצעות להכרה מידית במדינה פלסטינית. "הפרלמנט האירופי תומך בעיקרון של הכרה במדינה פלסטינית ובפתרון שתי המדינות, ומאמין שעל אלה ללכת יד ביד עם התקדמות המשא ומתן", נכתב בהצעה.

בעוד חברות הפרלמנט האירופי המשתייכות למפלגות השמאל, הסוציאל-דמוקרטים ו"הירוקים" הציעו בתחילה להצביע היום על הכרה במדינה פלסטינית ללא תנאים, חברות "מפלגת העם האירופית" ו"ברית הליברלים והדמוקרטים למען אירופה" טענו מנגד כי על הכרה לבוא רק כתוצר של הסכם עם ישראל. עם השחיקה בסבלנות של מדינות רבות באירופה סביב הקיפאון במשא ומתן הישראלי-פלסטיני, באוקטובר האחרון החליטה שוודיה להכיר במדינה פלסטינית, ובעקבותיה הצביעו בבריטניה, בצרפת ובאירלנד בעד החלטות בלתי-מחייבות בנושא.

עוד בוואלה! חדשות:
מיוחד: כיצד ישפיע המשבר ברוסיה על הכיס שלכם?
מנהל קבוצת הכדורגל נעצר שוב: חשוד בעבירות מין בקטינים
איש התקשורת זוהיר בהלול בדרך להצטרף למפלגת העבודה

הפרלמנט האירופי. רויטרס
"על ההכרה ללכת יד ביד עם התקדמות המשא ומתן". הפרלמנט האירופי/רויטרס

בשבוע שעבר אישר הבית העליון של הפרלמנט הצרפתי, הסנאט, הצעת חוק שהוגשה על ידי מפלגת "הירוקים", הקוראת לממשלה בפריז להכיר במדינה הפלסטינית. להחלטה, שהתקבלה ברוב של 154 קולות מול 146 מתנגדים, יש משמעות סמלית בלבד, בדומה לזו שהתקבלה על ידי האסיפה הלאומית בתחילת החודש, אולם ההערכה היא כי הצעד יקדם את עמדתם של הפלסטינים במשא ומתן.

יום קודם אמר שר החוץ של אירלנד, צ'ארלי פלאנגן, בדיון בפרלמנט כי ממשלתו "שוקלת הכרה מוקדמת" בפלסטין, כצעד שיביא לדבריו לחידוש שיחות השלום. זאת, לאחר שחברי הבית התחתון - בעל הסמכות העליונה בין שני בתי הפרלמנט האיריים - קיבלו הצעת חוק הקוראת לממשלה להכיר במדינה הפלסטינית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
יו"ר הרשות אבו מאזן בנאום בעצרת הכללית של האו"ם. רויטרס
צפוי לפנות היום למועצת הביטחון. אבו מאזן/רויטרס

הפלסטינים עצמם צפויים לפנות היום למועצת הביטחון של האו"ם בדרישה להכיר במדינה פלסטינית בגבולות 1967 שבירתה ירושלים. אתמול התייחס שר החוץ אביגדור ליברמן לצעד הצפוי. ואמר כי הצעת ההחלטה הפלסטינית "אינה המהלך האנטי-ישראלי היחיד שיבצעו מחר הפלסטינים ותומכיהם", בהתייחסו להצבעה האירופית. "זו מתקפה מדינית שעלינו להתמודד עמה בצורה חכמה ונחושה", כתב ליברמן בעמוד הפייסבוק שלו. "מדינות אירופה המשתפות פעולה עם הפלסטינים במהלכים הללו משולות למי שמקרב את הגפרור הבוער אל זה שמחזיק בידו את חבית חומר הנפץ".

בימים האחרונים ישראל פועלת באינטנסיביות בניסיון למנוע החלטה חד-צדדית באו"ם בנושא. אף שארצות הברית ואירופה מגבשות הצעה חלופית להכרה במדינה פלסטינית שהנוסח שלה יהיה נוח יותר לישראל, ראש הממשלה בנימין נתניהו עדיין ניסה לשכנע את שר החוץ האמריקני ג'ון קרי בפגישתם ברומא השבוע להטיל וטו על המהלך במועצת הביטחון.

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם המזכיר האמריקאי ג'ון קרי ברומא. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
פגישת נתניהו וקרי ברומא/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully