וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו המריא לרומא: "לא יכתיבו לנו מהלכים חד-צדדיים"

ראש הממשלה המריא הבוקר לבירת איטליה, שם ייפגש עם שר החוץ האמריקני ג'ון קרי, על רקע הפנייה הפלסטינית לאו"ם. בעוד שנתניהו מעוניין שארה"ב תטיל וטו, בממשל אובמה שוקלים לתמוך בהצעת החלטה "מרוככת" שתכיר בפלסטין

צילום: לע"מ, עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא הבוקר (שני) לרומא בירת איטליה, שם ייפגש עם מקבילו האיטלקי מתאו רנצי וכן עם שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי. פגישתו עם קרי מוגדרת על ידי רבים כגורלית, וזאת על רקע החלטת ההנהגה הפלסטינית לפנות ביום רביעי למועצת הביטחון ולאשר הצעה שתקרא להקמת מדינה פלסטינית בגבולות 1967 בתוך שנתיים, עם ירושלים המזרחית כבירתה. בעוד שנתניהו מעוניין שארה"ב תטיל וטו, בממשל אובמה נוטים לתמוך בהצעות החלטה אלטרנטיביות - שאמנם יכללו נוסח מרוכך יותר כלפי ישראל, אך עדיין יקראו להקמת מדינה פלסטינית.

"בשנים האחרונות הדפנו פעם אחר פעם ניסיונות להכתיב לנו תנאים שהיו פוגעים בביטחון ישראל ושאינם מתיישבים עם שלום אמיתי. גם הפעם לא נקבל ניסיונות להכתיב לנו מהלכים חד-צדדיים קצובים בזמן", אמר נתניהו הבוקר בטרם עלייתו למטוס. "במציאות שבה הטרור האיסלאמי שולח את הזרועות שלו לכל פינה בגלובוס, אנחנו נהדוף כל ניסיון שיביא את הטרור הזה לתוך הבית שלנו, לתוך מדינת ישראל, ואת הדברים הללו אני אגיד בצורה הכי ברורה. גם אם יהיו תכתיבים אנחנו נעמוד איתן מולם".

עוד בוואלה! חדשות:
חמוש מחזיק עשרות בני ערובה בסידני; 5 הצליחו לברוח
החשד לשחיתות בעיריית רמת גן: "הייתה אווירה של פחד"
ציפי לבני: "השבוע שינינו את כל מפת הבחירות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ממריא לרומא. דצמבר 2014. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"גם אם יהיו תכתיבים אנחנו נעמוד איתן מולם". נתניהו, הבוקר/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

ההערכה היא שגם נתניהו וגם קרי מעוניינים להכשיל את הפנייה הפלסטינית לאו"ם, אך מתקשים להסכים על הדרך הנכונה לעשות זאת. בארה"ב מעוניינים לשמור על יחסים טובים עם העולם הערבי, ובוחנים שתי הצעות החלטה שיוגשו לאו"ם כתחליף להצעה הפלסטינית. ההצעה הראשונה היא של מדינות אירופה, הקוראת גם היא לקמת מדינה פלסטינית על בסיס גבולות 1967 (עם חילופי שטחים), אך בנוסח מרוכך יותר. ההצעה השנייה, שעליה דווח בסוף השבוע בוואלה! חדשות, היא לגבש הצעת החלטה אמריקנית עצמאית, שתקרא להקמת מדינה פלסטינית אך תכלול סעיפים נוחים מבחינת ישראל בתחומי הביטחון, הזהות היהודית והפליטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully