וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף להפגנות בהונג קונג? החל פינוי אתר המחאה האחרון

15.12.2014 / 6:40

כמאה שוטרים החלו בפינוי האתר השלישי של המפגינים הפרו-דמוקרטיים, באזור קוזווי ביי, יותר מחודשיים לאחר פרוץ המחאה. "זה לא הסוף. בפעם הבאה נחגוג ברחובות, במקום לבכות על כך שלא השגנו דבר"

פינוי אתר המחאה האחרון בהונג קונג. רויטרס
פינוי אתר המחאה, היום/רויטרס

הרשויות בהונג קונג החלו היום (שני) בפינוי אתר המחאה השלישי והאחרון של המפגינים הפרו-דמוקרטיים, עם קרוב ל-100 שוטרים שפשטו על מתחם הקניות הפופולרי קוזווי ביי והחלו בפירוק המחסומים שהקימו המפגינים. בכך, אולי מסתמנת סופה של המחאה שהשתלטה על העיר במשך החודשיים האחרונים.

"אני לא חשוב שזה כישלון", אמר קיי.טי. טנג, אחד המפגינים. "זה לא הסוף. אני מקווה שבפעם הבאה שנתאסף ברחובות, נחגוג במקום לבכות על כך שלא השגנו דבר". עשרות בודדות של מפגינים נותרו במקום, והמתינו למעצרם.

עוד בוואלה! חדשות:
המשבר בהונג קונג: מנהיג המחאה פתח בשביתת רעב
הונג קונג: גם חודשיים אחרי - המפגינים לא מוותרים
הונג קונג: נעצרו שוטרים שהכו מפגין פרו-דמוקרטי

פינוי אתר המחאה האחרון בהונג קונג. רויטרס
השוטרים פושטים על אתר המחאה, היום/רויטרס

ההפגנות במחוז המנהלי המיוחד הפכו לאחת המחאות החריפות ביותר נגד הממשל המרכזי בבייג'ינג, מאז ההפגנות הפרו-דמוקרטיות בכיכר טיאננמן שבבירה הסינית. המפגינים בהונג קונג דורשים אוטונומיה מוגברת, וקוראים לפתיחת המועמדות לראשות העיר. השיטה הנוכחית קובעת כי מנהיג העיר ייבחר באופן דמוקרטי, אולם המועמדות פתוחה רק למועמדים שמונו על ידי ועדה המקורבת לשלטון בבייג'ינג.

ביום חמישי, המשטרה בהונג קונג פינתה את אתר המחאה ברובע אדמירליטי, הסמוך לבנייני הממשל. כ-250 פעילים נעצרו. בחודש שעבר, פונה אתר המחאה במונג קוק, רובע מגורים הנמצא סמוך לרובע העסקי של העיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully