וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונג קונג: נעצרו שוטרים שהכו מפגין פרו-דמוקרטי

שבעה שוטרים חשודים בתקיפה חמורה של עובד סוציאלי, שמחה נגד שלטונות סין במהלך המהומות שהחלו בחודש אוקטובר. בתוך כך, פונו מוקדי מחאה מרכזיים ונעצרו מנהיגי המחאה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השוטרים הכו את העובד הסוציאלי באגרופים ובבעיטות/מערכת וואלה!, צילום מסך

משטרת הונג קונג עצרה היום (רביעי) שבעה שוטרים החשודים שהכו מפגין פרו-דמוקרטי בחודש הקודם במהלך ההפגנות באזור המנהלי המיוחד של סין. קבוצת השוטרים תועדו במצלמה כשהם מכים באגרופים ובועטים בקן צאנג, עובד סוציאלי וחבר בארגון זכויות אזרח. מהמשטרה נמסר כי הם חשודים ב"תקיפה בנסיבות מחמירות".

בתוך כך, המשטרה פינתה היום את אחד מאתרי המחאה הגדולים ביותר ששיתקו את האזור בחודשיים האחרונים ועצרה עשרות פעילים פרו-דמוקרטים – בהם מנהיג המחאה ג'ושוע וונג. מאות שוטרים הגיעו לרובע מונג קוק העמוס ופינו מתרסים ואוהלים שחסמו את הדרכים הראשיות מאז אוקטובר. עם זאת, נותרו עדיין כמה כיסי התנגדות ברחבי הונג קונג וקבוצות של מפגינים החלו להתאסף מחדש לאחר המבצע של המשטרה.

עוד על המחאות בהונג קונג
תפנית אלימה בהונג קונג: מפגינים ניסו לפרוץ לפרלמנט
הונג קונג: "דברו חופשי - אך בחרו מילותיכם בקפידה"
המפגינים בהונג קונג תוהים מה השיגה המחאה הגדולה

שוטרים מפנים מפגינים פרו-דמוקרטים בהונג קונג, 26 בנובמבר 2014. רויטרס
משטרת הונג קונג מתעמתים עם מפגינים פרו-דמוקרטים, היום/רויטרס

"זה לא סוף המחאה", אמרה הלן לאו, פעילה פרו-דמוקרטית צעירה שענדה שרשרת צהובה סביב צווארה, סמל למחאה הדמוקרטית בהונג קונג. היא צעקה על השוטרים במקום וביקשה לחזור לאזור שפונה ממפגינים. "עדיין יש לנו תכנית חלופית – או לכבוש מקומות אחרים או להגביר את הפעולות שלנו".

עשרות אלפי אזרחים יצאו לרחובות בחודשיים האחרונים, בדרישה לשינוי נוהל הבחירות להנהגת המחוז המנהלי המיוחד, לקראת הבחירות בשנת 2017. המנהיג נבחר באופן דמוקרטי, אולם רק מתוך שניים או שלושה מועמדים אשר ממונים על ידי המפלגה הקומוניסטית בבייג'ינג. מדובר במחאה הנרחבת ביותר נגד הממשל הסיני מאז ההפגנות בכיכר טיאננמן בבייג'ינג בשנת 1989, שדוכאו באכזריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully