וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר בהונג קונג: מנהיג המחאה פתח בשביתת רעב

2.12.2014 / 3:45

ג'ושוע וונג, סטונדט בן 18 ואחד ממובילי ההפגנות הפרו-דמוקרטיות באזור המנהלי המיוחד של סין, הסביר את הצעד בכך ש"אין אפשרות אחרת". כמו כן, המושל מאיים לנקוט יד קשה יותר נגד המפגינים, שהסתערו על משרדי ממשלה

ג'ושוע וונג, מנהיג מחאת הסטודנטים של הונג קונג מחוץ למשרדי הממשלה – 1 באוקטובר 2014. GettyImages
ג'ושוע וונג, אחד ממנהיגי המחאה בהונג קונג, בחודש אוקטובר/GettyImages

המחאה לא שוככת: ג'ושוע וונג, אחד ממנהיגי ההפגנות הפרו-דמוקרטיות בהונג קונג, הצהיר אתמול (שני) כי יפתח בשביתת רעב יחד עם שני מנהיגים אחרים. זאת במטרה להפעיל לחץ על שלטונות סין להעניק לאזור המנהלי המיוחד דמוקרטיה מלאה. במקביל, חודשו העימותים בין המפגינים לכוחות הביטחון ומושל האזור איים בהפעלת יד קשה יותר נגדם.

"היום החלטנו לעשות זאת כי אנחנו מרגישים שאין אפשרות אחרת", הכריז וונג, בן 18, בפני קהל של מאות תומכים שהריע לו תוך כדי גשם שוטף. וונג אמר את הדברים לאחר מהומות שהתפתחו באזור, כשמאות מפגינים הסתערו על משרדי ממשלה וגרמו לסגירתם באופן זמני, עד שגורשו על ידי המשטרה. בעקבות חידוש ההפגנות, שעוצמתן פחתה לאחרונה, אמר המושל לונג צ'ון-יינג כי עד כה הייתה הממשלה סובלנית, אך מעתה היא תפעל "בתקיפות".

לקריאה נוספת על המשבר בהונג קונג
הונג קונג: גם חודשיים אחרי - המפגינים לא מוותרים
הונג קונג: נעצרו שוטרים שהכו מפגין פרו-דמוקרטי
תפנית אלימה בהונג קונג: מפגינים ניסו לפרוץ לפרלמנט

עימותים בין מפגינים לכוחות המשטרה בהונג קונג. רויטרס
עימותים בהונג קונג, השבוע/רויטרס

"אנשים מסוימים החשיבו בטעות את איפוק המשטרה לחולשה", הבהיר לונג לכתבים. "אני קורא לסטודנטים שמתכננים לשוב לאתרי המחאה הלילה לא לעשות זאת". עם זאת, הוא לא הגיב לשאלה אם המשטרה תפנה את האתרים הללו אם אכן יגדשו אותם המפגינים.

התנועה הדמוקרטית בהונג קונג מציבה את אחד האיומים הגדולים ביותר על המשטר הקומוניסטי בבייג'ינג מאז דיכא באכזריות את ההפגנות הפרו-דמוקרטיות בכיכר טיאנאנמן בשנת 1989. המפגינים, שהחלו לצאת לרחובות לפני כחודשיים, דורשים שהבחירות הבאות, שמועדן נקבע לשנת 2017, יהיו חופשיות ולא יוגבלו לבחירה בין מועמדים שאותם תאשר ממשלת סין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully