וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה בעליון: אמה של רוז פיזם הורשעה ברצח

בית המשפט העליון קיבל את ערעור המדינה על פסק הדין, שייחס למארי פיזם שידול לרצח. כמו כן, נדחה ערעורו של הסב, רוני רון, אשר הורשע לפני כשלוש שנים בביצוע הרצח ב-2008

בווידאו: העליון קיבל את הערעור: אמה של רוז פיזם הורשעה ברציחתה/צילום: עומר מירון, עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

בית המשפט העליון קיבל הבוקר (חמישי) את ערעור המדינה על עונשה של מארי פיזם, שהורשעה בשידול לרצח בתה רוז פיזם ב-2008, והרשיע אותה ברצח. עונש מאסר העולם שהיא נושאת יישאר על כנו. נוסף על כך, דחה בית המשפט את ערעורו של רוני רון, שעליו נגזר מאסר עולם בגין רצח רוז, נכדתו.

"השתכנעתי כי רוז הפעוטה נרצחה במעשה פשע נתעב, שלו היו שותפים המערער, סבה? של רוז, ובת זוגו, המערערת, אמה? של רוז. בנסיבות מעוררות צער, בחרו השניים להיפטר מרוז באמצעות גרימת מותה והעלמת גופתה, במקום להשקיע את כוחם בחינוכה ובגידולה", כתב בהחלטתו השופט אורי שהם.

רצח רוז פיזם - כותרות נוספות:
רצח רוז פיזם: ביהמ"ש גזר מאסרי עולם על סבה ואמה
מארי פיזם ערערה לעליון: "פסק הדין מלא סתירות"
רוני רון ערער: "אמה של רוז רצחה אותה, לא אני"

מארי פיזם ורוני רון בדיון בערעורם בבית המשפט העליון, היום. עומר מירון
"מציאות עגומה". מארי פיזם בבית המשפט, היום/עומר מירון

עוד הוסיף השופט כי "אין מנוס מן המסקנה הכואבת, כי חובתם של המערערים לדאוג לשלומה ולרווחתה של רוז, הפכה בפועל לשיתוף פעולה ביניהם ברצח של רוז ובהסתרתו מעיני כל. בפרט אין בידי לקבל את טענתה של המערערת, לפיה התא המשפחתי נחלק לשני מחנות אויב, כשרוז והמערערת נמצאות באותו צד של המתרס. חומר הראיות בתיק, מלמד כי המציאות היתה שונה – ועגומה הרבה יותר. רוז היתה בודדה, ללא תמיכה ומגן, והמערערים ביקשו להיפטר ממנה בכל דרך, תהא אשר תהא".

בהמשך קובע השופט שהם כי "טענותיה של המערערת נדחו, שכן הוכח כי מערכת היחסים בינה לבין המערער הייתה כזו שאפשרה למערערת להשפיע עליו, גם בנושאים חשובים, ובפרט בהחלטות אשר קשורות לרוז".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
מארי פיזם ורוני רון בדיון בערעורם בבית המשפט העליון, היום. עומר מירון
הערעור נדחה. רוני רון/עומר מירון

הפרשה נחשפה באוגוסט 2008, אז התברר כי סבה של רוז, רוני רון, שהיה גם בן הזוג של אמה, מארי פיזם, רצח את הילדה בת ה-4.5. רון שם את גופתה במזוודה אדומה והשליך אותה לנחל הירקון כשלושה חודשים קודם לכן. ביוני 2011 גזר בית המשפט המחוזי בפתח תקווה עונש מאסר עולם על רוני רון ומארי פיזם. רון הורשע ברצח רוז ואילו פיזם הורשעה בשידול לרצח.

כשנה לאחר פסק הדין ערער רון על עונשו וטען כי מארי פיזם היא שרצחה את בתה רוז לבדה. בנימוקים, שהוגשו באמצעות עו"ד יערה רשף, מכחיש רון כי גרם למותה של רוז, אף שהודה בכך בעבר.

רוז פיזם. חטיבת דובר המשטרה
נרצחה וגופתה הושלכה לירקון. רוז פיזם/חטיבת דובר המשטרה

הוא עוד טען כי הודה בכך שהרג את רוז בעקבות לחצים קשים מצד החוקרים. בין השאר, הוא אמר כי לאחר מעצרו הובאו שתי בנותיו לתחנת המשטרה, וכחלק מפעולת חקירה הושמו הבנות בחדר הסמוך לחדר בו הוא נחקר ולכן הוא נאלץ תוך כדי חקירתו לשמוע את שתי בנותיו בוכות וצווחות ללא הפסק.

כמו כן, הוא טען שהופעלה נגדו אלימות פיזית קשה שכללה מכות, בעיטות, יריקות, הטלת שתן על פניו וגופו, איומים ואיזוק הדוק יתר על המידה. הלחצים הללו, לטענתו, הובילו לכך שאמר לחוקרים כי הכה את רוז וגרם למותה.

בערעורה של מארי פיזם היא טענה כי שיקולי מוסר, ולא חומר ראיות, הם שהובילו להרשעתה בשידול לרצח. "הביקורת הקשה נגד מעשי מארי וסטייתה החריגה מדמות האם כפי שהיא נתפסת בחברה הישראלית אינם יכולים למלא חלל ראייתי, הם אינם יכולים לגזול ממנה את זכותה הבסיסית לנהל את משפטה מנקודת מוצא של חפות ולא של אשם", נכתב בערעורה, שהוגש באמצעות עורכות הדין רויטל סויד ומרב גרינברג. לטענת נציגיה של פיזם, בית המשפט המחוזי שגה שהרשיע את פיזם, והעובדה שהיתה אם בעייתית אינה מצדיקה מאסר עולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully