וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח רוז פיזם: ביהמ"ש גזר מאסרי עולם על סבה ואמה

גלעד גרוסמן

13.6.2011 / 14:34

כשלוש שנים לאחר שגופת הילדה רוז פיזם נמצאה בתוך מזוודה במימי נחל הירקון, גזר בית המשפט המחוזי בפ"ת מאסרי עולם על סבה רוני רון שהורשע ברצח ועל אמה מארי שהורשעה בשידול לרצח

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד)

בית המשפט המחוזי בפתח תקווה גזר בצהריים (שני) מאסרי עולם על רוני רון ,שהורשע ברצח נכדתו רוז פיזם, ועל אמה מארי, שהורשעה בשידול לרצח.

פרקליטו של רוני רון, עו"ד בני נהרי, אמר לאחר הדיון כי הוא סבור שבית המשפט טעה כאשר לא קיבל את גרסתו של רון, כאשר לא הוצגה שום גרסה אחרת לאופן שבו מתה רוז. הוא אמר שלדעתו היה צריך להרשיע את רון בהריגה ולא ברצח. עוד אמר כי יערער לבית המשפט העליון על ההחלטה.

פרקליטתה של פיזם, עו"ד רויטל סוויד, אמרה שהרשעתה בעבירת שידול לרצח הייתה שגויה. לדבריה, מארי הייתה אישה מוכה שקולה לא נשמע בבית. "מארי הייתה אמא גרועה, אולם כל רצונה היה למצוא מסגרת מתאימה לרוז ובוודאי שלא היה לה שום רצון במותה. בית המשפט ערבב בין אם גרועה לבין אם שחפצה במות בתה", אמרה והבטיחה כי בכוונתה לערער לבית המשפט העליון ואף לנסות להוביל לביטול ההלכה הקובעת כי יש לגזור מאסר עולם אוטומטי על עבירת שידול לרצח.

התובעת במשפט, עורכת הדין אנה אבידוב, מפרקליטות מחוז מרכז אמרה שניסיונו של רון להציג טיעון חדש היה הליך סרק, והטענה מנוגדת לכל מה שנקבע בהכרעת הדין. היא הוסיפה שהטענה שמארי לא שידלה לרצח נדחתה כבר על ידי בית המשפט.

"רון התכוון לגרום למותה"

לפני כחודש הרשיע בית המשפט את מארי פיזם ורוני רון, לאחר שהשופטים קבעו כי בני הזוג עשו מאמצים רבים להרחיק את רוז מהבית בשל קשיים שנתקלו בגידולה. לאחר שכשלו ובשל הפצרותיה הרבות של מארי, גיבש רון "את החלטתו לפתור את 'בעיית רוז' באופן סופי ולגרום למותה".

השופטים דחו את טענתו של רון, לפיהם רוז נהרגה לאחר שנתן לה מכה במהלך נסיעה. בהכרעת הדין כתבו השופטים כי הם אינם מאמינים לגרסתו של רון נוכח הגרסאות השונות שמסר בחקירותיו. עוד קבעו השופטים כי גם אם היו מקבלים את גרסתו של רון הם היו מרשיעים אותו ברצח, וזאת בשל העובדה שהתנהגותו לאחר שהיכה אותה – העובדה שלא ניסה לטפל בה בעצמו או להביא אותה למוסד רפואי, מלמדת על כך שהיה מעוניין במותה.

בהחלטתם לדחות את הטענה כתבו השופטים כי הראיות החדשות בדבר מומחיותו של רון בקונג פו ובקרב מגע אינן יכולות לשנות את הכרעת הדין, ראשית מכיוון שהשופטים כבר דחו את גרסתו לגבי האופן בו מתה רוז ושנית מכיוון שבהכרעת הדין הבהירו שאף אם היו מקבלים את הטענה הם היו מרשיעים אותו ברצח לאור התנהגותו לאחר מכן והעובדה שלא העניק לה שום סיוע.

השופטים הוסיפו שבראיות החדשות יש כדי לחזק את קביעתם, "שכן מי שמכיר בכח ידיו וביכולותיו ומכה ילדה קטנה בת ארבע בידו החזקה הרי הוא מתכוון לגרום למותה ולא רק צופה את מותה". עורכת הדין רויטל סוויד הודיעה בדיון שאין בכוונתה לטעון לאחריות מופחתת והוסיפה כי העובדה שעבירת השידול לרצח גוררת מאסר עולם יוצרת תחושה מאוד לא נוחה. פיזם ורון בחרו שלא לומר שום דבר לגבי העונש ולאחר מכן גזרו השופטים מאסרי עולם על שניהם.

עוד על רצח רוז פיזם:
הטיעון החדש של רוני רון: "לבדוק מומחיותי בקרב מגע"
רוני רון הורשע ברצח רוז, אמה הורשעה בשידול לרצח
רצח רוז: מהחיפושים בירקון ועד המזוודה האדומה
פתולוג העיד: "רוז פיזם לא מתה מטביעה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully