וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארי פיזם ערערה לעליון: "פסק הדין מלא סתירות"

גלעד גרוסמן

1.9.2011 / 15:42

כשלושה חודשים לאחר שנשלחה למאסר עולם באשמת שידול לרצח בתה רוז, ערערה מארי פיזם לבית המשפט העליון על הרשעתה ועל העונש שנגזר עליה. "בית המשפט שגה. הראיות מוכיחות שלא שידלה"

מארי פיזם, שהורשעה בשידול לרצח בתה רוז, ערערה היום (חמישי) לבית המשפט העליון בירושלים על הרשעתה, ועל עונש מאסר העולם שנגזר עליה.

עוד בנושא:
רצח רוז פיזם: ביהמ"ש גזר מאסרי עולם על סבה ואמה
ביהמ"ש דחה מתן גזר הדין של רוני רון ומארי פיזם
רצח רוז: מהחיפושים בירקון ועד המזוודה האדומה

בערעור, טענו עורכות דינה של פיזם, רויטל סוויד ומירב גרינברג, כי בית המשפט המחוזי בפתח תקווה טעה כאשר קבע כי ישנן מספיק ראיות להרשיע את פיזם בעבירת השידול. הן ביקשו שהות של 90 יום כדי להגיש את נימוקי הערעור המלאים. לדבריהן, לא הוכח בפני בית המשפט המחוזי שפיזם נטלה חלק ברציחתה של בתה רוז, ולכן הוא החליט לזכותה מחמת הספק - ולהרשיעה בעבירה של שידול בלבד, בפסק דין "חד-מימדי, מלא סתירות ולוקה בחסר".

עורכת הדין סוויד אמרה כי מרשתה הואשמה ברצח - ונוקתה מהעבירה. לדבריה, טענת התביעה הוכחה במשך שנתיים כלא נכונה, ובית המשפט "שגה כאשר התעלם מהראיות המוכיחות שפיזם לא יכולה הייתה להיות המשדלת".

"קולה כלל לא נשמע בבית"

עוד אמרה סוויד כי פיזם הייתה חלשה ותלותית, ואילו חוות הדעת לגבי בעלה?, רוני רון, קבעה שהוא היה דומיננטי ומניפולטיבי, ו"שקולה של פיזם כלל לא נשמע בבית". לדברי סוויד, לא ייתכן שאדם כמו פיזם יוגדר כמשדל. היא הוסיפה שכבר נקבע בעבר שפיזם רצתה להעביר את בתה לחזקת אמה בצרפת. לו היה בכוחה של פיזם, לדבריה, להפעיל מידה כזו של שכנוע כלפי בעלה, הרי שהיא הייתה יכולה באותה מידה לשכנע את רון לשלוח את רוז לחו"ל, ולא הייתה צריכה לשדלו לרצוח אותה.

ביוני האחרון נגזרו מאסרי עולם על מארי פיזם בשאמת שידול לרצח ועל רוני רון באשמת רצח, כשלוש שנים לאחר מאז שגופתה של רוז בת החמש נמשתה ממימי הירקון בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully