וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצה"ל מאשימים: "השר הפלסטיני ליבה את האש"

קצין בכיר התייחס לאירוע שבמהלכו מת בכיר הרשות הפלסטינית, זיאד אבו עין, אחרי עימות עם כוח צה"ל, ותקף את כניסתו לאזור ההפגנה בבנימין. פתולוג ישראלי ישתתף בבדיקת נסיבות המוות

צילום: יותם רונן, רויטרס; עריכה: טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ'

קצין בכיר בצה"ל התייחס היום (רביעי) אחר הצהריים למותו של השר הפלסטיני זיאד אבו עין, במהלך עימותים עם כוח צה"ל בזמן שהפגין בכפר תורמוס עיא נגד המאחז הבלתי חוקי עדי עד שבבנימין. לדבריו, ההפגנה במקום על רקע סכסוך קרקעות בין המאחז לבין הכפר הפלסטיני קוסרא תוכננה בשבועים האחרונים, ובמהלכה תכננו הפלסטינים לנטוע עצים בסמוך לעדי עד. כוחות צה"ל בפיקוד מג"ד של פיקוד העורף, משמר הגבול וקציני מפקדת תיאום וקישור (מת"ק)", נפרשו במקום, ולפי הקצין הבכיר: "20 דקות לפני האירוע מגיע השר הפלסטיני אל המקום".

הוא הסביר כי "נקבע קו ברור שנאסר על המפגינים לעבור, אך הם רצו לנטוע עצים כ-30 (מטר) מהבית הקיצוני של עדי עד. נאמר להם לפנות למנהל האזרחי על מנת ליישב את סכסוך הקרקעות. נציג המת"ק מזהה את השר, ואז נוצרת בשטח מידת חיכוך שלא ברור איך התפתחה. במקום מושלכים רימוני גז והלם ותוך כדי ההתרחשות מתמוטט השר, מפונה לרמאללה ושם מת מפצעיו". הקצין הבכיר הדגיש כי "כניסה של שר לאירוע שכזה מלבה את האש".


עוד בוואלה!
בג"ץ קבע: חנין זועבי תושעה לחצי שנה מפעילות בכנסת
חשד: חטף בת 7 באשדוד ותקף אותה מינית ביער מבודד
מכלית התפוצצה ליד בן שמן: אדם נהרג, כביש 1 ו-6 נחסמו

הבכיר הפלסטיני זיאד אבו עין בעימות עם חייל בהפגנה בכפר תורמוס עיא שצפונית לרמאללה. סקיי ניוז בערבית, אתר רשמי
התמונה בה נראה לוחם מג"ב חונק את השר/אתר רשמי, סקיי ניוז בערבית

מוקדם יותר, נודע כי מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, סיכם עם מקבילו הפלסטיני, חסיין השייח, כי פתולוג ישראלי מהמכון המשפטי באבו כביר יצטרף לפתולוגים נוספים שיגיעו מירדן וייקח חלק בבדיקת נסיבות מותו של השר הפלסטיני. לפלסטינים אף הוצע להקים צוות חקירה משותף לחקירת נסיבות האירוע.

על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", זיאד אבו עין, המשמש ראש האגף למאבק בגדר ובהתנחלויות ברשות הפלסטינית, נפגע מרימון גז והוכה בקת של רובה. מנהל בית החולים ברמאללה מסר כי הוא מת מפצעיו בבית החולים.

גם צלם של סוכנות הידיעות רויטרס סיפר כי היה עד לאירוע וראה כי חיילי צה"ל דחפו והכו את אבו זיאד, ותצלום מהאירוע מראה לוחם מג"ב חונק את אבו עין. עם זאת, עדי ראייה סיפרו כי אבו עין נדחף ולא יותר מכך. כמו כן, בסרטון המתעד את רגעיו האחרונים, הוא נראה חש ברע ואוחז בחזהו. בצה"ל טוענים כי הוא ככל הנראה מת מהתקף לב ולא מתקיפת חייל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הבכיר הפלסטיני זיאד אבו עין רגעים לפני מותו בהפגנה בכפר תורמוס עיא שצפונית לרמאללה. יותם רונן, צילום מסך
אבו עין חש ברע במהלך ההפגנה/צילום מסך, יותם רונן

גורם צבאי ישראלי מסר כי הנושא נבדק ונמצא בתהליך של תחקיר. "ממה שידוע עד כה, כפי הנראה הוא מת מהתקף לב", מסר הגורם. גורם ביטחוני התייחס לתמונה שבה נראה שוטר מג"ב חונק את השר הפלסטיני ואמר כי באירוע שבו נראה שוטר מג"ב לכאורה דוחף את השר "לא הייתה אלימות למעט דחיפות הדדיות במטרה לבלום את המפגינים. כל ניסיון לייחס מידה כזו או אחרת של אלימות לשוטרי מג"ב אינו נכון". בהמשך, לדברי הגורם, נעשה שימוש בגז מדמיע גם מצד כוחות צה"ל וגם מצד מג"ב. בעקבות התקרית, כוחות צה"ל נפרסו בכניסה לכפר מחשש להפגנות. כעבור זמן קצר הגיעו עשרות נערים פלסטינים לכניסה לכפר והחלו להשליך אבנים לעבר כוחות הביטחון.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

הבכיר הפלסטיני זיאד אבו עין בעימות עם חייל בהפגנה בכפר תורמוס עיא שצפונית לרמאללה. סקיי ניוז בערבית, אתר רשמי
אבו עין בעימותים בהפגנה היום/אתר רשמי, סקיי ניוז בערבית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully