וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפט הולילנד: המדינה מסכימה להקל בעונשו של לופוליאנסקי

10.12.2014 / 11:45

בדיון בערעוריהם של המורשעים בפרשה, אמר נציג התביעה כי לנוכח מצבו הרפואי הקשה של ראש העיר ירושלים לשעבר, ומכיוון שהכספים שקיבל לא נלקחו לכיסו, "אנו סבורים שיש להתחשב מעט ולהוריד את מתחם הענישה"

אורי לופוליאנסקי בבית המשפט המחוזי בתל אביב ביום הכרעת הדין בתיק הולילנד. מרץ 2014. עידו ארז, מערכת וואלה! NEWS
המדינה מסכימה להקל מעט בעונשו. אורי לופוליאנסקי/מערכת וואלה! NEWS, עידו ארז

במהלך דיון בערעור הנאשמים במשפט הולילנד בבית המשפט העליון, אמר הבוקר (רביעי) נציג המדינה, עו"ד יונתן תדמור, כי המדינה מסכימה להקל בעונשו של ראש עיריית ירושלים לשעבר אורי לופוליאנסקי, אשר נידון לשש שנות מאסר בגין הרשעתו בקבלת שוחד. זאת, לדבריו, לנוכח מצבו הרפואי הקשה, וכן לאור העובדה כי הכספים שקיבל לופוליאנסקי לא נלקחו לכיסו אלא הועברו לארגון הצדקה "יד שרה". "אנחנו סבורים שניתן היה להתחשב מעט יותר בעניין של המוסד הציבורי ולהוריד את מתחם הענישה משש עד שמונה שנות מאסר לארבע עד שש שנות מאסר, ובנסיבות האישיות – בחלק התחתון של מתחם הענישה", אמר עו"ד תדמור.

גם בגזר דינו של לופוליאנסקי ציין שופט בית המשפט המחוזי, דוד רוזן, את העובדה כי הוא לא לקח את כספי השוחד לכיסו, אולם החליט לבסוף שלא להתחשב בכך בקביעת העונש. "הנאשם בורך בסגולות רבות", כתב השופט רוזן. "לא מדובר בפושע רגיל השקוע אך ורק בעולם הסיאוב והפשע. נהפוך הוא, ביקש לאורך כל חייו לתרום ולעשות לטובת הקהילה אליה השתייך ולטובת הציבור כולו". עוד כתב רוזן, כי "שלא לתפארת המליצה, ניתן לומר כי הנאשם הקדיש את חייו לעשיית מעשי צדקה וחסד. מדובר בנאשם שלא ביקש ליהנות דווקא ממטעמי החיים, ובוודאי לא להתפנק ולהנעים זמנו בחיים נוחים וראוותניים. עם זאת, גם משלא נטל כספי שוחד לכיסו, כספי השוחד שימשו להעצמתו והגדלת כוחו והשפעתו".

הכרעה במשפט הולילנד || כל הכותרות:
פרסום ראשון: זקן העידה במשטרה על הקשר שלה להלבנת המיליונים
השופט בהולילנד לאולמרט: שינוי הגרסה שלך "בעייתי"
הפרקליטות בהולילנד לעליון: קחו בחשבון את הראיות החדשות

אהוד אולמרט בערעור בפרשת הולילנד בבית המשפט העליון, דצמבר 2014. אמיל סלמן, לשכת העיתונות הממשלתית
אולמרט בבית המשפט, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, אמיל סלמן

בתוך כך, המדינה התייחסה היום במהלך הדיון בבית המשפט גם לעניין העונש שהושת על ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט – שש שנות מאסר בגין קבלת שוחד. עו"ד תדמור הבהיר כי התביעה מתנגדת לקיצור עונשו. "איננו מקלים ראש בזכויותיו של אדם שתרם ארבעה עשורים מחייו למדינה, אבל איננו סבורים שבית המשפט החמיר יתר על המידה בעונשו", אמר תדמור. הוא הוסיף כי אולמרט ציין את הנזק שנגרם לו בהרשעה כסיבה להקלה לעונשו, אולם "עם כל הצער שבדבר למשפחה, עובד בכיר כל כך לא יכול להלין על כך שאם נתפס בקלקלתו, הציבור מגלה עניין רב במעשיו".

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully