וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רודן זימבבואה מוגבאה הדיח את סגניתו בטענה שזממה לרצוח אותו

השליט הקשיש פיטר את מי שנחשבה ליורשת שלו ועוד שבעה שרים נוספים, משום שלטענתו הם "קשרו קשר נגדו". סגניתו הכחישה את ההאשמות, שככל הנראה נרקמו כדי לאפשר לאשת הדיקטטור להיכנס לנעליו כשיפרוש או ימות

נשיא זימבבואה רוברט מוגאבה בכינוס של מפלגת השלטון, 04 בדצמבר 2014. רויטרס
שליט זימבבואה, רוברט מוגאבה, במהלך כינוס של מפלגת השלטון בשבוע שעבר/רויטרס

רודן זימבבואה רוברט מוגאבה פיטר אתמול (שלישי) את סגניתו ג'ויס מוג'ורו ושבעה שרים נוספים בממשלתו משום שלטענתו הם תכננו להתנקש בחייו. מוג'ורו, שנחשבה בעבר כיורשת של מוגאבה והואשמה גם במעשי שחיתות, הכחישה כי תכננה להרוג את השליט הזקן, בן 90.

כלי התקשורת הממלכתיים ואשתו של השליט, גרייס, ניהלו קמפיין אגרסיבי נגד מוג'ורו במהלך החודשים האחרונים. "הנשיא מוגאבה השתמש בסמכויותיו ופיטר את ג'ויס מוג'ורו הנכבדת באופן מידי", נמסר בהצהרה. "התנהגותה של מוג'ורו לא תאמה את הדרישות המקובלות". בין השרים המפוטרים היה השר לביטחון הפנים דידאמוס מוטאסה, שעד לא מזמן היה בעל ברית קרוב של מוגאבה, וכן שר האנרגיה דזיקמאי מוואר, שנחשב למקורב למוג'ורו.

עוד ידיעות מהעולם
קרי: אסור להגביל את הלחימה בדאעש לעיראק ולסוריה
הסולטן החדש: ארדואן מחיה את השפה העות'מאנית
גרמניה: חייל SS זוכה מהשתתפות בטבח המוני ב-1944

גרייס מוגאבה, אשתו של נשיא זימבבואה, בכינוס של מפלגת השלטון, 04 בדצמבר 2014. רויטרס
תחליף את בעלה בשלטון? גרייס מוגאבה, בכינוס בשבוע שעבר/רויטרס

מוג'ורו טענה כי הנאמנות שלה למוגאבה "אינה מוטלת בספק" וכי זה מגוחך להאשים אותה בתכנון להרוג אותו או להדיח אותו מהשלטון. לטענתה, "אין למי שמאשים אותי בכך ולו בדל של ראיה".

מוג'ורו לחמה לצדו של מוגאבה, שנמצא בשלטון מאז הפכה זימבבואה לעצמאית ב-1980, במלחמות הגרילה נגד המיעוט הלבן ששלט במדינה. היא נחשבה ליורשת הטבעית שלו, עד שאשתו גרייס נכנסה לחיים הפוליטיים מוקדם יותר השנה.

גרייס, בת 49, הייתה בעבר מזכירתו של מוגאבה וכיום היא דמות בכירה במפלגת השלטון – רק בשבוע שעבר היא מונתה לעמוד בראש אגף הנשים של המפלגה. ככל הנראה, היא תנסה לרשת את בעלה לאחר שהוא יפרוש או ימות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully